Artikels:
Artikel 1.Dit besluit is van toepassing op de ambtenaren van het Overheidsbedrijf voor de [1 digitale]1 Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap, hierna " het Bedrijf " genoemd.
----------
(1)<BFG 2019-04-24/03, art. 2, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen.
Art.2. Onder voorbehoud van de door dit besluit nader bepaalde regels, zijn het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het geldelijk statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap van toepassing op de ambtenaren van het Bedrijf.
De bepalingen die de bepalingen van de besluiten bedoeld bij vorig lid wijzigen, aanvullen of vervangen, zijn van rechtswege toepasselijk op de ambtenaren bedoeld in artikel 1, behoudens als zij betrekking hebben op de bepalingen waarvoor de bij dit besluit bedoelde aanpassingsmaatregelen worden getroffen.
Voor de toepassing van de hierboven vermelde regels op de ambtenaren bedoeld in artikel 1, dienen de woorden " Ambtenaren van de Diensten van de Regering ", die in deze voorkomen, te worden vervangen door de woorden " Ambtenaren van het Bedrijf ".
HOOFDSTUK II. - Nadere regels voor de toepassing van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap.
Art.3.[1 Artikel 1 dient als volgt te worden gelezen :
" Artikel 1. - § 1. De hoedanigheid van ambtenaar van het Bedrijf wordt toegekend aan ieder personeelslid dat er, in vast dienstverband, tewerkgesteld is.
§ 2. De hoedanigheid van ambtenaar die titularis is van een informatica-ambt wordt toegekend aan ieder personeelslid overgeheveld naar het Bedrijf met toepassing van artikel 5 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 oktober 2002 tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap, mits inachtneming van de volgende voorwaarden :
- dat het overgeheveld personeelslid de hoedanigheid van ambtenaar van het Bedrijf geniet op 31 december 2007;
- dat hij er de aanvraag ervan indient bij de Minister van Ambtenarenzaken binnen de drie maanden na de bekendmaking van deze reglementsbepaling in het Belgisch Staatsblad;
- dat hij een gunstige evaluatie geniet op de datum van indiening van zijn aanvraag.
De erkenning gedaan met toepassing van het vorige lid betekent een benoeming door de Minister van Ambtenarenzaken in de graad van de informaticaloopbaan overeenstemmend met het eerste informatica-ambt waarvan de ambtenaar titularis is geweest binnen het Bedrijf. Deze benoeming heeft uitwerking met ingang van de datum waarop de ambtenaar initieel tot ambtenaar van het Bedrijf werd erkend.
§ 3. Titel VIII - " Loopbaan " is niet van toepassing op de ambtenaren die titularis zijn van een informatica-ambt.
Deze titel blijft van toepassing op de bij paragraaf 2 bedoelde ambtenaren die niet benoemd zijn met toepassing van het tweede lid van dezelfde paragraaf ".]1
----------
(1)<BFG 2008-09-05/33, art. 1, 008; Inwerkingtreding : 04-10-2008>
Art.4.Artikel 2 dient te worden gelezen als volgt :
" Art. 2. § 1. Iedere ambtenaar wordt benoemd in een graad, overeenkomstig de tabel als bijlage 2 bij dit besluit, die hem in een rang en in een categorie situeert en die hem machtigt tot het bekleden van een van de betrekkingen die bepaald zijn in de personeelsformaties vastgesteld voor het Bedrijf die overeenstemt met deze graad.
§ 2. De graden worden onderverdeeld in rangen waarvan het aantal, voor elk niveau, wordt bepaald als volgt :
1° in niveau 1 : [2 zeven]2 rangen aangeduid met de nummers 10 tot 12, 12 +,15 [2 ,16]2 en 16 +;
2° in niveau 2 +: drie rangen aangeduid met de nummers 25 tot 27;
3° in niveau 2 : drie rangen aangeduid met de nummers 20 tot 22;
4° in niveau 3 : drie rangen aangeduid met de nummers 30 tot 32.
In elk niveau worden de rangen genummerd volgens de volgorde van hun hiërarchische waarde, met dien verstande dat het hoogste nummer overeenstemt met de hoogste rang.
§ 3. [1 1° Niveau 1 wordt onderverdeeld in vier categorieën :
- de ambtenaren-generaal;
- het administratief personeel;
- het deskundig personeel;
- het personeel dat titularis is van een informatica-ambt.
2° Niveau 2+ wordt onderverdeeld in drie categorieën :
- het administratief personeel;
- het gespecialiseerd personeel;
- het personeel dat titularis is van een informatica-ambt.
3° De niveaus 2 en 3 worden onderverdeeld in twee categorieën :
- het administratief personeel;
- het gespecialiseerd personeel.]1
§ 4. [1 De graden van de categorieën van het deskundig personeel, het gespecialiseerd personeel en het personeel dat titularis is van een informatica-ambt, zijn enkel toegankelijk voor de personeelsleden die naar het Bedrijf werden overgeheveld met toepassing van artikel 20 van het decreet van 27 maart 2002 houdende de oprichting van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap, en die, wegens deze overheveling, aangewezen werden in een betrekking die overeenstemt met een informatica-ambt.]1 "
----------
(1)<BFG 2008-09-05/33, art. 2, 008; Inwerkingtreding : 04-10-2008>
(2)<BFG 2019-04-24/03, art. 3, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.5.<BFG 2006-12-01/30, art. 77, 006; Inwerkingtreding : 25-01-2007> Artikel 3 dient als volgt te worden gelezen :
Art. 3. Artikel 3 dient als volgt te worden gelezen : De ambtenaren-generaal worden [3 onverminderd artikel 3bis]3 tijdelijk door de Regering benoemd overeenkomstig [2 het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 20 september 2012 tot instelling van een mandatenregeling voor de ambtenaren-generaal van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die onder het Comité van Sector XVII ressorteren]2.
[3 De ambtenaren van de andere categorieën worden benoemd door de Minister die belast is met administratieve informatica, op voorstel van het Directiecomité, of door de ambtenaar-generaal aan wie deze bevoegdheid gedelegeerd wordt. ]3
[1 ...]1
----------
(1)<BFG 2008-09-05/33, art. 3,008; Inwerkingtreding : 04-10-2008>
(2)<BFG 2012-09-20/60, art. 51, 014; Inwerkingtreding : 01-07-2014>
(3)<BFG 2019-04-24/03, art. 4, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.5bis. [1 Er wordt een artikel 3bis ingevoegd dat als volgt dient te worden gelezen :
Art. 3bis. § 1. In afwijking van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 20 september 2012 tot instelling van een mandatenregeling voor de ambtenaren-generaal van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die onder het Comité van Sector XVII ressorteren, wordt de Directeur-generaal van Informatica tijdelijk door de Regering benoemd overeenkomstig de procedure bepaald in de volgende paragrafen.
§ 2. De betrekking van Directeur-generaal van Informatica waarin het mandaat moet worden ingevuld, wordt uiterlijk 6 weken na de eedaflegging van haar leden, rechtstreeks na de hernieuwing van het Parlement, door de Regering vacant verklaard.
Tegelijk met het vacant verklaren van de betrekking stelt de regering een opdrachtenblad op, op basis van een door het Directiecomité voorgesteld ontwerp van opdrachtenblad en dit uiterlijk drie weken na de eedaflegging van de leden van de regering rechtstreeks na de herrnieuwing van het Parlement. De regering keurt het ontwerp van opdrachtenblad goed. Indien binnen deze termijn geen voorstel wordt ingediend, stelt de regering zelf een opdrachtenblad op.
Het opdrachtenblad bevat de volgende elementen :
1° de voorwaarden voor de toegang tot de betrekking ;
2° de ambtsbeschrijving en het bevoegdheidsprofiel van het toe te kennen ambt ;
3° de bepaling van de beheersopdrachten die aan de mandaathouder worden toegewezen ;
4° de te bereiken doelstellingen voor het strategische beheer, die inzonderheid bepaald worden op basis van de verklaring betreffende het gemeenschapsbeleid ;
5° de toegekende begrotingsmiddelen en menselijke middelen.
§ 3. Onmiddellijk na de vacantverklaring doet de Regering de oproep tot kandidaten door middel van elk geschikt publicatiekanaal.
Om zich kandidaat te stellen voor de betrekking moeten de kandidaten aan de volgende algemene voorwaarden beantwoorden :
1° een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van het ambt ;
2° de burgerlijke en politieke rechten genieten ;
3° voor de personen die aan een statuut onderworpen zijn, geen niet doorgehaalde definitieve tuchtsanctie ondergaan ;
4° aan de dienstplichtwetten voldoen;
5° het bewijs leveren van de medische geschiktheid die vereist is voor het uit te oefenen ambt ;
6° geen politiek mandaat uitoefenen dat, voor een ambtenaar, een politiek verlof van ambtswege van meer dan vier dagen per maand met zich mede brengt ;
7° geen van de volgende politieke mandaten uitoefenen : schepen, burgemeester, of voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn ;
8° geen dienstvrijstellingen of facultatieve politieke verloven genieten, die met het politiek verlof van ambtswege gecumuleerd, ertoe zouden leiden dat een totaal van vier werkdagen afwezigheid per maand zou worden overschreden.
Niemand mag zich kandidaat stellen voor de betrekking van Directeur-generaal Informatica als hij of zij, op het einde van de vervaldatum van de indiening van de kandidaturen, niet aan de volgende voorwaarden voldoet:
1° houder zijn van een diploma dat toegang geeft tot niveau1, of geslaagd zijn voor een vergelijkend examen voor overgang naar niveau 1 of een ermee gelijkgesteld niveau, of houder zijn van een getuigschrift van verworven competenties buiten het diploma dat toegang geeft tot niveau 1, waarbij dat getuigschrift wordt uitgereikt of erkend door de School voor overheidsbestuur of door een andere instantie aangewezen door het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap ;
2° het bewijs kunnen leveren van een beroepservaring inzake informatica van ten minste 10 jaar in een ambt van niveau 1 of ermee gelijkgesteld, waaronder 6 jaar ervaring inzake beheer van teams en 6 jaar ervaring inzake beheer van projecten.
§ 4. De kandidaturen moeten per aangetekende brief bij de Minister bevoegd voor Administratieve informatica ingediend worden en dit uiterlijk één maand na de vacantverklaring van de betrokken betrekking.
De Kandidaturen bevatten :
1° een gestandaardiseerd curriculum vitae, waarvan het model vastgesteld wordt door de Regering op voorstel van de Minister van Ambtenarenzaken en de Minister bevoegd voor Administratieve informatica, met inbegrip van de bekwaamheidsbewijzen en verdiensten.
2° een motivatiebrief met inzonderheid de beschrijving van de strategische visie van de kandidaat en de uiteenzetting van de wijze waarop deze het mandaat wil uitoefenen.
De kandidaat die in zijn huidige betrekking aan een tuchtregeling onderworpen is, voegt bij zijn kandidatuur een attest betreffende de staat van zijn tuchtdossier.
De selectiecommissie bedoeld in paragraaf 5 kijkt de ontvankelijkheid van de kandidaturen na.
§ 5. De kandidaten wier kandidatuur ontvankelijk is verklaard, worden voor een assessment uitgenodigd. Dit assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen om de competenties, de vaardigheden en de bekwaamheden die nodig zijn voor de betrekking te verifiëren. Het wordt door een externe dienstverlener georganiseerd die door het ETNIC is geselecteerd.
Na het assessment ontmoet de selectiecommissie de kandidaten. Dit gesprek moet de selectiecommissie in staat stellen om te bepalen hoe de kandidaten van plan zijn de strategische en transversale doelstellingen uit te voeren.
De selectiecommissie is samengesteld uit de Gedelegeerd bestuurder van Selor of zijn afgevaardigde die de selectiecommissie voorzit, de administrateur-generaal van ETNIC, alsook vier tot zes externe deskundigen die aangesteld worden door de Regering op voorstel van de Minister bevoegd voor Administratieve informatica. De externe leden van de selectiecommissie moeten over een onbetwistbare bekwaamheid op het betrokken gebied beschikken.
Er wordt aan de externe leden van de selectiecommissie een presentiegeld van 90 euro per halve dag aanwezigheid toegekend.
Het bedrag van de vergoeding wordt geïndexeerd overeenkomstig de regels voorgeschreven in de wet van 1 maart 1977 houdende inrichting van een stelsel waarbij sommige uitgaven in de overheidssector aan het indexcijfer van de consumptieprijzen van het Rijk worden gekoppeld, gewijzigd bij het koninklijk besluit nr. 178 van 30 december 1982, en wordt gekoppeld aan de spilindex 138,01.
Na de proeven bedoeld in het eerste en het tweede lid, worden de kandidaten door de selectiecommissie ingeschreven ofwel in de groep " geschikt ", ofwel in de groep " ongeschikt ". Deze inschrijving wordt gemotiveerd. De kandidaten worden niet gerangschikt.
§ 6. Uiterlijk drie maanden na de vacantverklaring benoemt de Regering in tijdelijk verband de kandidaat die gerangschikt is in de groep " geschikt " die zij het meest geschikt acht om het ambt van Directeur-generaal Informatica in vol vertrouwen uit te oefenen, na vergelijking van de kandidaturen, rekening houdend met de motivering van de rangschikking in de groep " geschikt " door de selectiecommissie alsook de titels en verdiensten en de inhoud van de motiveringsbrief van elke kandidaat en dit, in vergelijking met het opdrachtenblad.
§ 7. De persoon die, op de datum van de benoeming in tijdelijk verband tot Directeur-generaal Informatica, in vast verband benoemd is binnen de diensten van de Franse Gemeenschap of de instellingen van openbaar nut die ervan afhangen, wordt ambtshave voor de duur van de benoeming met verlof gesteld wegens opdracht van algemeen belang in zijn oorspronkelijke betrekking.
De arbeidsovereenkomst van het personeelslid van de Diensten van de Franse Gemeenschap of van de instellingen van openbaar nut die ervan afhangen, dat in tijdelijk verband benoemd is tot Directeur-generaal Informatica, wordt, met instemming van dat personeelslid, geschorst.
§ 8. De bepalingen betreffende de duur van het mandaat, alsook de administratieve en geldelijke toestand en de evaluatie bepaald in het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 20 september 2012 tot instelling van een mandatenregeling voor de ambtenaren-generaal van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die onder het Comité van Sector XVII ressorteren, zijn mutatis mutandis van toepassing op de Directeur-generaal Informatica voor zover er niet afgeweken wordt van dit artikel .]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-04-24/03, art. 5, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.6.In artikel 5 dienen de woorden " alsook de ambtenaren bekleed met een graad ingedeeld in rang 12 " te worden gelezen als volgt :
" [1 alsook de ambtenaren die titularis zijn van een graad ingedeeld in rang 12+ of 12]1. "
----------
(1)<BFG 2008-09-05/33, art. 4, 008; Inwerkingtreding : 04-10-2008>
Art.7.Artikel 6 dient te worden gelezen als volgt :
" Art. 6. De categorie van de ambtenaren-generaal bestaat uit ambtenaren die een mandaat uitoefenen en die titularis zijn van een graad ingedeeld in de rangen 16 + [1 , 16]1 of 15 ".
----------
(1)<BFG 2019-04-24/03, art. 6, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.7bis. [1 Artikel 7 dient als volgt te worden gelezen :
Artikel 7. De administrateur-generaal oefent, onder het gezag van de Minister bevoegd voor Administratieve informatica, de hoge leiding van ETNIC uit. Hij coördineert de werkzaamheden en zorgt voor de eenheid van het beheer ervan.
Hij legt de door het bestuur behandelde zaken aan de Minister bevoegd voor Administratieve informatica voor en voegt er zo nodig zijn opmerkingen aan toe. Hij kan bovendien, op eigen initiatief, elk nuttig voorstel formuleren. Hij zendt de dossiers en instructies van de Minister van Informatica over aan de diensten, samen met de nodige informatie.
Hij oefent het gezag uit over de algemene directies en de diensten die de transversale en strategische directie vormen en zorgt er voor de coördinatie van.]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-04-24/03, art. 7, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.7ter. [1 Artikel 8 dient als volgt te worden gelezen :
Artikel 8. § 1. De adjunct-administrateur-generaal neemt, onder het gezag van de administrateur-generaal, de leiding waar van een Algemene directie en zorgt voor de coördinatie van de departementen waaruit ze bestaan.
§ 2. De directeurs-generaal nemen, onder het gezag van de administrateur-generaal, de leiding waar van een algemene directie en zorgen voor de coördinatie van de departementen waaruit ze bestaan.]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-04-24/03, art. 8, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.8.De artikelen [1 9 tot 10]1 zijn niet van toepassing.
----------
(1)<BFG 2019-04-24/03, art. 9, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.9.[1 Artikel 11 is niet van toepassing.]1
----------
(1)<BFG 2019-04-24/03, art. 10, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.10.[1 Artikel 12 dient als volgt te worden gelezen :
" Art. 12. § 1. Er bestaat binnen het Overheidsbedrijf een Directiecomité.
§ 2. Het Directiecomité is samengesteld uit :
1° stemgerechtigde ambtenaren-generaal;
2° personeelsleden van ten minste rang 12, met raadgevende stem, waarvan de lijst door de Minister bevoegd voor Administratieve informatica vastgesteld wordt.
De Administrateur-generaal kan andere personen uitnodigen om aan het Directiecomité deel te nemen. Ze beschikken over een raadgevende stem.
Het Directiecomité wordt voorgezeten door de Administrateur-generaal of, in zijn afwezigheid, door de Adjunct-administrateur-generaal. Het neemt zijn beslissingen op een gezamenlijke manier.
§ 3. Onverminderd de bevoegdheden die bij wet, decreet en reglementaire bepalingen aan andere instellingen zijn toegekend, heeft het Directiecomité inzonderheid de volgende opdrachten:
1° elke transversale of strategische kwestie behandelen, alsook elke aangelegenheid van algemeen belang met betrekking tot de organisatie en de werking van het Bedrijf;
2° de coördinatie en uitwisseling van informatie, inzonderheid door ervoor te zorgen dat haar leden op de hoogte zijn van het beleid dat binnen het Bedrijf wordt gevoerd;
3° de voorbereiding en de opvolging van de dossiers die moeten worden voorgelegd aan de Minister bevoegd voor administratieve informatica en aan de strategische instanties voor informaticabeheer van de Franse Gemeenschap;
4° zorgen voor de coördinatie van, het toezicht op en de verificatie van de uitvoering van haar beslissingen en die van de Minister die bevoegd is voor administratieve informatica;
5° door middel van haar activiteiten bijdragen tot de goede uitvoering van de bestuursovereenkomst en zorgen voor toezicht op de uitvoering ervan om de zes maanden;
6° op eigen initiatief adviezen uitbrengen en voorstellen formuleren aan de Minister bevoegd voor administratieve informatica over alle aangelegenheden die betrekking hebben op dit statuut en op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het geldelijk statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de aangelegenheden die door het Bedrijf worden behandeld.
Het Directiecomité voert elke andere opdracht uit die bij dit besluit wordt vastgesteld of die hem door de Regering kan worden toegekend of gedelegeerd.
§ 4. Het Directiecomité oefent alle bevoegdheden uit die bij dit besluit en bij het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het geldelijk statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap aan de raad van bestuur zijn toegekend.
Elke individuele beslissing van het Directiecomité ten aanzien van een personeelslid wordt bij geheime stemming genomen. In deze aangelegenheden is de samenstelling beperkt tot de leden die stemgerechtigd zijn.
§ 5. Het Directiecomité stelt zijn eigen huishoudelijke reglement vast.
Het huishoudelijk reglement wordt goedgekeurd door de Minister die belast is met de administratieve informatica.]1
----------
(1)<BFG 2019-04-24/03, art. 11, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art. 10bis.[1 In artikel 13 moeten de woorden "van de Regering of de Minister aan wie zij deze bevoegdheid heeft gedelegeerd" als volgt worden gelezen: "de Minister die bevoegd is voor administratieve informatica of de ambtenaar-generaal aan wie de Regering deze bevoegdheid heeft gedelegeerd. "]1
----------
(1)<BFG 2019-04-24/03, art. 12, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art. 10ter.[1 In artikel 14 worden de woorden "de Regering, de Minister of de ambtenaar-generaal aan wie hij deze bevoegdheid heeft gedelegeerd" en "de Regering of de Minister aan wie hij deze bevoegdheid heeft gedelegeerd" als volgt gelezen: "de Minister die voor administratieve informatica bevoegd is of de ambtenaar-generaal aan wie de Regering deze bevoegdheid heeft gedelegeerd. "]1
----------
(1)<BFG 2019-04-24/03, art. 13, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.11.[1 In artikel 17 wordt het woord "Regering" gelezen als "Minister met administratieve informatica in zijn bevoegdheden. "]1
----------
(1)<BFG 2019-04-24/03, art. 14, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.12. (Opgeheven) <BFG 2005-02-18/38, art. 7, 002; Inwerkingtreding : 30-03-2005>
Art.13.[1 In artikel 19, dient lid 2 te worden gelezen als volgt :
" De stagiair ressorteert, gedurende de periode van zijn stage, onder de administrateur-generaal.]1
----------
(1)<BFG 2008-12-19/07, art. 16, 009; Inwerkingtreding : 01-02-2009>
Art.14.Artikel 23 dient te worden gelezen als volgt :
" Art. 23. § 1. De stage van de kandidaten voor de niveaus 1 en 2 + wordt volbracht onder het meesterschap van een Stagecollege, bestaande uit :
- de administrateur-generaal;
- de onmiddellijke hiërarchische meerdere van ten minste rang 15 onder wiens gezag de stagiair gesteld is.
§ 2. De stage van de kandidaten voor de andere niveaus wordt volbracht onder het gezamenlijk meesterschap van een stagemeester en de onmiddellijke hiërarchische meerdere.
§ 3. Een stagemeester wordt door het Bureau benoemd onder de ambtenaren van het Bedrijf bekleed met een graad van ten minste rang 10 die een vormingsprogramma hebben gevolgd waarvan de inhoud wordt bepaald door de ambtenaar-generaal die de leiding heeft van de Algemene Dienst voor Ambtenarenzaken van de Diensten van de Regering. "
(NOTA : De wijziging gebracht door artikel 17 van BFG 2008-12-19/07 is niet uitgevoerd kunnen worden :de woorden " de verantwoordelijke voor de vormingsdienst " bestaan niet in artikel 14)
Art.15. Artikel 28 dient te worden gelezen als volgt :
" Art. 28. In het in artikel 26, 1°, bedoelde geval wordt de stagiair door de tot benoemen bevoegde overheid tot ambtenaar benoemd in de graad waarvoor hij zich kandidaat heeft gesteld. Hij wordt aangewezen voor een betrekking van zijn graad en van zijn categorie die in de personeelsformatie van het Bedrijf bestaat. "
Art.16. In artikel 29, dient lid 2 te worden gelezen als volgt :
" Indien de toelating tot de stage wordt vertraagd omdat een onderzoek geboden is om uit te maken of de stagiair van onberispelijk gedrag is en de stagiair in het Bedrijf door één of meer na hem gerangschikte geslaagden van hetzelfde vergelijkend examen voorbijgegaan is, dan neemt hij echter rang in op de datum waarop die geslaagde of de best gerangschikte van die geslaagden zijn stage heeft aangevat. "
Art.16bis. [1 In artikel 30 worden de woorden "van de Regering of de Minister of de ambtenaar-generaal" als volgt gelezen: "van de Minister die administratieve informatica in zijn bevoegdheden heeft of van de ambtenaar-generaal.]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-04-24/03, art. 16, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.16ter. [1 - In artikel 36, § 1, worden de woorden "De Regering, de Minister of de ambtenaar-generaal" als volgt gelezen: "De Minister die administratieve informatica in zijn bevoegdheden heeft of de ambtenaar-generaal.]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-04-24/03, art. 17, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.17.Artikel 37 dient te worden gelezen als volgt :
" Art. 37. Behoudens wat de bevordering in een vlakke loopbaan betreft [1 en de benoeming in een graad van de informaticaloopbaan]1, kan het [3 Minister bevoegd voor de administratieve informatica]3 elke betrekking vacant verklaren, die definitief onbezet staat of elke betrekking die [2 binnen de twaalf komende maanden]2 definitief onbezet zal blijven ten einde er door bevordering, door verandering van categorie, door overdracht of door overplaatsing in te voorzien. "
----------
(1)<BFG 2008-09-05/33, art. 5, 008; Inwerkingtreding : 04-10-2008>
(2)<BFG 2014-11-26/08, art. 1, L3, 016; Inwerkingtreding : 02-01-2015>
(3)<BFG 2019-04-24/03, art. 18, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art. 17bis.<Ingevoegd bij BFG 2005-06-10/34, art. 44; Inwerkingtreding : 01-08-2005> In artikel 38 dienen de woorden " [1 Directiecomité]1 " te worden gelezen als volgt : " Directieraad ".
----------
(1)<BFG 2010-07-01/08, art. 10, 011; Inwerkingtreding : 28-08-2010>
Art.18.[In artikel 39, eerste lid dienen de woorden " [2 Directiecomité]2 " te worden gelezen als volgt : " Directieraad ". "
Het tweede lid van hetzelfde artikel is niet van toepassing.
[3 ...]3
[1 Artikel 39 is van toepassing noch op de ambtenaren-generaal, noch op de betrekkingen van de informaticaloopbaan.]1
----------
(1)<BFG 2008-09-05/33, art. 6, 008; Inwerkingtreding : 04-10-2008>
(2)<BFG 2010-07-01/08, art. 10, 011; Inwerkingtreding : 28-08-2010>
(3)<BFG 2013-03-28/28, art. 24, 015; Inwerkingtreding : 17-05-2013>
Art. 18bis.<Ingevoegd bij BFG 2005-06-10/34, art. 46; Inwerkingtreding : 01-08-2005> Artikel 40 dient te worden gelezen als volgt :
" Van de met redenen omklede adviezen die werden opgesteld overeenkomstig artikel 39 betreffende alle kandidaten voor een bepaalde betrekking wordt kennis gegeven aan elk van hen tegen een ontvangstbewijs of bij een ter post aangetekend schrijven.
De kandidaat die zich als benadeeld acht, kan, binnen de tien dagen na de kennisgeving bepaald in het vorige lid, een bezwaar indienen voor de Directieraad [1 ...]1.
Op zijn verzoek kan hij worden gehoord. Hij kan zich laten bijstaan door iedere persoon van zijn keuze, met uitzondering van een lid van de Directieraad [1 ...]1. "
----------
(1)<BFG 2013-03-28/28, art. 25, 015; Inwerkingtreding : 17-05-2013>
Art.18/1. [1 - Artikel 40/2 dient als volgt te worden gelezen :
" Art. 40/2. - De Minister of de ambtenaar-generaal aan wie hij deze bevoegdheid heeft gedelegeerd, kan elke deskundigengraad die definitief onbezet staat of elke deskundigengraad die definitief onbezet zal staan, vacant verklaren binnen de komende twaalf maanden om erin te voorzien door bevordering door verhoging in graad of, naargelang het geval, door overgang naar het hogere niveau. ".]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-04-12/10, art. 47, 019; Inwerkingtreding : 09-05-2019>
Art.18/2. [1 - In de artikelen 40/3, 40/4 en 40/6 dient het woord " Directiecomité " als volgt te worden gelezen : " Directieraad " ".]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-04-12/10, art. 47, 019; Inwerkingtreding : 09-05-2019>
Art.19. De artikelen 46 tot 53 zijn niet van toepassing.
Art. 19bis. [1 Na artikel 65, wordt een hoofdstuk IIbis ingevoegd dat als volgt gelezen dient te worden :
" Hoofdstuk IIbis. - Aanwijzing in een informatica-ambt dat niet overeenstemt met de graad waarin de ambtenaar benoemd is.
Art. 65bis. De ambtenaar die titularis is van een informatica-ambt kan, in functie van de dienstnoodwendigheden en met diens instemming, belast worden met een ander informatica-ambt dan hetgeen dat overeenstemt met de graad waarvan hij titularis is.
Indien de weddeschaal die verbonden is met zijn graad verschilt van de weddeschaal verbonden met de graad waarmee het hem toevertrouwde informatica-ambt overeenstemt, geniet hij de gunstigste weddeschaal.
Wanneer de gunstigste weddeschaal deze is die overeenstemt met het hem toevertrouwde informatica-ambt, wordt dit weddeverschil aan de ambtenaar uitbetaald in de vorm van een aanvulling van een contractuele wedde. " ]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2008-09-05/33, art. 7, 008; Inwerkingtreding : 04-10-2008>
Art.20. Artikel 70 dient te worden gelezen als volgt :
" Art. 70. Jaarlijks wordt een naamlijst van de ambtenaren en contractuele personeelsleden van het Bedrijf bekendgemaakt met vermelding van hun niveau, hun administratieve anciënniteit, hun categorie, hun geboortedatum alsook de weddeschaal die hun wordt toegekend.
De in vorig lid bedoelde naamlijst vermeldt eveneens, voor de ambtenaren, hun rang en hun graad.
Voor de ambtenaren en contractuele personeelsleden die een informatica-ambt uitoefenen, vermeldt ze bovendien de klasse waaronder hun ambt ressorteert en, als dit ambt onder klasse A ressorteert, de rang 12 + die ermee verband houdt. "
Art.21. Artikel 71 dient te worden gelezen als volgt :
" Art. 71. Er wordt een organogram van het Bedrijf bekendgemaakt waarin zijn structuur, met vermelding van de verantwoordelijken, wordt opgenomen. Bij elke wijziging van de structuur van het Bedrijf wordt een nieuwe bekendmaking verricht. "
Art.22. Artikel 72 is niet van toepassing.
Art.22bis. [1 Artikel 87 moet als volgt worden gelezen:
"Artikel 87. Tenzij het beoordelingsverslag, waarvan het model als bijlage bij dit besluit is gevoegd, voorbehouden, ongunstig of, voor het in artikel 120/1 bedoelde personeelslid, uitstekend is, wordt elke ambtenaar altijd geacht een gunstige beoordeling te genieten. Hij wordt persoonlijk van zijn beoordeling in kennis gesteld door middel van een nota, ondertekend door de twee in artikel 88 bedoelde hiërarchische meerderen, die ten minste om de twee jaar na het onderhoud met de beoordelaars wordt ondertekend".]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-06-05/04, art. 1, 021; Inwerkingtreding : 01-10-2019>
Art.23. In artikel 88, dienen de woorden " de onmiddellijke hiërarchische meerdere van ten minste rang 12 " te worden gelezen als volgt :
" de onmiddellijke hiërarchische meerdere van ten minste rang 12 of, naargelang van het geval, het personeelslid dat zijn ambt in rang 12 + uitoefent. "
Art. 23bis. <Opgeheven bij BFG 2010-07-01/08, art. 11, 011; Inwerkingtreding : 28-08-2010>
Art.24. De artikelen 94 tot 98 zijn niet van toepassing.
Art.25.[In artikel 103 dienen de woorden " [1 Directiecomité]1 " en " [1 Directiecomité]1 zoals bepaald in § 1 " te worden gelezen als volgt : " Directieraad ".
Het derde lid van § 1 van hetzelfde artikel is niet toepasselijk.] <BFG 2005-06-10/34, art. 47, 004; Inwerkingtreding : 01-08-2005>
In artikel 103, § 1, dienen de woorden ", bekleed met een graad van ten minste rang 12 " te worden gelezen als volgt : "die bekleed is met een graad van rang 12 of die zijn ambt in ten minste rang 12 + uitoefent. "
----------
(1)<BFG 2010-07-01/08, art. 10, 011; Inwerkingtreding : 28-08-2010>
Art.26. Artikel 106 dient te worden gelezen als volgt :
" Er wordt een Raad van Beroep voor het Bedrijf ingesteld, die bevoegd is voor de ambtenaren van het Bedrijf, behalve de ambtenaren-generaal. "
Art.27.In artikel 107 dient paragraaf 4 te worden gelezen als volgt :
" De voorzitter en de plaatsvervangend voorzitter waaruit de Raad van beroep bevoegd voor de ambtenaren van de Diensten van de Regering samengesteld is, oefenen dezelfde functies uit binnen de Raad van beroep bedoeld in artikel 106. "
In hetzelfde artikel dient paragraaf 5 te worden gelezen als volgt :
" De assessoren en de plaatsvervangende assessoren worden voor de helft aangewezen door de vakorganisaties die in het Onderhandelingscomité van Sector XVII zijn vertegenwoordigd naar rato van één assessor en twee plaatsvervangende assessoren per vakorganisatie. Voor de andere helft worden zij door de Regering aangewezen.
De assessoren worden gekozen onder de ambtenaren van het Bedrijf, die ten minste 35 jaar oud zijn en vijf jaar dienstanciënniteit tellen. Bij gebrek aan ambtenaren die aan deze voorwaarde voldoen, kan ervan afgeweken worden. Zij mogen geen vermelding van ongunstige evaluatie noch een vermelding van evaluatie "met voorbehoud" hebben gekregen. "
[1 In hetzelfde artikel, paragraaf 8, worden de woorden "door de Regering of door de Minister of door de Secretaris-Generaal" als volgt gelezen: "door de Minister die de administratieve informatica in zijn bevoegdheden heeft of door de ambtenaar-generaal".]1
----------
(1)<BFG 2019-04-24/03, art. 20, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.28.[1 Artikel 119 is niet van toepassing.]1
----------
(1)<BFG 2019-04-24/03, art. 21, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
Art.28bis.[1 1. Er wordt een titel XIIIbis ingevoegd die als volgt luidt:
Titel XIIIbis - Informatica-ambten
Art. 120/1. § 1. De ambten bedoeld in artikel 8 van het decreet van 25 oktober 2018 betreffende het " Entreprise publique des Technologies nouvelles de l'Information et de la Communication de la Communauté française (ETNIC) " (Overheidsbedrijf voor Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap), zijn opgenomen in het organogram van het bedrijf, dat jaarlijks op voorstel van het Directiecomité wordt goedgekeurd door de Minister bevoegd voor administratieve informatica. Ze zijn als volgt ingedeeld:
1° Klasse A: Deze ambten staan open voor personen die kunnen aantonen dat zij beschikken over specifieke ervaring [op het gebied van IT-beheer], mits bijzondere omstandigheden die naar behoren met redenen omkleed zijn in het ambtsprofiel, en met het voorafgaande en eensluidend advies van de Minister die voor administratieve informatica bevoegd is;
2° Klasse B+ ;
3° Klasse B ;
4° Klasse C+ ;
5° Klasse C ;
6° Klasse D+ ;
7° Klasse D ;
8° Klasse E+ ;
9° Klasse E.
De graden van projectdirecteur, analist, deskundige programmeur-analist, programmeur-analist, deskundige programmeur, programmeur, deskundige operator, en operateur, komen respectievelijk overeen met de ambten van de klassen B+, B, C+, C, D+, D, E+ en E.
§ 2. Het directiecomité stelt overeenkomstig het geldende organogram voor elke in § 1 bedoelde klasse specifieke ambtsprofielen vast, eventueel onderverdeeld in categorieën of beroepsvakken, voor elke in § 1 bedoelde klasse.
Art. 120/2. [3 Met uitzondering van de ambten van Klasse A waarvan de inhoud van de profielen door de Regering wordt goedgekeurd, wordt de inhoud van elk profiel vastgesteld met toepassing van het vorige lid door het Directiecomité goedgekeurd.]3
Elk ambtsprofiel omvat:
a) een concrete beschrijving van de uit te oefenen bevoegdheden en de te bereiken doelstellingen;
b) de positie van het ambt in het organogram en het tijdelijke of permanente karakter ervan;
c) de selectieprocedure en de samenstelling van de selectie-examencommissie;
d) de vereiste opleidings- en/of ervaringscriteria.
Het besluit om aan te werven om deze ambten te bekleden is het voorwerp van een oproep tot het indienen van kandidaturen en, in voorkomend geval, van een beoordelingsprocedure die wordt vastgesteld door de Minister die verantwoordelijk is voor de administratieve informatica, op voorstel van het Directiecomité.
Art. 120/3. 1. Wanneer een selectiecommissie voor de aanwerving van een personeelslid als bedoeld in artikel 120/1 wordt opgericht, kan deze commissie, in afwijking van artikel 7, lid 2, van het besluit van de Franse Gemeenschap van 15 april 2014 betreffende de voorwaarden voor de werving en de administratieve en geldelijke toestand van het contractueel personeel van de diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, de Hoge Raad voor de audiovisuele sector en de instellingen van openbaar nut die onder het comité van sector XVIIressorteren, meerdere externe leden tellen, en derhalve uit meer dan vier personen zijn samengesteld.
Externe leden van de selectiecommissie hebben recht op een presentiegeld van 90 euro per halve dag aanwezigheid.
Het bedrag van de vergoeding wordt geïndexeerd overeenkomstig de regels van de wet van 1 maart 1977 houdende inrichting van een stelsel waarbij sommige uitgaven in de overheidssector aan het indexcijfer van de consumptieprijzen van het Rijk worden gekoppeld, zoals gewijzigd bij koninklijk besluit nr. 178 van 30 december 1982, en is gekoppeld aan het spilindexcijfer 138.01. ".]1
[2 In titel XIII bis zijn de artikelen 120/1 tot en met 120/3 gegroepeerd in Hoofdstuk I, met als opschrift "Indeling van de ambten en nadere aanwervingsregels ".
In dezelfde titel wordt een Hoofdstuk II ingevoegd, dat als volgt luidt:
" HOOFDSTUK II. - Opleidingsplan en geïndividualiseerd opleidingstraject
Afdeling 1. - Algemene bepalingen
Art. 120/4. Onder beroepsopleiding wordt verstaan elke opleiding die het personeelslid als bedoeld in artikel 120/1 in staat stelt zijn kennis en vaardigheden te verbeteren of op peil te houden met betrekking tot de betrekking en het ambt dat hij bij ETNIC uitoefent of zou kunnen bekleden.
Art. 120/5. De dienst Human Resources is verantwoordelijk voor het opstellen van het jaarlijkse opleidingsplan en het organiseren van opleidingen.
Art. 120/6. Voor elk begrotingsjaar wordt een opleidingsplan opgesteld. Dit plan omvat:
1° de algemene opleidingsdoelstellingen die moeten worden bereikt, zowel in kwalitatief als kwantitatief opzicht;
2° de prioriteiten voor het komende jaar;
3° de voor elk van de opleidingsdoelstellingen toe te wijzen begroting, in overeenstemming met het jaarlijks door de minister belast met de administratieve informatietechnologie opgestelde personeelsplan;
4° een evaluatie van het vorige opleidingsplan.
Art. 120/7. Het opleidingsplan wordt in samenwerking met de diensten opgesteld. Het wordt goedgekeurd door het Directiecomité, dat het indien nodig aanpast.
Afdeling 2. - Het geïndividualiseerde opleidingstraject
Art. 120/8. Het geïndividualiseerde opleidingstraject wordt aan het einde van de evaluatie vastgesteld door de rechtstreekse hiërarchische meerdere in overleg met het in artikel 120/1 bedoelde personeelslid, mits goedkeuring door de dienst human resources.
De functionele loopbaanontwikkeling bedoeld in hoofdstuk Vbis van het geldelijk statuut is van het geïndividualiseerde opleidingstraject afhankelijk, in overeenstemming met het jaarlijks door de minister opgestelde personeelsplan en het opleidingsplan bedoeld in de artikelen 120/6 en 120/7.
Het is gebaseerd op de beoordeling zelf en op de vereisten op het gebied van beroeps- en functionele vaardigheden die nodig zijn om het ambt op het huidige niveau van loopbaanontwikkeling en op het volgende niveau van loopbaanontwikkeling uit te oefenen. "]2
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-04-24/03, art. 22, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
(2)<BFG 2019-06-05/04, art. 2, 021; Inwerkingtreding : 01-10-2019>
(3)<BFG 2021-01-21/02, art. 1, 022; Inwerkingtreding : 06-02-2021>
Art.28/1. [1 - Artikel 120 dient als volgt te worden gelezen :
" Artikel 120. De betrekkingen van de personeelsformatie van het Bedrijf worden in het geheel bekeken.
De deskundigengraden worden niet in de personeelsformatie opgenomen.
Voor elk niveau bedraagt het aantal deskundigengraden 15 % van het aantal titularissen van een betrekking die toegang geeft tot de loopbaan van deskundige waaronder, voor het niveau 1, tussen 9 tot 11 % van de deskundigengraden van de 1ste rang en, voor de andere niveaus, tussen 8 tot 10% van de deskundigengraden van de 1ste rang en een maximum van 2% van de deskundigengraden die toegankelijk zijn door bevordering door overgang naar het hogere niveau. Een hogere programmeringsnorm kan vastgesteld worden door de bestuursovereenkomst waarin het beginsel van een jaarlijkse evaluatie kan worden opgenomen.
Bij het vertrek van hun titularis worden de deskundigengraden van ambtswege geacht definitief onbezet te zijn voor zover hun bestaan niet leidt tot de overschrijding van de programmeringsnorm die vastgesteld wordt met toepassing van het vorige lid.
De titularissen van de betrekkingen van de personeelsformatie die in aanmerking komen voor één van deze deskundigengraden worden, voor de betrekkingen van de personeelsformatie en de regels van mobiliteit tussen deze betrekkingen, geacht titularis te zijn van de graad die overeenstemt met de betrekking van de personeelsformatie waarin ze aangesteld zijn. De titularissen van een deskundigengraad van een hoger niveau kunnen nochtans aangesteld worden in een vacante wervingsbetrekking van dat niveau.
Het aantal omkaderingsbetrekkingen van rang 11 wordt door de bestuursovereenkomst vastgesteld. " .]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-04-12/10, art. 48, 019; Inwerkingtreding : 09-05-2019>
Art.29. Artikel 133 is niet van toepassing.
Art.30.In bijlage I, worden de woorden " A. Ambtenaren-generaal " vervangen door de volgende woorden :
" A. Ambtenaren-generaal
16 + | Administrateur-generaal |
[<font color="red">1</font> 16 | adjunct-directeur- generaal - directeur-generaal]<font color="red">1</font> |
15 | Adjunct-directeur-generaal''. |
(<font color="red">1</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2019042403" target="_blank">2019-04-24/03</a>, art. 23, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019> |
[1 In dezelfde bijlage worden de volgende vermeldingen toegevoegd :
1° de vermelding " 12 + Projectdirecteur " wordt onmiddellijk boven de vermelding " 12 Directeur " ingevoegd.
2° de vermelding " 12 Analist " wordt onmiddellijk onder de vermelding " 12 Directeur " ingevoegd.
3° de vermelding " 11 Deskundige Analist-Programmeur " wordt onmiddellijk onder de vermelding " 12 Analist " ingevoegd.
4° de vermelding " 10 Analist-Programmeur " wordt onmiddellijk boven de vermelding " 10 attaché " ingevoegd.
5° de vermeldingen " 27 Deskundige Programmeur " en daarna " 27 Deskundige Operateur " worden onmiddellijk onder de vermelding " 27 Eerste Gegradueerde " ingevoegd.
6° de vermeldingen " 25 Programmeur " en daarna " 25 Operateur " worden onmiddellijk onder de vermelding " 25 Gegradueerde " ingevoegd.]1
----------
(1)<BFG 2011-01-20/08, art. 2, 013; Inwerkingtreding : 07-03-2011>
HOOFDSTUK III. - Nadere regels voor de toepassing van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het geldelijk statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap.
Art.31. <Opgeheven bij BFG 2016-11-16/06, art. 2, 017; Inwerkingtreding : 01-08-2016>
Art.31/1. [1 In artikel 1 moeten de woorden "kwalificaties en/of graad" als volgt worden gelezen:
"de kwalificaties en/of loopbaanontwikkeling voor het personeel bedoeld in artikel 8 van het decreet van 25 oktober 2018 betreffende ETNIC", en/of graad".
In artikel 3 moeten de woorden "de voor de uitoefening van hun ambt vereiste kwalificaties" als volgt worden gelezen: "de kwalificaties en/of het niveau van loopbaanontwikkeling van het personeel bedoeld in artikel 8 van het decreet van 25 oktober 2018 betreffende ETNIC, die vereist zijn voor de uitoefening van hun opdrachten".
In artikel 5 moeten de woorden "de groep waartoe de schaal behoort, rekening houdend met het forfaitaire bedrag dat als gevolg van de vereiste kwalificaties wordt verhoogd" als volgt worden gelezen: "de groep waarvan de schaal deel uitmaakt, rekening houdend met het forfaitaire bedrag dat wordt verhoogd op grond van de vereiste kwalificaties en/of het niveau van loopbaanontwikkeling voor het personeel bedoeld in artikel 8 van het decreet van 25 oktober 2018 betreffende ETNIC".
In artikel 9 worden de woorden "de in zijn rang ingedeelde kwalificatiegroep die rekening houdt met zijn kwalificaties" als volgt gelezen: de in zijn rang ingedeelde groep voor kwalificaties en/of loopbaanontwikkeling, rekening houdend met zijn kwalificaties en/of het niveau van loopbaanontwikkeling voor het personeel bedoeld in artikel 8 van het decreet van 25 oktober 2018 betreffende ETNIC".]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-06-05/04, art. 3, 021; Inwerkingtreding : 01-10-2019>
Art.32.[1 Artikel 30 moet als volgt worden gelezen:
"De weddeschaal voor elke graad wordt als volgt vastgesteld, in elk van de kwalificatie- of loopbaanontwikkelingsgroepen:
GRADEN | | | | |
| Groep 1 | Groep 2 | Groep 3 | Groep 4 |
Ambtenaren-generaal | | | | |
Administrateur-generaal | 161/1i | | | |
Adjunct-administrateur-generaal | 160/1i | | | |
- Directeur-generaal | 160/1i | | | |
- Adjunct-directeur-generaal | 150/1i | | | |
| | | | |
Administratieve en informatica-ambten | | | | |
- Projectdirecteur | | | 120/4idp | |
- Directeur | 120/1 | 120/2 | 120/3 | 120/4i |
- Analist | | | 120/4i | |
- Hoofdinspecteur | | 110/2 | | |
- Eerstaanwezend attaché | 110/1 | 110/2 | 110/3 | 110/4i |
-Deskundig analist-programmeur | | | 110/4i | 110/4i+ |
- Analist-programmeur | | | 100/4i | 100/4i+ |
- Inspecteur | | 100/2 | | |
- Attaché | 100/1 | 100/2 | 100/3 | 100/4i |
- Eerste gegradueerde | 270/1 | 270/2 | 270/3i | |
- Programmeur | | | 270/3i | 270/4i |
- Deskundig operator | | | 270/3i | 270/4i |
- Eerstaanwezend gegradueerde | 260/1 | 260/2 | 260/3i | |
- Programmeur | 250/1i | 260/1i | 250/3i | 260/3i |
- Operator | 250/1i | 260/1i | 250/3i | 260/3i |
- Gegradueerde | 250/1 | 250/2 | 250/3i | |
- Eerste assistent | 220/1 | 220/2 | | |
- Eerstaanwezend assistent | 210/1 | 210/2 | | |
- Assistent | 200/1 | 200/2 | | |
- Eerste adjunct | 320/1 | 320/2 | 320/3 | |
- Eerstaanwezend adjunct | 310/1 | 310/2 | 310/3 | |
- Adjunct | 300/1 | 300/2 | 300/3 | |
"]1
----------
(1)<BFG 2019-06-05/04, art. 4, 021; Inwerkingtreding : 01-10-2019>
Art. 32bis.<Ingevoegd bij BFG 2005-06-10/34, art. 49; Inwerkingtreding : 01-08-2005> In de artikelen 30ter, 30quater en 30quinquies dienen de woorden " [1 Directiecomité]1 " te worden gelezen als volgt : " Directieraad ".
----------
(1)<BFG 2010-07-01/08, art. 10, 011; Inwerkingtreding : 28-08-2010>
Art.33.[1 Hoofdstuk V moet als volgt worden gelezen:
HOOFDSTUK V. Weddeschalen gekoppeld aan informatica-ambten
Art. 31. De volgende weddeschalen zijn verbonden aan elk informatica-ambt dat is vastgesteld overeenkomstig artikel 120/1 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van het statuut van de personeelsleden van de Regeringsdiensten van de Franse Gemeenschap, rekening houdend met de klasse en de loopbaanontwikkelingsgroep waartoe zij behoren:*
Groep loopbaanontwikkeling | | 1 | 2 | 3 | 4 |
Klasse | A | - | - | - | 151/1i |
Klasse | B+ | - | - | 120/4idp | - |
Klasse | B | 120/1i | 120/3i | 120/4i | - |
Klasse | C+ | 110/1i | 110/3i | 110/4i | 110/4i+ |
Klasse | C | 100/1i 100/1iev | 100/3i | 100/4i 100/4iev | 100/4i+ |
Klasse | D+ en E+ | 270/1i | 270/2i | 270/3i | 270/4i |
Klasse | D en E | 250/1i 250/1iev | 260/1i | 250/3i 250/3iev | 260/3i |
Voor de berekening van de geldelijke anciënniteit wordt noodzakelijkerwijs rekening gehouden met elke dienst die relevant is voor het ambtsprofiel dat overeenkomt met het ambt in kwestie.]1
----------
(1)<BFG 2019-06-05/04, art. 5, 021; Inwerkingtreding : 01-10-2019>
Art.33bis. [1 Na artikel 31 wordt een hoofdstuk Vbis ingevoegd, luidend als volgt:
"Hoofdstuk Vbis - Functionele loopbaanontwikkeling
Art. 31/1. Voor het in artikel 120/1 van het statuut bedoelde personeelslid wordt onder functionele loopbaan verstaan de mogelijkheid om zijn ambt uit te breiden, hetzij door het ontwikkelen van steeds geavanceerdere technische deskundigheid, waardoor hij een technisch referentiepunt voor zijn collega's wordt, hetzij door het ontwikkelen van zijn managementvaardigheden, waardoor hij steeds bredere toezichts- en teammanagementambten kan vervullen.
De functionele loopbaanontwikkeling bestaat er voor de in artikel 120/1, van het administratief statuut bedoelde ambtenaar in dat hij volgens het jaarlijks door de minister die belast is met de administratieve informatica vastgestelde personeelsplan in aanmerking komt voor een hogere weddeschaal zonder van klasse te veranderen, door over te stappen van de ene loopbaanontwikkelingsgroep naar de andere onmiddellijk daarboven, indien hij aan de voorwaarden voldoet van de artikelen 31/3 en 31/4 van dit statuut met betrekking tot anciënniteit, beoordeling, geïndividualiseerd opleidingstraject en, in voorkomend geval, persoonlijke productie, en indien hij geselecteerd wordt aan het einde van de in artikel 31/2 bedoelde procedure.
Een dergelijke verandering van loopbaanontwikkelingsgroep, in dezelfde klasse, leidt niet tot vervanging van het betrokken personeelslid in zijn vorige loopbaanontwikkelingsgroep.
Art. 31/2. De selectieprocedure omvat de volgende stappen:
1° vaststelling van een geactualiseerd ambtsprofiel dat is aangepast aan het beoogde niveau van functionele loopbaanontwikkeling;
2° bekendmaking via alle geschikte technologische middelen die ervoor kunnen waarborgen dat alle personeelsleden van het bedrijf, zoals bedoeld in artikel 120/1 van het administratief statuut, op de hoogte worden gebracht (zoals inzonderheid de bekendmaking op interne platformen en de geautomatiseerde verzending van e-mails) van een oproep tot het indienen van kandidaturen voor een functionele loopbaanontwikkeling;
3° samenstelling van een selectiecomité, bestaande uit 2 tot 4 personen, waaronder minimum:
- een vertegenwoordiger van de personeelsdienst (human resources) of de adjunct-administrateur-generaal;
- de rechtstreekse hiërarchische meerdere of een afgevaardigde van de betrokken algemene directie.
4° onderzoek van de voorwaarden voor toegang zoals bepaald in de artikelen 31/3 en 31/4;
5° indien van toepassing, voorafgaande schriftelijke proef;
6° een onderhoud om er zeker van te zijn dat de kandidaat voldoet aan het ambtsprofiel en de selectiecriteria:
- de specifieke vaardigheden die moeten worden gemobiliseerd in het kader van de beoogde functionele loopbaanontwikkeling;
- de motivatie om de baan te bekleden in een functionele loopbaanontwikkeling.
7° verslag van het onderhoud en voorstel tot rangschikking van de kandidaten, door het selectiecomité;
8° met redenen omkleed besluit van het Directiecomité.
Art. 31/3. De weddeschalen 260/1i, 250/3iev, 270/2i, 270/3i, 100/3i, 100/4iev, 110/3i, 110/4i, 120/3i en 120/4i zijn toegankelijk voor de personeelsleden die:
1° een anciënniteit tellen, respectief in de schalen 250/1iev, 260/1i, 270/1i, 270/2i, 100/1iev, 100/3i, 110/1i, 110/3i, 120/1i en 120/3i, met een anciënniteit van drie jaar;
2° een beoordeling hebben die minstens "gunstig" is;
3° het geïndividualiseerde opleidingstraject als bedoeld in de artikelen 120/8 e.v. van het administratief statuut hebben verwezenlijkt gedurende de in 1° bedoelde periode.
Art. 31/4. De weddeschalen 260/3i, 270/4i, 100/4i+ en 110/4i+ zijn toegankelijk voor de personeelsleden die:
1° hetzij een anciënniteit van drie jaar tellen in respectief de 250/3iev, 270/3i, 100/4iev en 110/4i schalen;
2° hetzij, voor de enkele toegang tot de 260/3i en 100/4i+ schalen, respectief in de 250/3i en 100/4i+ schalen, drie jaar anciënniteit tellen vanaf de inwerkingtreding van dit besluit;
3° een "uitstekende" beoordeling genieten;
4° het geïndividualiseerd opleidingstraject als bedoeld in de artikelen 120/8 en volgende van het administratief statuut hebben voltooid gedurende de in punt 1° of 2° bedoelde periode;
5° samen met hun kandidatuur een persoonlijke productie hebben ingediend die dit aantoont:
- hun niveau van gevorderde vakbekwaamheid in de beroeps- en functionele vaardigheden die vereist zijn voor het ambt gedurende de periode bedoeld in 1° of 2° ;
- de toegevoegde waarde van hun toekomstige rol als referent en voogd in hun competentiegebied, met het oog op de overdracht van competentie en kennis.
Art. 31/5. § 1 De inhoud van de persoonlijke productie bedoeld in artikel 31/4, met inachtneming van het minimumkader bedoeld in § 2, alsmede de nadere regels voor de presentatie ervan, worden vastgesteld door het Directiecomité.
§ 2. Het minimumkader voor de inhoud van de persoonlijke productie omvat de volgende elementen:
1° voor personeelsleden van de klassen E, D, E+ en D+:
- illustratie, aan de hand van concrete voorbeelden, van de verwerving van vaardigheden, methoden, normen of technieken in het kader van zijn huidige niveau van loopbaanontwikkeling;
- een beschrijving van de middelen die worden gebruikt om de vaardigheden bij te werken en op de hoogte te blijven van nieuwe technologieën, normen of methoden die nuttig of relevant kunnen zijn in de werkomgeving;
- kritische reflectie over de technologieën, normen of methoden die bij ETNIC worden gebruikt en over de te implementeren ontwikkelingen.
2° voor personeelslden in de klassen C en C+: de productie moet een concrete projectie in het ambt op het hoogste niveau van functionele loopbaanontwikkeling aantonen, met inbegrip van:
- kritische visie (sterke en zwakke punten) op het ambt en op de kansen en bedreigingen van de professionele omgeving, in het huidige niveau van functionele loopbaanontwikkeling;
- op basis van deze visie,
- suggesties voor verbeteringen van de dienst en van het ambt als zij toegang zouden krijgen tot de hoogste graad van loopbaanontwikkeling, met de argumenten die aantonen dat zij gegrond zijn;
- verduidelijking van de middelen die moeten worden ingezet om deze verbeteringen door te voeren;
- identificatie van de risico's die verbonden zijn aan de uitvoering van deze verbeteringen en voorstellen voor maatregelen en beheermethoden in geval van het optreden van deze risico's.
§ 3. De evaluatie van de productie wordt toevertrouwd aan een panel waarvan de benoemingsprocedure en de werkwijze door het Directiecomité worden bepaald. Dit laatste is verplicht de onafhankelijkheid van het panel te waarborgen, inzonderheid door te herinneren aan het deontologische kader dat in de Franse Gemeenschap van kracht is.
De leden van dit panel moeten in ieder geval over een competentieniveau beschikken dat minstens gelijkwaardig is aan dat van het te vervullen ambt, op het gebied van zijn deskundigheid.
De examencommissie brengt volgens de in artikel 31/ 2, bedoelde procedure verslag uit aan de selectiecommissie.
Een negatieve beoordeling van de genoemde productie kan op zich geen rechtvaardiging vormen voor een beslissing tot niet-selectie.
Art. 31/6. § 1. Indien de in artikel 31/2, bedoelde procedure er niet toe leidt dat een geschikte kandidaat wordt geselecteerd, beslist het Directiecomité, tenzij het op advies van de betrokken functionele dienst een bijzonder gerechtvaardigde afwijking heeft, om, in voorkomend geval, de betrekking te openen op interne oproep, overeenkomstig artikel 120/2 van het administratief statuut en het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 15 april 2014 betreffende de voorwaarden voor de werving en de administratieve en geldelijke toestand van het contractueel personeel van de diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, de Hoge Raad voor de audiovisuele sector en de instellingen van openbaar nut die onder het comité van sector XVII ressorteren .
In dit kader en op basis van de tabel opgenomen in artikel 31 staan de betrekkingen open:
1° in dezelfde klasse, voor lagere loopbaanontwikkelingsgroepen, met uitzondering van groep 1;
2° in de klasse direct daaronder, voor loopbaanontwikkelingsgroepen 2 tot en met 4;
op voorwaarde dat de betrokken personeelsleden een anciënniteit van drie jaar in hun huidige loopbaanontwikkelingsgroep kunnen aantonen. In afwijking van het besluit van de regering van de Franse Gemeenschap van 15 april 2014 betreffende de voorwaarden voor de werving en de administratieve en geldelijke toestand van het contractueel personeel van de diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, de Hoge Raad voor de audiovisuele sector en de instellingen van openbaar nut die onder het comité van sector XVII ressorteren, moet het in artikel 31/1 bedoelde personeelslid voldoen aan de beoordelings- en, in voorkomend geval, de voorwaarden voor de persoonlijke productie van de in artikel 31/1 bedoelde personeelsleden.
Indien de hierboven bedoelde procedure tot de selectie leidt van een geschikte kandidaat, kan zijn vervanging, in voorkomend geval, worden uitgevoerd volgens het jaarlijks door de minister die belast is met administratieve informatica opgestelde personeelsplan, op voorwaarde dat hij afkomstig is van een andere klasse en functionele dienst dan die welke onder de open betrekking vallen.
§ 2. Indien de procedure bedoeld in § 1 niet tot de selectie leidt van een geschikte kandidaat, overeenkomstig het jaarlijks door de minister die belast is met de administratieve informatica opgestelde personeelsplan, beslist het Directiecomité, in voorkomend geval, om de post op externe oproep te openen, overeenkomstig artikel 120/2 van het administratief statuut en het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 15 april 2014 betreffende de voorwaarden voor de werving en de administratieve en geldelijke toestand van het contractueel personeel van de diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, de Hoge Raad voor de audiovisuele sector en de instellingen van openbaar nut die onder het comité van sector XVII ressorteren.
Een minimum van 3 jaar ervaring is vereist.
Art. 31/7. Indien een of meer opleidingen in het kader van het geïndividualiseerde opleidingsprogramma als bedoeld in artikel 120/8 van het statuut niet konden worden voltooid als gevolg van omstandigheden die niet kunnen worden toegeschreven aan het in artikel 31/1 bedoelde personeelslid, en op voorwaarde dat het bedrijf niet in staat is een gelijkwaardige opleiding te organiseren en/of aan te bieden binnen een termijn van twee jaar na de beoordeling van het betrokken personeelslid, worden deze opleidingen geacht te zijn voltooid in de zin van de artikelen 31/3 en 31/4. "]1
----------
(1)<Ingevoegd bij BFG 2019-06-05/04, art. 6, 021; Inwerkingtreding : 01-10-2019>
Art.34.<BFG 2005-02-04/38, art. 12, 003; Inwerkingtreding : 01-12-2004> Voor de ambtenaren die naar het Bedrijf worden overgedragen en ressorteren onder de categorie " deskundig, kwalificatiegroep 4 ", en onder de categorie " administratief, kwalificatiegroep 3 ", dient bijlage 1 te worden gelezen als volgt :
Schalen van niveau 2 +
1. Basisschalen
[<font color="red">1</font> | 250/1i | 251/1i | 252/1i | 260/1i |
Minimum | [<font color="red">3</font> 16.926,60]<font color="red">3</font> | [<font color="red">3</font> 17.602,60]<font color="red">3</font> | [<font color="red">3</font> 18.382,69]<font color="red">3</font> | [<font color="red">3</font> 18.982,78]<font color="red">3</font> |
Trappen | 3(1) x 309,85 | 3(1) x 309,85 | 3(1) x 309,85 | 3(1) x 309,85 |
| 13(2) x 633,76 | 13(2) x 633,76 | 13(2) x 633,76 | 13(2) x 633,76]<font color="red">1</font> |
<td colspan="5" valign="top">(<font color="red">1</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2008020159" target="_blank">2008-02-01/59</a>, art. 4, 007; Inwerkingtreding : 01-12-2007>
<td colspan="5" valign="top">(<font color="red">2</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2008121202" target="_blank">2008-12-12/02</a>, art. 4, 1°, 010; Inwerkingtreding : 01-12-2008>
<td colspan="5" valign="top">(<font color="red">3</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2010092008" target="_blank">2010-09-20/08</a>, art. 4, 012; Inwerkingtreding : 01-12-2010>
[6 de vermelding van de trappen van de schaal 250/1i wordt successief door de volgende vermelding vervangen:
- van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019 :
'' Trappen : | 2(1) 309,85 |
| 1(1) 968,97 |
| 13(2) 633,76 '' |
- van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020 :
'' Trappen : | 2(1) 309,85 |
| 1(1) 985,85 |
| 2(2) 633,76 |
| 1(2) 1276,00 |
| 10(2) 633,76 '' |
- van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021 :
'' Trappen : | 2(1) 309,85 |
| 1(1) 985,85 |
| 2(2) 633,76 |
| 1(2) 1323,85 |
| 10(2) 633,76 |
| 3(2) 385,90 |
| 1(2) 225,37 '' |
- van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022;
'' Trappen : | 2(1) 309,85 |
| 1(1) 985,85 |
| 2(2) 633,76 |
| 1(2) 1323,85 |
| 10(2) 633,76 |
| 3(2) 385,90 |
| 1(2) 112,69 '' |
- vanaf 1 juli 2022 :
'' Trappen : | 2(1) 309,85 |
| 1(1) 985,85 |
| 2(2) 633,76 |
| 1(2) 1323,85 |
| 10(2) 633,76 |
| 5(2) 385,90 '' |
]6
[6 De vermelding van de schalen 251/1i et 252/1i wordt geschrapt.]6
[6 De vermelding van de trappen van de schaal 260/1i wordt door de volgende vermelding vervangen:
- van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019 :
'' Trappen : | 3(1) 309,85 |
| 13(2) 633,76 |
| 1(2) 247,88 '' |
- van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020 :
'' Trappen : | 3(1) 309,85 |
| 13(2) 633,76 |
| 2(2) 247,88 '' |
- van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021 :
'' Trappen : | 3(1) 309,85 |
| 13(2) 633,76 |
| 3(2) 247,88 '' |
- van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022;
'' Trappen : | 3(1) 309,85 |
| 13(2) 633,76 |
| 4(2) 247,88 '' |
- vanaf 1 juli 2022 :
'' Trappen : | 3(1) 309,85 |
| 13(2) 633,76 |
| 5(2) 247,88 '' |
]6
2. [8 Kwalificatie- of loopbaanontwikkelingsschalen 3]8
De schalen 250/3i, [6 ...]6 en 260/3i worden gevormd door de overeenstemmende basisschalen, verhoogd met een forfaitair bedrag van 3.380,03.
3. Bevorderingsschaal
[6 - du 1er juillet 2018 au 30 juin 2019 :
[8 270/1i
Minimum: 22.785,34
- van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
1(2)316,88
- van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
2(2) 316,88
- van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
3(2) 316,88
- van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022;
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
4(2) 316,88
- vanaf 1 juli 2022:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
5(2) 316,88
270/2i
Minimum: 24.052,86
- van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
1(2)316,88
- van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
2(2) 316,88
- van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
3(2) 316,88
- van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022;
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
4(2) 316,88
- vanaf 1 juli 2022:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
5(2) 316,88]8
'' | 270/3i |
Minimum : | 27.686,36 |
Echelons : | 3(1) 309,85 |
| 13(2) 633,76 |
| 1(2)316,88 ''; |
- du 1er juillet 2019 au 30 juin 2020 :
'' | 270/3i |
Minimum : | 27.686,36 |
Echelons : | 3(1) 309,85 |
| 13(2) 633,76 |
| 2(2) 316,88 ''; |
- du 1er juillet 2020 au 30 juin 2021 :
'' | 270/3i |
Minimum : | 27.686,36 |
Echelons : | 3(1) 309,85 |
| 13(2) 633,76 |
| 3(2) 316,88 ''; |
- du 1er juillet 2021 au 30 juin 2022;
'' | 270/3i |
Minimum : | 27.686,36 |
Echelons : | 3(1) 309,85 |
| 13(2) 633,76 |
| 4(2) 316,88 ''; |
- à partir du 1er juillet 2022 :
'' | 270/3i |
Minimum : | 27.686,36 |
Echelons : | 3(1) 309,85 |
| 13(2) 633,76 |
| 5(2) 316,88 ''; |
]6
[8 270/4i
Minimum: 28.637,00
- van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
1(2)316,88
- van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
2(2) 316,88
- van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
3(2) 316,88
- van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022;
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
4(2) 316,88
- vanaf 1 juli 2022:
Stappen: 3(1) 309,85
13(2) 633,76
5(2) 316,88]8
Schalen van niveau 1
1. Basisschalen
[<font color="red">1</font> | 100/1i | 101/1i | 102/1i | 110/1i |
Minimum | [<font color="red">3</font> 23.911,99]<font color="red">3</font> | [<font color="red">3</font> 25.503,41]<font color="red">3</font> | [<font color="red">3</font> 27.362,43]<font color="red">3</font> | [<font color="red">3</font> 29.207,37]<font color="red">3</font> |
Trappen | [<font color="red">4</font> 3 (1) x 704,18]<font color="red">4</font> | [<font color="red">4</font> 3 (1) x 704,18]<font color="red">4</font> | [<font color="red">4</font> 3 (1) x 704,18]<font color="red">4</font> | [<font color="red">4</font> 3 (1) x 704,18]<font color="red">4</font> |
| 13(2) x | 13(2) x | 13(2) x | 13(2) x |
| 1.084,44 | 1.084,44 | 1.084,44 | 1.084,44]<font color="red">1</font> |
<td colspan="5" valign="top">(<font color="red">1</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2008020159" target="_blank">2008-02-01/59</a>, art. 4, 007; Inwerkingtreding : 01-12-2007>
<td colspan="5" valign="top">(<font color="red">2</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2008121202" target="_blank">2008-12-12/02</a>, art. 4, 1°, 010; Inwerkingtreding : 01-12-2008>
<td colspan="5" valign="top">(<font color="red">3</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2010092008" target="_blank">2010-09-20/08</a>, art. 4, 012; Inwerkingtreding : 01-12-2010>
<td colspan="5" valign="top">(<font color="red">4</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2016111606" target="_blank">2016-11-16/06</a>, art. 1, 1°, 017; Inwerkingtreding : 01-12-2004>
[6 6° De vermelding van de trappen van de schaal 100/1i wordt door de volgende vermelding vervangen:
- van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019 :
'' Trappen : | 2(1) 704,18 |
| 1(1) 2120,99 |
| 13(2) 1084,44 '' |
- van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020 :
'' Trappen : | 2(1) 704,18 |
| 1(1) 2295,61 |
| 2(2) 1084,44 |
| 1(2) 2326,63 |
| 10(2) 1084,44 '' |
- van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021 :
'' Trappen : | 2(1) 704,18 |
| 1(1) 2295,61 |
| 2(2) 1084,44 |
| 1(2) 2943,45 |
| 10(2) 1084,44 |
| 1(2) 726,72 |
| 1(2) 73,27 '' |
- vanaf 1 juli 2021 :
'' Trappen : | 2(1) 704,18 |
| 1(1) 2295,61 |
| 2(2) 1084,44 |
| 1(2) 2943,45 |
| 10(2) 1084,44 |
| 2(2) 726,72 '' |
]6
[6 De vermelding van de schalen 101/1i en 102/1i wordt geschrapt]6
[6 De vermelding van de trappen van de schaal 110/1i wordt door de volgende vermelding vervangen:
- van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019 :
'' Trappen : | 3(1) 704,18 |
| 13(2) 1084,44 |
| 1(2) 542,22 '' |
- vanaf 1er juli 2019 :
'' Trappen : | 3(1) 704,18 |
| 13(2) 1084,44 |
| 2(2) 542,22 '' |
]6
[8 1bis. Loopbaanontwikkelingsschalen 3
De 100/3i en 110/3i schalen bestaan uit de overeenkomstige basisschalen, verhoogd met een forfaitair bedrag van 4.225,04.]8
2. [8 Kwalificatie- of loopbaanontwikkelingsschalen 4]8
De schalen 100/4i, [6 ...]6 [7 , 100/4iev]7 en 110/4i worden gevormd door de overeenstemmende basisschalen, verhoogd met en forfaitair bedrag van 6.337,56.
[8 2bis. Loopbaanontwikkelingsschalen 4+
De 100/4i+ en 110/4i+ schalen bestaan uit de overeenkomstige basisschalen, verhoogd met een forfaitair bedrag van 10.086,08]8
3. Bevorderingsschalen
[<font color="red">1</font> | | 120/4i | 120/4idp |
Minimum | | [<font color="red">3</font> 42.811,98]<font color="red">3</font> | [<font color="red">3</font> 43.747,11]<font color="red">3</font> |
Trappen | 11 | (2) x 1.506,94 | 11(2) x 1.540,42]<font color="red">1</font> |
<td colspan="4" valign="top">(<font color="red">1</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2008020159" target="_blank">2008-02-01/59</a>, art. 4, 007; Inwerkingtreding : 01-12-2007>
<td colspan="4" valign="top">(<font color="red">2</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2008121202" target="_blank">2008-12-12/02</a>, art. 4, 1°, 010; Inwerkingtreding : 01-12-2008>
<td colspan="4" valign="top">(<font color="red">3</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2010092008" target="_blank">2010-09-20/08</a>, art. 4, 012; Inwerkingtreding : 01-12-2010>
[8 120/1i
Minimum [37.713,81].
- van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019:
Stappen: 11(2) 1506,94
1(2) 753,48
- van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020:
Stappen: 11(2) 1506,94
2(2) 753,48
- van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021:
Stappen: 11(2) 1506,94
3(2) 753,48
- van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022:
Stappen: 11(2) 1506,94
4(2) 753,48
- vanaf 1 juli 2022:
Stappen: 11(2) 1506,94
5(2) 753,48
120/3i
Minimum [40.377,49].
- van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019:
Stappen: 11(2) 1506,94
1(2) 753,48
- van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020:
Stappen: 11(2) 1506,94
2(2) 753,48
- van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021:
Stappen: 11(2) 1506,94
3(2) 753,48
- van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022;
Stappen: 11(2) 1506,94
4(2) 753,48
- vanaf 1 juli 2022:
Stappen: 11(2) 1506,94
5(2) 753,48]8
[6 De vermelding van de trappen van de schaal 120/4i wordt door de volgende vermelding vervangen:
- van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019 :
'' Trappen : | 11(2) 1506,94 |
| 1(2) 753,48 '' |
- van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020 :
'' Trappen : | 11(2) 1506,94 |
| 2(2) 753,48 '' |
- van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021 :
'' Trappen : | 11(2) 1506,94 |
| 3(2) 753,48 '' |
- van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022;
'' Trappen : | 11(2) 1506,94 |
| 4(2) 753,48 '' |
- vanaf 1 juli 2022 :
'' Echelons : | 11(2) 1506,94 |
| 5(2) 753,48 '' |
]6
[6 De vermelding van de trappen van de schaal 120/4idp wordt door de volgende vermelding vervangen:
- van 1 juli 2018 tot 30 juni 2019 :
'' Trappen : | 11(2) 1540,42 |
| 1(2) 770,22 '' |
- van 1 juli 2019 tot 30 juni 2020 :
'' Trappen : | 11(2) 1540,42 |
| 2(2) 770,22 '' |
- van 1 juli 2020 tot 30 juni 2021 :
'' Trappen : | 11(2) 1540,42 |
| 3(2) 770,22 '' |
- van 1 juli 2021 tot 30 juni 2022;
'' Trappen : | 11(2) 1540,42 |
| 4(2) 770,22 '' |
- vanaf 1 juli 2022 :
'' Trappen : | 11(2) 1540,42 |
| 5(2) 770,22 '' |
]6
Voor de ambtenaren-generaal van het Bedrijf dient dezelfde bijlage te worden gelezen als volgt :
[<font color="red">1</font> Schalen van de ambtenaren-generaal | | | |
| 150/1i | [<font color="red">5</font> 160/1i | 161/1i |
Minimum | [<font color="red">4</font> 41.130,62 ]<font color="red">4</font> | 48.641,28 | [<font color="red">4</font> 51.230,62]<font color="red">4</font> |
[<font color="red">4</font> Trappen ]<font color="red">4</font> | [<font color="red">4</font> 10 (2) X 2020]<font color="red">4</font> | 10(2) X 2020]<font color="red">5</font> | [<font color="red">4</font> 10 (2) X 2020]<font color="red">4</font> |
<td colspan="3" valign="top">(<font color="red">1</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2008020159" target="_blank">2008-02-01/59</a>, art. 4, 007; Inwerkingtreding : 01-12-2007> |
<td colspan="3" valign="top">(<font color="red">2</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2008121202" target="_blank">2008-12-12/02</a>, art. 4, 2°, 010; Inwerkingtreding : 01-12-2008> |
<td colspan="3" valign="top">(<font color="red">3</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2010092008" target="_blank">2010-09-20/08</a>, art. 4, 012; Inwerkingtreding : 01-12-2010> |
<td colspan="3" valign="top">(<font color="red">4</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2016111606" target="_blank">2016-11-16/06</a>, art. 1, 3°, 017; Inwerkingtreding : 01-12-2004> |
<td colspan="4" valign="top">(<font color="red">5</font>)<BFG <a href="/cgi_loi/article.pl?language=nl&lg_txt=n&cn_search=2019042403" target="_blank">2019-04-24/03</a>, art. 25, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
----------
(5)<BFG 2016-11-16/06, art. 1,2°, 017; Inwerkingtreding : 01-12-2004>
(6)<BFG 2018-06-06/01, art. 6, 018; Inwerkingtreding : 01-07-2018>
(7)<BFG 2019-04-24/03, art. 25, 020; Inwerkingtreding : 15-05-2019>
(8)<BFG 2019-06-05/04, art. 7, 021; Inwerkingtreding : 01-10-2019>
HOOFDSTUK IV. - Overgangs- en slotbepalingen.
Art.35. <Opgeheven bij BFG 2008-09-05/33, art. 11, 008; Inwerkingtreding : 04-10-2008>
Art.36.In afwijking van de artikelen 26 en 27 van dit besluit is de Raad van beroep van de Diensten van de Regering, ingesteld binnen het Ministerie van de Franse Gemeenschap bij toepassing van artikel 106 van het besluit van de Regering van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap, bevoegd gedurende een periode van drie jaar, die begint op de datum van inwerkingtreding van dit besluit voor de ambtenaren bedoeld in artikel 1 van dit besluit.
Nadat de periode van drie jaar bedoeld in vorig lid verstreken is, blijft dezelfde Raad van beroep bevoegd zolang een Raad van beroep die eigen is aan het Bedrijf niet wordt ingesteld met toepassing van de artikelen 26 en 27 van dit besluit.
[1 In afwijking van artikel 34, tweede lid, in de schalen van de ambtenaren-generaal, onder het opschrift van de schaal 150/1iest wordt het tussenbedrag van " 52.107,52 " ingevoegd.]1
----------
(1)<BFG 2016-11-16/06, art. 3, 017; Inwerkingtreding : 01-04-2010>
Art.37. De ambtenaren die één van de weddeschalen bedoeld in artikel 34 van dit besluit ontvangen, kunnen geen aanvullende toelage ontvangen die verbonden is aan de uitoefening van informatica-ambten.
Art.38. Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt, met uitzondering van artikel 5, dat betrekking heeft op de ambtenaren-generaal en in werking treedt op de datum van inwerkingtreding van het besluit van de Regering houdende de oprichting van een " Ecole d'Administration publique " (School voor Openbaar Bestuur) in de Franse Gemeenschap en tot invoering van een stelsel van mandaten voor de ambtenaren-generaal van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en van de instellingen van openbaar nut die onder het Comité van sector XVII ressorteren.
Art. 39. De Minister van Ambtenarenzaken is belast met de uitvoering van dit besluit.