Details





Titel:

12 MEI 2022. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot uitvoering van de bepalingen van het Wetboek voor het basis- en secundair onderwijs betreffende de territoriale polen(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 18-08-2022 en tekstbijwerking tot 06-10-2022)



Inhoudstafel:

TITEL 1. - Bepalingen genomen ter uitvoering van de bepalingen van het Wetboek voor het onderwijs betreffende de territoriale polen
HOOFDSTUK 1. - Algemene bepaling
Art. 1
HOOFDSTUK 2. - De toepassing " e-pôles "
Art. 2
HOOFDSTUK 3. - De partnerschapsovereenkomsten, de specifieke partnerschapsovereenkomst, de samenwerkingsovereenkomsten en de ambtsgebiedovereenkomsten
Afdeling 1. - De partnerschapsovereenkomst die één of meer partnerscholen koppelt aan een territoriale pool
Art. 3-4
Afdeling 2. - De specifieke partnerschapsovereenkomst die een school voor gespecialiseerd onderwijs die de types 4, 5, 6 of 7 organiseert aan een territoriale pool koppelt
Art. 5-6
Afdeling 3. - De samenwerkingsovereenkomst die een samenwerkende school aan een territoriale pool koppelt
Art. 7-8
Afdeling 4. - Het ambtsgebied dat de partnerscholen en de samenwerkende scholen aan een territoriale pool koppelt
Art. 9-10
Afdeling 5. - De lijst van de verschillende territoriale polen
Art. 11
HOOFDSTUK 4. [1 - Evaluatie van de omvang van de specifieke sensomotorische behoeften van leerlingen in de territoriale polen]1
Afdeling 1. [1 - Over de toepassing van de schalen om de omvang van de specifieke sensomotorische behoeften van leerlingen te beoordelen]1
Art. 11/1, 11/2
Afdeling 2. [1 - De procedure voor de toepassing van de sensomotorische evaluatieschalen voor bijzondere behoeften]1
Onderafdeling 1. [1 - Berekening van de jaarratio]1
Art. 11/3
Onderafdeling 2. [1 - Codeerprocedure]1
Art. 11/4
TITEL 2. - Slotbepalingen
Art. 12-13
BIJLAGEN.
Art. N



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:



Uitvoeringsbesluit(en):

2022033572 



Artikels:

TITEL 1. - Bepalingen genomen ter uitvoering van de bepalingen van het Wetboek voor het onderwijs betreffende de territoriale polen
HOOFDSTUK 1. - Algemene bepaling
Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder :
  1° " Wetboek voor het onderwijs " : het Wetboek voor het basis- en secundair onderwijs ;
  2° " Samenwerkingsovereenkomst " : de overeenkomst bepaald in artikel 6.2.1-1, 1°, van het Wetboek voor het onderwijs ;
  3° " Partnerschapsovereenkomst " : de overeenkomst bepaald in artikel 6.2.1-1, 2°, van het Wetboek voor het onderwijs ;
  4° " Samenwerkende school " : de school bepaald in artikel 6.2.1-1, 3°, van het Wetboek voor het onderwijs ;
  5° " Partnerschool " : de school bepaald in artikel 6.2.1-1, 4°, van het Wetboek voor het onderwijs ;
  6° " Hoofdschool " : de school bepaald in artikel 6.2.1-1, 5°, van het Wetboek voor het onderwijs ;
  7° " e-pôles " : de toepassing bedoeld in artikel 2 ;
  8° " ETNIC " : het Overheidsbedrijf voor Digitale Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap, georganiseerd bij het decreet van 25 oktober 2018 betreffende het Overheidsbedrijf voor Digitale Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap (ETNIC) " ;
  9° " Territoriale pool " : de territoriale pool bepaald in artikel 1.3.1-1, 45° /2, van het Wetboek voor het onderwijs ;
  10° " Ambtsgebied " : het geheel bepaald in artikel 6.2.1-1, 7°, van het Wetboek voor het onderwijs.
  [1 11° "Specifieke behoeften" : de behoeften omschreven in artikel 1.3.1-1, 5°, van het Wetboek voor het basis- en secundair onderwijs;
   12° "Specifieke sensomotorische behoeften": de behoeften omschreven in artikel 6.2.1-1, 6°, van het Wetboek voor het basis- en secundair onderwijs.]1
  ----------
  (1)<BFG 2022-09-15/03, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 29-08-2022>

HOOFDSTUK 2. - De toepassing " e-pôles "
Art.2. § 1. Er wordt een toepassing " e-pôles " opgericht die ontwikkeld wordt door het " ETNIC" met als doel het volgende te vergemakkelijken :
  - de organisatie en het administratief en financieel beheer van de territoriale polen;
  - de communicatie tussen de verschillende betrokken inrichtende machten onder elkaar en met de diensten van de Regering.
  Ze stelt de inrichtende macht van een territoriale pool in het bijzonder in staat om:
  1° de partnerschapsovereenkomst af te sluiten en, in voorkomend geval, mee te delen overeenkomstig artikel 6.2.2-4 van het Wetboek voor het onderwijs;
  2° de specifieke partnerschapsovereenkomst(en) af te sluiten en, in voorkomend geval, mee te delen overeenkomstig artikel 6.2.2-5 van het Wetboek voor het Onderwijs;
  3° de samenwerkingsovereenkomst(en) af te sluiten en mee te delen overeenkomstig artikel 6.2.2-6 van het Wetboek voor het Onderwijs;
  4° het ambtsgebied vast te stellen en, in voorkomend geval, mee te delen overeenkomstig artikel 6.2.2-8 van het Wetboek voor het onderwijs ;
  5° het aanhangsel bij de partnerschapsovereenkomst af te sluiten en, in voorkomend geval, mee te delen overeenkomstig artikel 6.2.6-1, § 3, van het Wetboek voor het onderwijs;
  6° de gegevens mee te delen aan de diensten van de regering met het oog op de sturing van het onderwijssysteem en de sturing van de territoriale polen bedoeld in artikel 6.2.4-2, eerste lid, van het Wetboek voor het onderwijs ;
  7° van de diensten van de Regering de gegevens en indicatoren te ontvangen die specifiek zijn voor de situatie van de territoriale pool en van zijn samenwerkende scholen bedoeld in artikel 6.2.4-2, eerste lid, van het Wetboek voor het onderwijs.
  § 2. De directeur van de hoofdschool, de coördinator van de territoriale pool en, in voorkomend geval, de afgevaardigde aangesteld door de inrichtende macht van de territoriale pool beschikken over een schriftelijke toegang tot " e-pôles " om :
  1° de structuur van de pool te raadplegen ;
  2° de inhoud van de overeenkomsten en/of van het ambtsgebied aan te vullen.
  De inrichtende macht van de territoriale pool stelt de afgevaardigde(n) aan die over een leestoegang beschikt(en) tot " e-pôles " om :
  1° de structuur van de pool te raadplegen ;
  2° de inhoud van de overeenkomsten en/of van het ambtsgebied te raadplegen.
  De inrichtende macht van de territoriale pool stelt ook de afgevaardigde(n) aan die overeenkomsten die de territoriale pool binden kan (kunnen) sluiten of die het ambtsgebied in de toepassing " e-pôles " kan (kunnen) goedkeuren.
  De inrichtende macht van de territoriale pool of zijn afgevaardigde beheert de sluiting of de opschorting van de toegang die verleend wordt aan de personen bedoeld in deze paragraaf. Daarom draagt hij het verzoek over aan de diensten van de Regering.
  § 3. De inrichtende macht van een partnerschool, van een specifieke partnerschool of van een samenwerkende school stelt de afgevaardigde(n) aan die beschikt(en) over een leestoegang tot de " e-pôles " om :
  1° de structuur van de pool te raadplegen ;
  2° overeenkomsten en/of het ambtsgebied die hen betreffen te raadplegen.
  De directeur van een partnerschool, van een specifieke partnerschool of van een samenwerkende school en, in voorkomend geval, de afgevaardigde aangesteld door de inrichtende macht van de betrokken school beschikken over een leestoegang om de overeenkomst(en) en/of het ambtsgebied die hen betreffen te raadplegen.
  De inrichtende macht van een partnerschool, van een specifieke partnerschool of van een samenwerkende school stelt ook de afgevaardigde aan die de overeenkomst kan sluiten in de toepassing " e-pôles ".
  De inrichtende macht van de betrokken school of zijn afgevaardigde beheert de sluiting of de opschorting van de toegang die verleend wordt aan de personen bedoeld in deze paragraaf. Daarom draagt hij het verzoek over aan diensten van de Regering.
  § 4. De toegang tot de toepassing " e-pôles " wordt beveiligd door de infrastructuur besteed aan het beheer en de controle van identiteiten en van de toegang tot computermiddelen van de Franse Gemeenschap. Ze gaat gepaard met een handleiding die inzonderheid de coderingsinstructies uitlegt.

HOOFDSTUK 3. - De partnerschapsovereenkomsten, de specifieke partnerschapsovereenkomst, de samenwerkingsovereenkomsten en de ambtsgebiedovereenkomsten
Afdeling 1. - De partnerschapsovereenkomst die één of meer partnerscholen koppelt aan een territoriale pool
Art.3. Het model van partnerschapsovereenkomst bedoeld in artikel 6.2.2-4 van het Wetboek voor het onderwijs wordt opgenomen in bijlage bij dit besluit (bijlage 1).

Art.4. De inrichtende macht van de territoriale pool die wordt opgericht of hernieuwd deelt de partnerschapsovereenkomst mee aan de Algemene Administratie van het Onderwijs.
  Om geldig te worden verzonden wordt de partnerschapsovereenkomst volledig ingevuld vanaf de toepassing "e-pôles" door de directeur van de hoofdschool en/of de coördinator en/of de afgevaardigde van de inrichtende macht van de territoriale pool die wordt opgericht of hernieuwd en omvat, in voorkomend geval, de afwijking(en) toegekend overeenkomstig artikel 6.2.2-4, § 1, vijfde lid, van het Wetboek voor het onderwijs.
  De inrichtende macht van de territoriale pool die wordt opgericht of hernieuwd en de inrichtende macht van elke partnerschool stellen de afgevaardigde aan die de partnerschapsovereenkomst sluit.
  De directeurs van de hoofdschool en van de partnerschool(en) nemen kennis van de partnerschapsovereenkomst die hen betreffen en bekrachtigen deze kennisinname door middel van de " e-pôles " toepassing.
  De partnerschapsovereenkomst wordt meegedeeld door middel van de " e-pôles " toepassing uiterlijk wanneer het sturingsplan van de hoofdschool van de territoriale pool wordt meegedeeld aan de afgevaardigde van de doelstellingenovereenkomst overeenkomstig artikel 1.5.2-4 van het Wetboek voor het Onderwijs.
  Elk aanhangsel bij de partnerschapsovereenkomst met betrekking tot de puntenverdeling tussen de verschillende inrichtende machten wordt uiterlijk op 1 juni door de inrichtende macht van de territoriale pool gesloten en meegedeeld overeenkomstig het tweede lid en het derde lid.

Afdeling 2. - De specifieke partnerschapsovereenkomst die een school voor gespecialiseerd onderwijs die de types 4, 5, 6 of 7 organiseert aan een territoriale pool koppelt
Art.5. Het model van specifieke partnerschapsovereenkomst bedoeld in artikel 6.2.2-5 van het Wetboek voor het onderwijs wordt opgenomen in bijlage bij dit besluit (bijlage 2).

Art.6. De inrichtende macht van de territoriale pool deelt de specifieke partnerschapsovereenkomsten aan de Algemene Administratie van het onderwijs mee.
  Om geldig te worden verzonden wordt de specifieke partnerschapsovereenkomst volledig ingevuld vanaf de toepassing " e-pôles " door de directeur van de hoofdschool en/of de coördinator en/of de afgevaardigde van de inrichtende macht van de territoriale pool.
  De inrichtende macht van de territoriale pool en de inrichtende macht van de specifieke partnerschool stellen de afgevaardigde aan die de specifieke partnerschapsovereenkomst sluit.
  De directeurs van de hoofdschool en van de specifieke partnerschool nemen kennis van de partnerschapsovereenkomst die hen betreffen en bekrachtigen deze kennisinname door middel van de toepassing " e-pôles ".
  De specifieke partnerschapsovereenkomst wordt uiterlijk tien schoolwerkdagen meegedeeld vóór de effectieve begeleiding van één of meer leerlingen.

Afdeling 3. - De samenwerkingsovereenkomst die een samenwerkende school aan een territoriale pool koppelt
Art.7. Het model van samenwerkingsovereenkomst bedoeld in artikel 6.2.2-6 van het Wetboek voor het onderwijs wordt opgenomen in bijlage bij dit besluit (bijlage 3).

Art.8. § 1. De inrichtende macht van de territoriale pool die wordt opgericht of hernieuwd deelt de samenwerkingsovereenkomsten mee aan de Algemene Administratie van het Onderwijs.
  Om geldig te worden verzonden worden de samenwerkingsovereenkomsten volledig ingevuld vanaf de toepassing "e-pôles" door de directeur van de hoofdschool en/of de coördinator en/of de afgevaardigde van de inrichtende macht van de territoriale pool die wordt opgericht of hernieuwd en omvatten, in voorkomend geval, de afwijking(en) toegekend overeenkomstig artikel 6.2.2-6, § 1, derde lid, van het Wetboek voor het onderwijs.
  De inrichtende macht van de territoriale pool die wordt opgericht of hernieuwd en de inrichtende macht van elke samenwerkende school stellen de afgevaardigde aan die de samenwerkingsovereenkomst sluit.
  De directeurs van de hoofdschool en van de samenwerkende school nemen kennis van de samenwerkingsovereenkomst die hen betreffende en bekrachtigen deze kennisinname door middel van de toepassing " e-pôles ".
  § 2. Als het gaat om de oprichting of hernieuwing van de territoriale pool, worden de samenwerkingsovereenkomsten meegedeeld op hetzelfde moment als de mededeling van de partnerschapsovereenkomst gemaakt overeenkomstig artikel 4 of de mededeling van het ambtsgebied gemaakt overeenkomstig artikel 10 of, bij het ontbreken van een partnerschaps- of ambtsgebiedovereenkomst, uiterlijk wanneer het sturingsplan van de hoofdschool van de territoriale pool meegedeeld wordt aan de afgevaardigde van de doelstellingenovereenkomst overeenkomstig artikel 1.5.2-4 van de Wetboek voor het Onderwijs.
  Wanneer een samenwerkingsovereenkomst niet wordt hernieuwd overeenkomstig artikel 6.2.2-7 van het Wetboek voor het onderwijs of wanneer een territoriale pool niet wordt hernieuwd overeenkomstig artikel 6.2.5-7 van hetzelfde Wetboek, wordt de samenwerkingsovereenkomst gesloten tussen een territoriale pool en een samenwerkende school tijdens de geldigheidsperiode van de pool uiterlijk twintig schoolwerkdagen vóór de inwerkingtreding van de samenwerkingsovereenkomst meegedeeld.

Afdeling 4. - Het ambtsgebied dat de partnerscholen en de samenwerkende scholen aan een territoriale pool koppelt
Art.9. Het model van document dat het ambtsgebied bedoeld in artikel 6.2.2-8 van het Wetboek voor het onderwijs vaststelt, wordt opgenomen in bijlage bij dit besluit (bijlage 4).

Art.10. Bij de toepassing van de artikelen 6.2.2-4, § 3 en 6.2.2-8 van het Wetboek voor het onderwijs deelt de inrichtende macht van de territoriale pool het ambtsgebied van de territoriale pool die opgericht of hernieuwd wordt mee aan de Algemene Administratie van het Onderwijs.
  Om geldig te worden verzonden wordt het ambtsgebied volledig ingevuld vanaf de toepassing "e-pôles" door de directeur van de hoofdschool en/of de coördinator en/of de afgevaardigde van de inrichtende macht van de territoriale pool die wordt opgericht of hernieuwd en omvat, in voorkomend geval, de afwijking(en) toegekend overeenkomstig artikel 6.2.2-4, § 1, vijfde lid en 6.2.2-6, § 1, derde lid, van het Wetboek voor het onderwijs.
  De inrichtende macht van de territoriale pool die opgericht of hernieuwd wordt en/of de samenwerkende scholen en/of de partnerscholen ondertekent het ambtsgebied.
  De directeurs van de hoofdschool en van elke samenwerkende school en/of partnerschool nemen kennis van het ambtsgebied die hen betreffen en bekrachtigen deze kennisinname door middel van de toepassing " e-pôles ".
  Het ambtsgebied wordt meegedeeld uiterlijk wanneer het sturingsplan van de hoofdschool wordt meegedeeld aan de afgevaardigde van de doelstellingenovereenkomst overeenkomstig artikel 1.5.2-4 van het Wetboek voor het Onderwijs.

Afdeling 5. - De lijst van de verschillende territoriale polen
Art.11. De Regering houdt de lijst van de territoriale polen bedoeld in artikel 6.2.5-2, § 2, van het Wetboek voor het onderwijs bij. Daarom neemt ze de betrokken territoriale pool op in de lijst van de territoriale polen die geldig zijn opgericht binnen een termijn van veertig kalenderdagen vanaf de datum van de mededeling bedoeld in artikel 4.
  De Algemene Administratie van het Onderwijs deelt de beslissing van de regering mee aan de hoofdscholen, in voorkomend geval, aan de partnerscholen en de samenwerkende scholen, over de samenstelling van de territoriale pool door middel van de toepassing " e-pôles " bij het sluiten van de doelstellingenovereenkomst van de hoofdschool.

HOOFDSTUK 4. [1 - Evaluatie van de omvang van de specifieke sensomotorische behoeften van leerlingen in de territoriale polen]1   ----------   (1)
Afdeling 1. [1 - Over de toepassing van de schalen om de omvang van de specifieke sensomotorische behoeften van leerlingen te beoordelen]1   ----------   (1)
Art.11/1. [1 § 1. Krachtens artikel 6.2.5-4, lid 2, van het Onderwijswetboek wordt vastgesteld:
   1° een schaal voor de evaluatie van de omvang van de specifieke sensomotorische behoeften die voortvloeien uit lichamelijke beperkingen, zoals omschreven in artikel 6.2.1-1, 6°, van het Onderwijswetboek. Deze schaal staat in bijlage 5;
   2° een schaal voor de evaluatie van de omvang van de specifieke sensomotorische behoeften ten gevolge van visuele beperkingen, zoals omschreven in artikel 6.2.1-1, 6°, van het Onderwijswetboek. Deze schaal staat in bijlage 6;
   3° een schaal voor de evaluatie van de omvang van de specifieke sensomotorische behoeften ten gevolge van gehoorstoornissen, zoals omschreven in artikel 6.2.1-1, 6°, van het Onderwijswetboek. Deze schaal staat in bijlage 7.
   § 2. De toegepaste evaluatieschaal moet beantwoorden aan de specifieke behoeften of de belangrijkste beperking van de leerling in verband met het te bereiken leerresultaat. Elk item op een evaluatieschaal moet worden beoordeeld in termen van de verwachtingen die overeenkomen met het niveau van de leerling en zijn deelname aan het schoolleven.
   Binnen de in artikel 6.2.5-4 genoemde puntenlimieten mag bij sensomotorische stoornissen evenwel meer dan één evaluatieschaal worden toegepast om de omvang van de specifieke sensomotorische behoeften van eenzelfde leerling te beoordelen.]1
  ----------
  (1)<Ingevoegd bij BFG 2022-09-15/03, art. 2, 002; Inwerkingtreding : 29-08-2022>


Art.11/2. [1 Als gevolg van de evaluatie door toepassing van een of meer van de evaluatieschalen bedoeld in artikel 11/1, § 1:
   1° vereisen ofwel de specifieke sensomotorische behoeften van de leerling geen significante opvolging door de bevoegde territoriale pool en krijgt deze laatste geen extra punten om deze leerling te begeleiden;
   2° vereisen ofwel de specifieke sensomotorische behoeften van de leerling een significante opvolging door de bevoegde territoriale pool en krijgt deze laatste extra punten om deze leerling te begeleiden.]1
  ----------
  (1)<Ingevoegd bij BFG 2022-09-15/03, art. 2, 002; Inwerkingtreding : 29-08-2022>


Afdeling 2. [1 - De procedure voor de toepassing van de sensomotorische evaluatieschalen voor bijzondere behoeften]1   ----------   (1)
Onderafdeling 1. [1 - Berekening van de jaarratio]1   ----------   (1)
Art.11/3. [1 § 1. Na toepassing van een evaluatieschaal bepaalt de som van de resultaten voor de verschillende onderdelen het totaal voor de betrokken leerling.
   Hoe hoger het totaalcijfer van de evaluatie, hoe meer opvolging nodig is voor de leerling met bijzondere sensomotorische behoeften en hoe meer extra punten aan de territoriale pool worden toegekend.
   § 2. Het aantal extra punten dat aan een pool wordt toegekend voor leerlingen met bijzondere sensomotorische behoeften die een uitgebreide opvolging vereisen, wordt berekend met inachtneming van de volgende stappen:
   Stap 1:
   De volgende formule wordt toegepast:

   (Beeld niet opgenomen om technische redenen, zie B.St. van 06-10-2022, p. 71910)
   In de bovenstaande formule:
   Nis het percentage dat overeenkomt met het steunniveau voor de leerling;
   X is het aantal items in de schaal;
   3*X is de maximale score die met deze schaal kan worden verkregen (aangezien elk item een score van 0 tot 3 kan krijgen);
   W is het overeenkomstig lid 1 voor de betrokken leerling verkregen schaalresultaat.
   Het verkregen percentage bepaalt het niveau en het aantal extra punten dat als volgt wordt gegenereerd:


Overeenkomstig niveau N (%) G = Aantal punten dat voor de leerling is gegenereerd
1ste niveau 0 < N ≤ 20 0
2de niveau 20 < N ≤ 40 44
3de niveau 40 < N ≤ 60 88
4de niveau 60 < N ≤ 80 176
5de niveau 80 < N ≤ 100 352
Stap 2:
   De tweede fase is alleen van toepassing wanneer het totale aantal aanvullende punten dat voor alle territoriale polen in fase 1 is berekend, hoger is dan het totale aantal aanvullende punten dat op basis van het beschikbare budget overeenkomstig artikel 6.2.5-4, lid 1 van het Onderwijswetboek is berekend.
   In dat geval wordt de volgende formule toegepast:

   (Beeld niet opgenomen om technische redenen, zie B.St. van 06-10-2022, p. 71910)
   In de bovenstaande formule :
   Pt Lis het aantal punten dat uiteindelijk wordt toegekend aan elke leerling met bijzondere sensomotorische behoeften;
   G is het aantal aanvullende punten dat volgens stap 1 voor de leerling is gegenereerd;
   Gt is de som van de extra punten die voor alle betrokken leerlingen worden gegenereerd;
   Pt B is het totale aantal beschikbare aanvullende punten volgens het beschikbare budget.
   Het aantal punten dat aan de territoriale pool wordt toegekend, wordt afgerond naar de dichtstbijzijnde eenheid.
   § 3. Indien meer dan één evaluatieschaal wordt toegepast overeenkomstig artikel 11/1, § 2, tweede lid, worden de aanvullende punten verkregen door toepassing van de verschillende evaluatieschalen samengeteld, zonder het maximum aantal van 352 aanvullende punten bepaald door artikel 6.2.5-4 van het Onderwijswetboek te overschrijden.]1
  ----------
  (1)<Ingevoegd bij BFG 2022-09-15/03, art. 2, 002; Inwerkingtreding : 29-08-2022>


Onderafdeling 2. [1 - Codeerprocedure]1   ----------   (1)
Art.11/4. [1 § 1. Elk jaar deelt de inrichtende macht van de territoriale pool aan de Algemene Administratie van het Onderwijs het totale aantal leerlingen met bijzondere sensomotorische behoeften die een hoog niveau van opvolging vereisen mee die zij onder haar hoede neemt, alsook het globale totaal van elke uitgevoerde evaluatie. Een nieuwe evaluatie voor een leerling die reeds onder de aanvullende financiering voor bijzondere sensomotorische behoeften valt en waarvoor een uitgebreide opvolging nodig is, mag alleen plaatsvinden als de toestand van de leerling is veranderd. Als de toestand van de betrokken leerling niet is veranderd, wordt het totaalbedrag van de laatste evaluatie meegedeeld.
   De in lid 1 bedoelde informatie wordt vóór 30 september van het lopende schooljaar verstrekt.
   § 2. In afwijking van paragraaf 1, indien het totale aantal aanvullende punten berekend voor alle territoriale polen in het kader van fase 1 bedoeld in artikel 11/3, § 2, op 30 september niet volledig is toegekend, stelt de Algemene Administratie van het Onderwijs de inrichtende machten van de territoriale polen daarvan in kennis.
   De inrichtende macht van een territoriale pool kan het totale aantal nieuwe leerlingen met bijzondere sensomotorische behoeften die een uitgebreide opvolging vereisen en het totaal van elke nieuwe evaluatie die zij op zich neemt, meedelen.
   Deze elementen worden op de volgende datums meegedeeld:
   1° de tweede vrijdag na de herfstvakantie (Allerheiligen);
   2° de tweede vrijdag na de winter(Kerst)vakantie;
   3° de tweede vrijdag na de ontspanningsvakantie (Carnaval);
   4° de tweede vrijdag na de voorjaarsvakantie (Pasen).
   Na elk van de in lid 3 bedoelde data wordt het aantal toegekende punten berekend overeenkomstig artikel 11/3.
   De Algemene Onderwijsadministratie stelt de inrichtende machten van de territoriale polen op de hoogte wanneer het totale aantal voor alle territoriale polen berekende aanvullende punten volledig is toegekend.
   § 3. Om geldig te kunnen worden doorgegeven, moeten de in dit artikel bedoelde elementen door de directeur van de zetelschool en/of de coördinator en/of de afgevaardigde van de inrichtende macht van de territoriale pool vóór de in de paragrafen 1 en 2 vastgestelde termijnen in de "e-poles"-toepassing worden ingevoerd.
   Elk resultaat dat niet volgens de in lid 1 bedoelde procedures wordt meegedeeld, wordt niet in aanmerking genomen voor het recht op subsidies en de toekenning van extra punten aan de territoriale pool.
   De inrichtende macht van de territoriale pool houdt de naar behoren ingevulde evaluatieschalen ter beschikking van de regeringsdiensten en de Algemene Inspectiedienst.]1
  ----------
  (1)<Ingevoegd bij BFG 2022-09-15/03, art. 2, 002; Inwerkingtreding : 29-08-2022>


TITEL 2. - Slotbepalingen
Art.12. Dit besluit treedt in werking op 1 juli 2022.

Art.13. De Minister van Leerplichtonderwijs is belast met de uitvoering van dit besluit.

BIJLAGEN.
Art. N. (Bijlage niet opgenomen om technische redenen. Zie B.St. van 18-08-2022, p. 62558)