24 JANUARI 2019. - Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van het besluit van de Waalse Regering van 11 juli 2013 tot vaststelling van de evaluatieregels voor de betrekkingen van directeur-generaal en financieel directeur in de provincies
Art. 1-9
Artikel 1. Artikel 1, § 2, van het besluit van de Waalse Regering van 11 juli 2013 tot vaststelling van de evaluatieregels voor de betrekkingen van provinciaal directeur-generaal en financieel directeur wordt vervangen als volgt :
" § 2. De directeur-generaal wordt geëvalueerd op basis van het planningsrapport bedoeld in artikel 2, overeenkomstig de criteria bepaald in bijlage 1 in dit besluit. De financieel directeur wordt geëvalueerd op basis van het planningsrapport bedoeld in artikel 2, overeenkomstig de criteria bepaald in bijlage 2. ".
Art.2. Artikel 2 van hetzelfde besluit wordt vervangen door wat volgt :
"Art. 2. Binnen de eerste twee maanden van elke evaluatieperiode, worden de directeur-generaal en de financieel directeur door het provinciecollege uitgenodigd om zich te melden voor een planningsgesprek waarin de functieomschrijving, de individuele doelstellingen en de te bereiken operationele doelstellingen worden bepaald. Deze worden vastgelegd in een rapport, "planningsrapport" genoemd, dat binnen een maand na het gesprek door het college wordt opgesteld. Dit rapport vormt het eerste stuk van het evaluatiedossier.
Binnen twee maanden na de aanneming van een transversaal strategisch programma, nodigt het college de directeur-generaal en de financieel directeur uit voor een gesprek om het planningsrapport bij te werken.".
Art.3. In artikel 4, van hetzelfde besluit, worden de volgende wijzigingen aangebracht :
1° in paragraaf 1, eerste lid, worden de woorden "en, wat de directeur-generaal betreft, op basis van de doelstellingenovereenkomst" opgeheven;
2° in paragraaf 6, eerste lid, worden de woorden "zijn twee leden aangewezen door de betrokken federatie verplicht aanwezig" vervangen door de woorden "zijn twee leden aangewezen als de betrokken directeur erom verzoekt". " en de woorden "een anciënniteit van minstens tien jaar" worden vervangen door de woorden "een anciënniteit van minstens drie jaar";
3° paragraaf 7 wordt vervangen als volgt :
" § 7. Wanneer de evaluatie niet binnen de vier maanden na de vervaldatum is uitgevoerd en voor zover de directeurs hiertoe bij de bevoegde overheid een aanvraag hebben ingediend, wordt zij geacht gunstig te zijn en heeft zij terugwerkende kracht tot de vervaldatum. ".
Art.4. Artikel 6 van hetzelfde besluit wordt opgeheven.
Art.5. In artikel 7 van hetzelfde besluit, wordt de zin "De becijferde evaluatie wordt verkregen na optelling van de punten die worden behaald voor elk criterium opgenomen in de bijlage bij dit besluit" vervangen door de zinnen "De evaluatie bedoeld in artikel L2212-56, § 1, vierde lid, van het Wetboek van de Plaatselijke Democratie en de Decentralisatie, is becijferd. Ze wordt verkregen na optelling van de punten die worden behaald voor elk criterium opgenomen in de bijlage.".
Art.6. In artikel 8, tweede lid, van hetzelfde besluit, worden de woorden "in artikel 6, § 1, 1°" vervangen door de woorden "in artikel L2212-56, § 1, vierde lid, van het Wetboek van de Plaatselijke Democratie en de Decentralisatie".
Art.7. De bijlage van hetzelfde besluit wordt vervangen door wat volgt :
"Bijlage 1.
Algemene criteria | Ontwikkeling | Weging | |
1. Uitvoering van het basisberoep | Teammanagement Het beheer van de organen De wettelijke opdrachten Het economische en budgettair beheer | Planning en organisatie Leiding en stimulering Uitvoering van de taken binnen de opgelegde termijnen Evaluatie van het personeel | 50 |
Pedagogie en begeleiding | |||
2. Het halen van de operationele doelstellingen | Stand van vordering van de doelstellingen, initiatieven, verwezenlijking, uitgevoerde methodes om de doelstellingen te bereiken | 30 | |
3. Uitvoering van de individuele doelstellingen | Initiatieven Persoonlijke investering Verwerving van vaardigheden Relationele aspecten | 20 |
Algemene criteria | Ontwikkelingen | Weging |
1. Uitvoering van het basisberoep (wettelijke opdrachten) | 1. Boekhoudkundig beheer 2. Wettigheidscontrole 3. budgettair en financieel advies 4. Lid van het Directiecomité 5. Teammanagement | 50 % |
2. Uitvoering van de operationele doelstellingen (O.D.) | A. Stand van vordering van de doelstellingen B. Initiatieven, verwezenlijking, uitgevoerde methodes om de doelstellingen te bereiken | 30 % |
3. Uitvoering van de individuele doelstellingen (I.D.) | A. Initiatieven B. Persoonlijke investering C. Verwerving van vaardigheden D. Relationele aspecten | 20 % |