26 JANUARI 2017. - Besluit van de Regering tot wijziging van het ministerieel besluit van 4 mei 2007 tot bepaling van de erkenningsprocedure van de inschakelingsbedrijven
Art. 1-6
Artikel 1. In artikel 1 van het ministerieel besluit van 4 mei 2007 tot bepaling van de erkenningsprocedure van de inschakelingsbedrijven worden de volgende wijzigingen aangebracht :
1° de bepaling onder 4° wordt vervangen als volgt :
" 4° de administratie: het departement van het Ministerie van de Duitstalige Gemeenschap dat bevoegd is voor werkgelegenheid; "
2° de bepalingen onder 5° en 6° worden opgeheven.
Art.2. Hoofdstuk II van hetzelfde besluit, dat artikel 2 omvat, wordt opgeheven.
Art.3. Artikel 3 van hetzelfde besluit wordt vervangen als volgt :
" Art. 3. De aanvraag tot erkenning of tot verlenging van de erkenning, waarvan het model wordt bepaald door de administratie, wordt per post of per e-mail aan de administratie toegezonden.
De aanvraag bevat :
1° het ingevulde aanvraagformulier;
2° de statuten van het inschakelingsbedrijf;
3° een beschrijving van het project;
4° het aantal werknemers die tewerkgesteld zijn, uitgedrukt in voltijdse equivalenten, met inbegrip van de werknemers die tot de doelgroep behoren, en de identificatiegegevens van die personen;
5° het aantal werknemers dat het inschakelingsbedrijf van plan is in dienst te nemen, met inbegrip van de werknemers die tot de doelgroep behoren;
6° een lijst van het personeel dat zorgt voor de begeleiding van de werknemers die tot de doelgroep behoren;
7° de verklaring waarbij het bedrijf zich ertoe verbindt in het eerste jaar na de erkenning minstens 30 % van de werknemers die tot de doelgroep behoren tewerk te stellen en vanaf het vierde jaar na de erkenning 50 % van de werknemers die tot de doelgroep behoren tewerk te stellen;
8° voor zover het inschakelingsbedrijf in het verleden door de Federale Staat of door een andere territoriale entiteit erkend werd, een kopie van die erkenning. "
Art.4. Artikel 4 van hetzelfde besluit wordt vervangen als volgt :
" Art. 4. De administratie onderzoekt de volledige aanvraag binnen vijftien dagen na ontvangst ervan en zendt ze toe aan de Ministers.
De Ministers beslissen over de aanvraag binnen vijftien dagen, te rekenen vanaf de toezending vermeld in het eerste lid.
De termijnen vermeld in het eerste en het tweede lid kunnen in de maanden juli en augustus met veertig dagen verlengd worden.
De beslissing van de Ministers wordt ter kennis gebracht van de aanvrager bij aangetekende brief. "
Art.5. Artikel 5 van hetzelfde besluit wordt opgeheven.
Art. 6. De Minister bevoegd voor Werkgelegenheid en de Minister bevoegd voor Sociale Economie zijn, ieder wat hem betreft, belast met de uitvoering van dit besluit.