Details



Externe links:

Justel
Reflex
Staatsblad pdf



Titel:

26 FEBRUARI 2015. - Ministerieel besluit houdende vastlegging van de specificaties van het systeem waarmee de digitale communicatie in het kader van het bestuurlijk toezicht verloopt (NOTA : opgeheven wat betreft het bestuurlijk toezicht op de provincieoverheid bij BVR2018-09-07/07, art. 5, 003; Inwerkingtreding : 03-12-2018) (NOTA : opgeheven wat betreft het bestuurlijk toezicht op de gemeenteoverheid, de districtsoverheid, het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, de intergemeentelijke overheid, de welzijnsvereniging, de autonome verzorgingsinstelling, de organen en personeelsleden van de meergemeentezone ingesteld door de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, en de organen en personeelsleden van de hulpverleningszone, ingesteld met toepassing van de wet van 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid bij BVR2018-04-20/12, art. 6, 004; Inwerkingtreding : 01-01-2019) (NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 16-03-2015 en tekstbijwerking tot 04-10-2018)



Inhoudstafel:


Art. 1-4



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:

2013204213 



Uitvoeringsbesluit(en):

2017032219  2018012003  2018040679 



Artikels:

Artikel 1.[1 De kennisgeving, verzending of opvraging op digitale wijze, vermeld in artikel 3 van het besluit van de Vlaamse Regering van 30 januari 2015 houdende de vaststelling van de wijze van communicatie in het kader van het bestuurlijk toezicht op de lokale overheid, de provincieoverheid en de intergemeentelijke overheid, en de toezichthoudende overheid, verlopen via het digitaal loket]1.
  Het digitaal loket, vermeld in het eerste lid, is beschikbaar op de website van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
  ----------
  (1)<MB 2017-09-22/10, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 03-02-2018>

Art.2. Het digitaal loket waarborgt de registratie en raadpleegbaarheid van het tijdstip van verzending, opvraging en aflevering.

Art.3.[1 De authenticatie en autorisatie van de gebruikers van het digitaal loket verlopen op de volgende manier:
   1° de gemeente, het district, de provincie, het autonoom gemeente- en provinciebedrijf, het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, de vereniging, vermeld in titel VIII, hoofdstuk I, van het decreet van 19 december 2008 betreffende de organisatie van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, het intergemeentelijk samenwerkingsverband, de meergemeentezone, ingesteld door de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, en de hulpverleningszone, ingesteld met toepassing van de wet van 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid, verlenen personen het recht om het digitaal loket namens de desbetreffende overheid te gebruiken in de toepassing gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid;
   2° de toezichthoudende overheid maakt gebruik van het digitaal loket, waarbij de vereiste veiligheidsmaatregelen worden gewaarborgd.]1
  ----------
  (1)<MB 2017-09-22/10, art. 2, 002; Inwerkingtreding : 03-02-2018>

Art. 4. Het ministerieel besluit van 18 juni 2013 houdende vastlegging van de specificaties waaronder de digitale communicatie in het kader van het bestuurlijk toezicht verloopt tussen de organen en personeelsleden van de gemeente, de provincie of het district die een beslissing nemen, en de toezichthoudende overheid wordt opgeheven.