Details





Titel:

4 JULI 2014. - Besluit van de Vlaamse Regering houdende [...]het beheer van de DAB Informatie Vlaanderen )<Opschrift Gewijzigd door BVR2021-05-07/09, art.16, 002; Inwerkingtreding : 10-05-2021>(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 18-07-2014 en tekstbijwerking tot 25-05-2021)



Inhoudstafel:

HOOFDSTUK 1. - Definities
Art. 1
HOOFDSTUK 2. - Beheer van de DAB [1 Documentbeheer]1
Art. 2-4
HOOFDSTUK 3.
Art. 5-6
HOOFDSTUK 4. - Wijzigingsbepalingen met betrekking tot het agentschap Facilitair Bedrijf
Afdeling 1. - Wijzigingen van het besluit van de Vlaamse Regering van 11 juni 2004 tot oprichting van het intern verzelfstandigd agentschap "Agentschap voor Facilitair Management"
Art. 7-11
Afdeling 2. - Wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 3 juni 2005 met betrekking tot de organisatie van de Vlaamse administratie
Art. 12
Afdeling 3. - Wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 juli 2009 tot bepaling van de bevoegdheden van de leden van de Vlaamse Regering
Art. 13
Afdeling 4. - Wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 juli 2012 betreffende de begroting en het financiële beheer van de Dienst met Afzonderlijk Beheer Digitale Drukkerij
Art. 14
HOOFDSTUK 5. - Slotbepalingen.
Art. 15-17
BIJLAGEN.
Art. N1-N2



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:

2004036101  2005036144  2009035687  2009200620  2012204500 



Uitvoeringsbesluit(en):

2014036603 



Artikels:

HOOFDSTUK 1. - Definities
Artikel 1.In dit besluit wordt verstaan onder:
  1° agentschap Facilitair Bedrijf: het agentschap bedoeld in artikel 2 van het besluit van de Vlaamse Regering van 11 juni 2004 tot oprichting van het intern verzelfstandigd agentschap "agentschap Facilitair Bedrijf";
  2° DAB [1 Documentbeheer]1: DAB [1 Documentbeheer]1, opgericht bij artikel 79 van het decreet van 22 december 2006 houdende bepalingen tot begeleiding van de begroting 2007 en deel uitmakend van het agentschap Facilitair Bedrijf.
  ----------
  (1)<BVR 2021-05-07/09, art. 17, 002; Inwerkingtreding : 10-05-2021>

HOOFDSTUK 2. - Beheer van de DAB [1 Documentbeheer]1   ----------   (1)
Art.2.De lijnmanager van het agentschap Facilitair Bedrijf of zijn plaatsvervanger is beheerder en gedelegeerd ordonnateur van de DAB [1 Documentbeheer]1. De lijnmanager is daarbij bevoegd voor:
  1° de aanwending van de kredieten die ingeschreven zijn op de begroting van de DAB [1 Documentbeheer]1;
  2° de aanwending van de wedde-, werkings-, subsidie- en investeringskredieten voor de DAB [1 Documentbeheer]1.
  ----------
  (1)<BVR 2021-05-07/09, art. 19, 002; Inwerkingtreding : 10-05-2021>

Art.3.De ontvangsten van de DAB [1 Documentbeheer]1n bestaan uit:
  1° het saldo dat overgedragen is van het vorige jaar;
  2° de in het lopende jaar geplande opname uit de reserve die is aangelegd;
  3° de ontvangsten van het lopende jaar die bestaan uit:
  a) de dotaties die voor het betreffende begrotingsjaar aan de DAB [1 Documentbeheer]1 zijn toegekend ten laste van de algemene uitgavenbegroting van de Vlaamse Gemeenschap;
  b) de bedragen die voortvloeien uit het beheer en de exploitatie door de DAB [1 Documentbeheer]1;
  c) de schenkingen en legaten.
  ----------
  (1)<BVR 2021-05-07/09, art. 19, 002; Inwerkingtreding : 10-05-2021>

Art.4. De vastleggings- en vereffeningskredieten van de programma's BA en BG van de entiteit BHO van de algemene uitgavenbegroting van de Vlaamse Gemeenschap, de genomen reserveringen in de vorm van vastleggingen en vereffeningen en de beschikbare kredieten op basisallocaties en begrotingsartikelen van entiteiten die tijdens het begrotingsjaar 2014 gefusioneerd respectievelijk opgeheven worden, worden op datum van fusie of opheffing overgeheveld naar de naar aanleiding van de fusie of opheffing ontstane passende basisallocaties en begrotingsartikelen.

HOOFDSTUK 3.   
Art.5.
  <Opgeheven bij BVR 2021-05-07/09, art. 20, 002; Inwerkingtreding : 10-05-2021>

Art.6.
  <Opgeheven bij BVR 2021-05-07/09, art. 20, 002; Inwerkingtreding : 10-05-2021>

HOOFDSTUK 4. - Wijzigingsbepalingen met betrekking tot het agentschap Facilitair Bedrijf
Afdeling 1. - Wijzigingen van het besluit van de Vlaamse Regering van 11 juni 2004 tot oprichting van het intern verzelfstandigd agentschap "Agentschap voor Facilitair Management"
Art.7. In het opschrift van het besluit van de Vlaamse Regering van 11 juni 2004 tot oprichting van het intern verzelfstandigd agentschap "Agentschap voor Facilitair Management" worden de woorden "Agentschap voor Facilitair Management" vervangen door de woorden "agentschap Facilitair Bedrijf".

Art.8. In artikel 1 van hetzelfde besluit, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 23 december 2010, worden punt 2° en 3° vervangen door wat volgt:
  "2° agentschap: het agentschap Facilitair Bedrijf, vermeld in artikel 2;
  3° minister: de Vlaamse minister, bevoegd voor het algemeen beleid inzake facilitaire dienstverlening en het vastgoedbeheer in de Vlaamse administratie, en het algemeen beleid inzake informatie- en communicatietechnologie in de Vlaamse administratie, en het e-government;".

Art.9. Artikel 2 van hetzelfde besluit, wordt vervangen door wat volgt:
  "Art. 2. Binnen het Vlaams Ministerie van Bestuurszaken wordt een intern verzelfstandigd agentschap zonder rechtspersoonlijkheid opgericht onder de benaming "agentschap Facilitair Bedrijf". Het agentschap wordt opgericht voor de beleidsondersteuning en beleidsuitvoering inzake facilitaire dienstverlening, vastgoedbeheer, informatie- en communicatietechnologie, e-government, informatiemanagement en dienstenintegratie.
  Het agentschap behoort tot het beleidsdomein Bestuurszaken"

Art.10. Artikel 3 van hetzelfde besluit wordt vervangen door wat volgt:
  "Art. 3. Het agentschap heeft als missie het verstrekken van facilitaire dienstverlening met het oog op het kwaliteitsvol, effectief, marktconform en zuinig uitbouwen en beheren van het patrimonium en het aanbieden van ICT-, e-government- en informatiediensten, producten en advies om de dienstverlening van de organisatie-entiteiten binnen de beleidsdomeinen en van de provinciale en lokale besturen te ondersteunen, en zo bij te dragen tot de optimale werking van de Vlaamse overheid als geheel.".

Art.11. Artikel 4 van hetzelfde besluit wordt vervangen door wat volgt:
  "Art. 4. Het agentschap heeft tot taak de operationele ondersteuning en uitvoering van facilitaire diensten in de diverse beleidsdomeinen. Dat omvat de volgende activiteiten:
  1° het uitvoeren van het portefeuille-, ruimte- en projectbeheer, alsook het optreden als technische studiecel voor het vastgoed van de Vlaamse administratie;
  2° het leveren van ondersteunende gebouwgebonden diensten op het vlak van technisch onderhoud, verhuizingen, bekabeling, energiebeheer, beheer van meubilair, beveiliging, catering, schoonmaak, beheer van vergaderzalen, reprografie, postbedeling, afvalverwerking in de gebouwen van de Vlaamse administratie;
  3° het leveren van niet-gebouwgebonden facilitaire diensten op het vlak van de aankoop en het beheer van roerende goederen.
  Het agentschap heeft tot taak het aanbieden van ICT-, e-government- en informatiediensten, producten en advies ter ondersteuning van de entiteiten van de Vlaamse overheid en van de lokale en provinciale besturen. Dat omvat de volgende activiteiten:
  1° vanuit de eigen expertise een bijdrage leveren aan het beleid over het gemeenschappelijke ICT- en informatiedienstverleningsaanbod, het e-government, de gemeenschappelijke ICT-, e-government- en informatieomgevingen, en de ICT-, e-government- en informatiesamenwerking;
  2° het aanbieden van een ruime waaier aan ICT-, e-government- en informatiediensten;
  3° het investeren in gemeenschappelijke ICT-, e-government- en informatieomgevingen met het oog op schaalvoordelen en een betere integratie;
  4° het verlenen van advies op basis van intern opgebouwde expertise;
  5° het vervullen van de functie van de dienstenintegrator overeenkomstig het decreet van 13 juli 2012 houdende de oprichting en organisatie van een Vlaamse dienstenintegrator.".

Afdeling 2. - Wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 3 juni 2005 met betrekking tot de organisatie van de Vlaamse administratie
Art.12. In artikel 18 van het besluit van de Vlaamse Regering van 3 juni 2005 met betrekking tot de organisatie van de Vlaamse administratie, vervangen bij het besluit van de Vlaamse Regering van 24 april 2009, wordt punt 2° vervangen door wat volgt:
  "2° agentschap Facilitair Bedrijf;".

Afdeling 3. - Wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 juli 2009 tot bepaling van de bevoegdheden van de leden van de Vlaamse Regering
Art.13. In artikel 3, eerste lid, 4°, van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 juli 2009 tot bepaling van de bevoegdheden van de leden van de Vlaamse Regering, vervangen bij het besluit van de Vlaamse Regering van 7 juli 2010 en gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 10 juni 2011, wordt punt b) vervangen door wat volgt:
  "b) het agentschap Facilitair Bedrijf;".

Afdeling 4. - Wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 juli 2012 betreffende de begroting en het financiële beheer van de Dienst met Afzonderlijk Beheer Digitale Drukkerij
Art.14. In artikel 4, § 4, van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 juli 2012 betreffende de begroting en het financiële beheer van de Dienst met Afzonderlijk Beheer Digitale Drukkerij worden de woorden "Agentschap voor Facilitair Management" vervangen door de woorden "agentschap Facilitair Bedrijf".

HOOFDSTUK 5. - Slotbepalingen.
Art.15. Het besluit van de Vlaamse Regering van 12 december 2008 tot vaststelling van de regels voor het beheer van de DAB Informatie Vlaanderen en tot regeling van de bevoegdheden van en de delegatie aan de ICT-manager, gewijzigd bij de besluiten van de Vlaamse Regering van 1 juni 2012 en 29 november 2013, wordt opgeheven.

Art.16. In afwijking van artikel 2 blijft de huidige ICT-manager de beheerder en gedelegeerd ordonnateur van de DAB Informatie Vlaanderen tot 1 april 2015.

Art.17. De Vlaamse minister, bevoegd voor het algemeen beleid inzake facilitaire dienstverlening en het vastgoedbeheer in de Vlaamse administratie, en het algemeen beleid inzake informatie- en communicatietechnologie in de Vlaamse administratie, en het e-government, is belast met de uitvoering van dit besluit.

BIJLAGEN.   
Art. N1.
  <Opgeheven bij BVR 2021-05-07/09, art. 21, 002; Inwerkingtreding : 10-05-2021>

Art. N2.
  <Opgeheven bij BVR 2021-05-07/09, art. 21, 002; Inwerkingtreding : 10-05-2021>