15 OKTOBER 2012. - Besluit van de voorzitter van de beheerscommissie van het OC-ANB houdende wijziging van het besluit van de voorzitter van de beheerscommissie van het OC-ANB van 13 oktober 2010 houdende delegatie en toewijzing van bevoegdheden
Art. 1-5
Artikel 1. In artikel 10 van het besluit van de voorzitter van de beheerscommissie van het OC-ANB van 13 oktober 2010 houdende delegatie en toewijzing van bevoegdheden worden de volgende wijzigingen aangebracht :
1° in paragraaf 2 wordt een vierde streepje ingevoegd, dat luidt als volgt : "- het organiseren van de activiteiten van het Agentschap voor Natuur en Bos met betrekking tot de personeelsvorming.";
2° er wordt een derde paragraaf ingevoegd, die luidt als volgt : " § 3. Aan de directeur van het OC-ANB wordt de opvolging, de aansturing en de coördinatie toegewezen van het project 'Groen in de Stad', afgekort 'GidS' alsook de coördinatie van de interne communicatie van het Agentschap voor Natuur en Bos".
Art.2. In hetzelfde besluit wordt artikel 15 vervangen door wat volgt :
"De volgende personen worden aangeduid als coördinator : Mevr. Veronique De Smedt, Mevr. Petra Detienne, Mevr. Wiske Verhaest en Mevr. Ellen Hutsebaut.
De coördinatoren hebben als taak om :
1° de dagelijkse werking van de door hen gecoördineerde activiteiten te garanderen;
2° de projecten die betrekking hebben op de uitvoering van de door de beheerscommissie goedgekeurde beleidsnota en begroting te coördineren en hierover op regelmatige tijdstippen te rapporteren aan de directeur van het OC-ANB;
3° de facturen na te kijken van projecten en overheidsopdrachten die binnen het kader van de door de beheerscommissie goedgekeurde begroting en beleidsplan worden uitgevoerd."
Art.3. In hetzelfde besluit wordt artikel 18 vervangen door wat volgt :
"De volgende medewerkers worden belast met de boekhouding : Mevr. Linda Michiels en Mevr. Vera Watty.
De medewerkers die belast zijn met de boekhouding krijgen als taak de opgestelde facturen en onkostenformulieren op juistheid na te kijken, en hieraan bestelbonnen of andere documenten toe te voegen ter staving van de uitgaven. De opgemaakte facturen en bestelbonnen tot een bedrag van 2.000 euro worden getekend door de coördinator."
Art.4. In hetzelfde besluit wordt artikel 19 vervangen door wat volgt :
"Wat de zicht- en termijnrekeningen van het OC-ANB betreft, worden de volgende bevoegdheden verleend :
1° de medewerkers die belast zijn met de boekhouding krijgen de bevoegdheid om :
a) de bankrekeningen te raadplegen;
b) betalingen in het systeem te plaatsen;
c) betalingen als eerste persoon te ondertekenen;
2° de medewerker die verantwoordelijk is voor de financieel-administratieve opvolging van de houtverkopen en gebruiksovereenkomsten, Mevr. Wendy Gordts, krijgt de bevoegdheid om de met deze activiteiten verbonden bankrekeningen te raadplegen;
3° de directeur en de coördinatoren krijgen bevoegdheid op de rekeningen zodat zij gegroepeerde, voorbereide betalingen onder de 20.000 euro inclusief btw kunnen tekenen. De directeur heeft daarenboven de bevoegdheid om facturen vanaf 20.000 euro inclusief btw te betalen, mits het voorafgaandelijk laten goedkeuren van deze betalingen door de voorzitter van de beheerscommissie."
Art. 5. In hetzelfde besluit wordt de bijlage opgeheven.
Brussel, 15 oktober 2012.
De voorzitter van de beheerscommissie van het Ondersteunend Centrum van het Agentschap voor Natuur en Bos,
M. EVENEPOEL