10 AUGUSTUS 2005. - Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 22 mei 2003 betreffende de procedure voor de behandeling van de dossiers inzake tegemoetkomingen aan personen met een handicap.
Art. 1-10
Artikel 1. Artikel 5 van het koninklijk besluit van 22 mei 2003 betreffende de procedure voor de behandeling van de dossiers inzake tegemoetkomingen aan personen met een handicap wordt op datum van 1 juli 2006 opgeheven.
Art.2. In hetzelfde besluit wordt een artikel 5bis ingevoegd, luidende :
" Art. 5bis. De aanvrager moet zich persoonlijk bij de burgemeester aanmelden en in het bezit zijn van zijn identiteitskaart.
Hij kan zich evenwel laten vertegenwoordigen door een derde aan wie hij een speciale lastgeving verleent. Deze moet meerderjarig zijn en in het bezit zijn van zijn identiteitskaart, de identiteitskaart van de aanvrager en een volmacht. "
Art.3. Artikel 6 van hetzelfde besluit wordt op datum van 1 juli 2006 opgeheven.
Art.4. Artikel 7 van hetzelfde besluit wordt op datum van 1 juli 2006 opgeheven.
Art.5. In hetzelfde besluit wordt een artikel 7bis ingevoegd, luidende :
" Art. 7bis. § 1. De burgemeester vult de aanvraag tot tegemoetkoming in op een elektronisch document conform het door de Dienst vastgesteld model; daarop vermeldt hij het identificatienummer van het Rijksregister van de natuurlijke personen en bepaalt hij het soort van aanvraag nader.
§ 2. De burgemeester stuurt de aanvraag op elektronische wijze naar de Dienst. Hij ontvangt op zijn beurt op elektronische wijze een ontvangstbewijs, het formulier betreffende de aangifte der inkomsten en, in voorkomend geval, het geneeskundig getuigschrift, die hij aan de aanvrager overhandigt.
§ 3. In geen enkel geval mag de burgemeester de indiening van een aanvraag weigeren. "
Art.6. Artikel 19 van hetzelfde besluit wordt op datum van 1 juli 2006 opgeheven.
Art.7. In hetzelfde besluit wordt een artikel 19bis ingevoegd, luidende :
" Art. 19bis. De nieuwe aanvragen worden ingediend bij de burgemeester op de wijze zoals bepaald in de artikelen 5bis, 7bis en 8. "
Art.8. Tot 1 juli 2006 kiest de burgemeester, hetzij de aanvraagprocedure beschreven in de artikelen 5, 6, 7, 8 en 19, hetzij deze beschreven in de artikelen 5bis, 7bis, 8 en 19bis.
Art.9. Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 juni 2005.
Art. 10. Onze Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid en Onze Staatssecretaris voor het Gezin en Personen met een Handicap zijn belast met de uitvoering van dit besluit.
Gegeven te Nice, 10 augustus 2005.
ALBERT
Van Koningswege :
De Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid,
R. DEMOTTE
De Staatssecretaris voor het Gezin en Personen met een Handicap,
Mevr. G. MANDAILA.