Details





Titel:

28 MAART 2022. - Besluit van de afdelingsverantwoordelijke tot subdelegatie van sommige beslissingsbevoegdheden aan personeelsleden van de Afdeling Kanselarij



Inhoudstafel:


Art. 1-7



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:

2021022075 



Uitvoeringsbesluit(en):



Artikels:

Artikel 1. De teamverantwoordelijken van de afdeling Kanselarij hebben delegatie om voor de personeelsleden van hun team beslissingen te nemen over:
  1° verloven zonder financiële impact en dienstvrijstellingen;
  2° werktijdregeling en plaats- en tijdsonafhankelijk werken;
  3° het overdragen van vakantiedagen;
  4° het inhoudelijk goedkeuren van vormingsactiviteiten.

Art.2. De budgethouders van de afdeling Kanselarij hebben delegatie om, voor de budgetten die ze beheren, de administratieve beslissingen te nemen en de handelingen te stellen die, in het kader van de ontvangsten- en uitgavencyclus, noodzakelijk zijn voor de voorbereiding en de uitvoering van de beslissing van de Vlaamse Regering, de minister, de secretaris-generaal, de afdelingsverantwoordelijke of een ander orgaan.

Art.3. § 1. De aankopers van de afdeling Kanselarij hebben delegatie om voor aangelegenheden met betrekking tot Protocol en Ontvangsten tot een bedrag dat kleiner is dan 30.000 euro, exclusief BTW:
  1° overheidsopdrachten, prijsvragen en raamovereenkomsten te plaatsen voor werken, leveringen en diensten;
  2° overheidsopdrachten te plaatsen die niet onder de toepassing van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten vallen;
  3° opdrachten te plaatsen op basis van een raamovereenkomst, binnen het voorwerp en de bepalingen ervan.
  Voor de toepassing van het eerste lid, 1°, heeft het grensbedrag betrekking op:
  1° de geraamde waarde van de opdracht voor:
  a) alle voorbereidende beslissingen, waaronder minstens de principiële beslissing tot uitvoering van de opdracht, de keuze van de gunningsprocedure, de goedkeuring van de opdrachtdocumenten en de selectiebeslissing;
  b) de beslissing tot niet-plaatsing;
  2° het goed te keuren offertebedrag voor de gunningsbeslissing.
  Als de aankopers van de afdeling Kanselarij delegatie hebben om een bepaalde overheidsopdracht, prijsvraag of raamovereenkomst te plaatsen, hebben ze ook delegatie om de beslissingen te nemen over de voorbereiding van de gunningsbeslissing en over de uitvoering van de overheidsopdracht, prijsvraag of raamovereenkomst, tot een gezamenlijke maximale financiële weerslag van 15% van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.
  Als de aankopers van de afdeling Kanselarij geen delegatie hebben om een bepaalde overheidsopdracht, prijsvraag of raamovereenkomst te plaatsen, hebben ze toch delegatie om de beslissingen te nemen over de uitvoering van de overheidsopdracht, prijsvraag of raamovereenkomst als die beslissingen geen financiële weerslag hebben.
  § 2. Voor de aangelegenheden, vermeld in paragraaf 1, hebben de aankopers van de afdeling Kanselarij delegatie om, in het kader van de uitvoering van de begroting en binnen de perken van de in de begroting vastgestelde kredieten, beslissingen te nemen over het aangaan van verbintenissen en het nemen van de eraan verbonden vastleggingen, het goedkeuren van verplichtingen en de eruit voortvloeiende uitgaven en betalingen, het vaststellen van vorderingen en het verkrijgen van ontvangsten en inkomsten.

Art.4. De beslissingsbevoegdheden die bij dit besluit gedelegeerd worden, worden uitgeoefend binnen de perken en met inachtneming van de voorwaarden en modaliteiten die zijn vastgelegd in relevante wetten, decreten, besluiten en omzendbrieven, in het ondernemingsplan en in andere reglementeringen, instructies, richtlijnen en beslissingen.

Art.5. De delegaties die in dit besluit worden verleend, worden tevens verleend aan het personeelslid dat de delegatiehouder vervangt bij tijdelijke afwezigheid of verhindering.
  In geval van tijdelijke afwezigheid of verhindering plaatst het betrokken personeelslid, boven de vermelding van zijn graad en handtekening, de formule "voor de (graad van de delegatiehouder), afwezig".
  De delegatiehouders duiden, bij tijdelijke afwezigheid of verhindering, het personeelslid aan dat hem vervangt en delen dit mee aan de afdelingsverantwoordelijke.

Art.6. Het besluit van de afdelingsverantwoordelijke van 1 oktober 2021 tot subdelegatie van sommige beslissingsbevoegdheden aan personeelsleden van de Afdeling Kanselarij wordt opgeheven.

Art. 7. Dit besluit treedt in werking op 1 april 2022.