Details





Titel:

17 FEBRUARI 2022. - Besluit van de regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van de oriëntaties en prioritaire thema's van de voortgezette beroepsopleiding met betrekking tot het gebruik van digitale technologie in het onderwijs van de leden van het onderwijzend team van de scholen en de leden van het multidisciplinaire team van de psycho-medisch-sociale centra, voor het netoverschrijdend niveau, voor het schooljaar 2022-2023



Inhoudstafel:


Art. 1-3



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:



Uitvoeringsbesluit(en):



Artikels:

Artikel 1. De prioritaire oriëntaties en thema's van de voortgezette beroepsopleiding op het netoverschrijdend niveau, met betrekking tot het gebruik van digitale technologie in het onderwijs, voor leden van het onderwijzend team van scholen en leden van het multidisciplinaire team van psycho-medisch-sociale centra, tijdens het schooljaar 2022-2023, omvatten het volgende:
  1. Prioritaire opleidingsoriëntaties
  * het ontwikkelen van samenwerkingsvaardigheden met betrekking tot digitale instrumenten binnen de onderwijsgemeenschap;
  * het ontwikkelen van pedagogische en sociaal-educatieve vaardigheden van personeelsleden met betrekking tot digitale instrumenten
  * het ontwikkelen van de technische vaardigheden van personeelsleden in verband met digitale instrumenten.
  2. Prioritaire thema's voor opleiding in overeenstemming met deze oriëntaties
  * toe-eigening van digitale technologie voor communicatie en samenwerking;
  * ontwikkeling van de vaardigheden van de digitale gedelegeerde en de digitale referent;
  * reflectieve toe-eigening van digitale middelen (instrumenten en inhoud) om leerdoeleinden;
  * reflectief gebruik van digitale instrumenten voor differentiatie en inclusie en begeleiding van leerlingen;
  * ontwikkeling van de kritische en burgerzin van leerlingen rond het gebruik van digitale technologie;
  * actualisering van kennis en ontwikkeling van nieuwe kennis betreffende de kennis en knowhow en de vaardigheden en verwachtingen van de drie referentiesystemen (FMTTN, EPC, FGHES) in verband met digitale technologie;
  * creatie van digitale inhoud;
  * toe-eigening van instrumenten op afstand voor leerlingen;
  * ontwikkeling van kantoorautomatiseringsvaardigheden;
  * toe-eigening van instrumenten met het oog op het gebruik ervan om pedagogische/educatieve doeleinden.

Art.2. Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt.

Art. 3. De minister bevoegd voor onderwijs is belast met de uitvoering van dit besluit.