17 DECEMBER 2020. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap betreffende het budgettair, financieel en boekhoudkundig beheer van het prioritaire programma voor werken
HOOFDSTUK I. - Definities
Art. 1
HOOFDSTUK 2. - Inleidende bepalingen
Art. 2
HOOFDSTUK 3. - Werking
Art. 3
HOOFDSTUK 4. - De begroting
Art. 4-7
HOOFDSTUK 5. - De boekhouding
Art. 8
HOOFDSTUK 6. - Het beheer
Art. 9-12
HOOFDSTUK 8. - Slotbepalingen
Art. 13-14
HOOFDSTUK I. - Definities
Artikel 1. Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder :
1° decreet van 20 december 2011 : het decreet van 20 december 2011 houdende regeling van de begroting en de boekhouding van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap;
2° besluit van 18 januari 2017 : het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 18 januari 2017 tot vaststelling van de algemene regels die toepasselijk zijn op de begroting en de boekhouding van de administratieve diensten met boekhoudkundige autonomie ;
3° besluit van 3 september 2020 : het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap houdende bevoegdheids- en ondertekeningsdelegatie aan de ambtenaren-generaal en aan sommige andere personeelsleden van het Ministerie van de Franse Gemeenschap ;
4° PPT : Prioritair programma voor werken ingesteld in een administratieve dienst met boekhoudkundige autonomie bij het programmadecreet van 9 december 2020, artikel 38.
HOOFDSTUK 2. - Inleidende bepalingen
Art.2. Tenzij er in dit besluit van wordt afgeweken, zijn de bepalingen van het besluit van 18 januari 2017 van toepassing op het PPT.
HOOFDSTUK 3. - Werking
Art.3. De werking van het PPT wordt waargenomen door het personeel van de Algemene Directie Infrastructuur - Algemene Dienst Gesubsidieerde Schoolinfrastructuren gesubsidieerd van het Ministerie van de Franse Gemeenschap.
De Regering draagt alle werkings- en uitrustingskosten van het PPT.
HOOFDSTUK 4. - De begroting
Art.4. De begroting wordt in twee afdelingen ingedeeld :
1° de ontvangsten;
2° de uitgaven.
Art.5. De begroting voor de ontvangsten bevat ten minste :
1° de dotaties ingeschreven op de begroting van de Franse Gemeenschap;
2° de raming van de middelen die voortvloeien uit de interne verrichtingen bedoeld in artikel 68, 7°, van het decreet van 20 december 2011;
3° de raming van de rechten die vastgesteld zullen worden ten bate van de dienst tijdens het begrotingsjaar;
4° de raming van de ontvangsten die, in voorkomend geval, in baar geld zullen worden geïnd.
Art.6. De bedragen waarvoor het PPT gestijfd wordt, worden ter beschikking gesteld van de minister bevoegd voor het PPT op een rekening die open staat bij de kassier van de Franse Gemeenschap overeenkomstig artikel 23, eerste lid, van het besluit van 18 januari 2017.
Art.7. De uitgaven hebben betrekking op de sommen verschuldigd in de loop van het begrotingsjaar uit hoofde van verbintenissen ontstaan tijdens dit begrotingsjaar of overgedragen uit voorgaande begrotingsjaren.
HOOFDSTUK 5. - De boekhouding
Art.8. Het specifieke boekhoudplan van het " PPT " is het plan van het ministerie van de Franse Gemeenschap.
De klassen en rubrieken van het plan die niet nodig zijn voor de PPT-opdrachten, zijn er echter niet in geïntegreerd.
HOOFDSTUK 6. - Het beheer
Art.9. De artikelen 59 tot 63 van het besluit van 3 september 2020 zijn van toepassing op het beheer van het PPT.
Art.10. De leidend ambtenaar-generaal van de Algemene Dienst gesubsidieerde schoolinfrastructuren bedoeld in artikel 59, 3° van het besluit van 3 september 2020 wordt aangesteld tot ordonnateur van het PPT.
Art.11. De uitgaven mogen de ontvangsten en de gestemde limietkredieten niet overschrijden.
Art.12. Het over te dragen saldo dat overeenstemt met de begrotingsautorisaties die aan het einde van een begrotingsjaar niet zijn vastgelegd, kan vanaf het begin van het volgende jaar worden gebruikt.
HOOFDSTUK 8. - Slotbepalingen
Art.13. Dit besluit treedt in werking de dag waarop het ondertekend wordt.
Art. 14. De Minister van Schoolgebouwen is belast met de uitvoering van dit besluit.