Details



Externe links:

Justel
Reflex
Staatsblad pdf



Titel:

18 MAART 2015. - Besluit van het afdelingshoofd voor subentiteit afdeling BASIL van het departement Financiën en Begroting tot subdelegatie van sommige bevoegdheden aan personeelsleden van deze subentiteit



Inhoudstafel:

HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen
Art. 1-3
HOOFDSTUK IV. - Delegatie inzake overheidsopdrachten
Art. 4
HOOFDSTUK X. - Regeling bij vervanging
Art. 5-6
HOOFDSTUK XI. - Gebruik van de delegaties en verantwoording
Art. 7-10
HOOFDSTUK XII. - Opheffings- en inwerkingtredingsbepalingen
Art. 11



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:



Uitvoeringsbesluit(en):

2017030853 



Artikels:

HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen
Artikel 1. Dit besluit is van toepassing op de diensten van de subentiteit afdeling BASIL zoals opgenomen in het organisatiebesluit, met uitzondering van de dienst LAN-WAN, die het voorwerp uitmaakt van een apart besluit.

Art.2. Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder:
  1° afdelingshoofd: het personeelslid belast met de leiding van de subentiteit afdeling BASIL;
  2° secretaris-generaal: de secretaris-generaal van het departement Financiën en Begroting;
  3° diensthoofd: het personeelslid belast met de leiding van één van de diensten van de subentiteit afdeling BASIL.

Art.3. De bij dit besluit gedelegeerde beslissingsbevoegdheden worden uitgeoefend binnen de perken en met inachtname van de voorwaarden en modaliteiten die zijn vastgelegd in de bepalingen van relevante wetten, decreten, besluiten, omzendbrieven, dienstorders en andere vormen van reglementeringen, richtlijnen en beslissingen.
  Voor de in dit besluit gedelegeerde beslissingsbevoegdheid, strekt de delegatie zich ook uit tot:
  1° de beslissingen die moeten genomen worden in het kader van de voorbereiding en de uitvoering van de in dit artikel bedoelde aangelegenheden;
  2° de beslissingen van ondergeschikt belang of aanvullende aard die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de bevoegdheid of er inherent deel van uitmaken.

HOOFDSTUK IV. - Delegatie inzake overheidsopdrachten
Art.4. § 1. Het diensthoofd, zoals bepaald in artikel 2 van dit besluit, is gemachtigd om - binnen de beperkingen van het delegatiebesluit en in het kader van de uitvoering van de taken van de afdeling - bestekken voor werken, leveringen of diensten uit te schrijven en te gunnen; uitvoering er aan te geven; opleveringen te doen en meetstaten goed te keuren en facturen in betaling te stellen. De budgettaire reservatie van de voor deze opdrachten nodige werkingsmiddelen en beleidskredieten en het behandelen van facturatie die boven het gereserveerde bedrag gaat, behoort niet tot de subdelegatie.

HOOFDSTUK X. - Regeling bij vervanging
Art.5. Bij tijdelijke afwezigheid of verhindering van het diensthoofd vervalt de subdelegatie naar dit diensthoofd.

Art.6. De in dit besluit vermelde delegaties kunnen niet verder gedelegeerd worden.

HOOFDSTUK XI. - Gebruik van de delegaties en verantwoording
Art.7. § 1. De personeelsleden aan wie beslissingsbevoegdheden worden gedelegeerd, nemen de nodige zorgvuldigheid in acht bij het gebruik van de verleende delegaties.
  § 2. Het gebruik van de verleende delegaties kan door het afdelingshoofd nader worden geregeld bij eenvoudige beslissing die wordt verspreid onder de vorm van een dienstorder of nota.

Art.8. § 1. Over het gebruik van de verleende delegaties wordt periodiek gerapporteerd op de wijze bepaald in artikel 25 van het besluit van de Vlaamse Regering van 10 oktober 2003 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de departementen van de Vlaamse ministeries.
  § 2. Over het gebruik van de delegaties wordt tweemaandelijks gerapporteerd conform de bepalingen opgenomen in het delegatiebesluit van de secretaris-generaal. De rapportering gebeurt door het personeelslid dat delegatie heeft en wordt ten laatste de tiende werkdag na het verstrijken van de periode waarop de rapportering betrekking heeft aan het afdelingshoofd/de coördinator voorgelegd.

Art.9. Het afdelingshoofd kan nadere instructies geven betreffende de concrete informatie die per gedelegeerde aangelegenheid moet verstrekt worden.
  Het afdelingshoofd kan bovendien op ieder ogenblik aan de betrokken personeelsleden verantwoording vragen betreffende het gebruik van de delegatie in een bepaalde aangelegenheid.

Art.10. Het afdelingshoofd heeft het recht om, bij zijn beslissing, de verleende delegaties tijdelijk, geheel of gedeeltelijk op te heffen.
  In voorkomend geval worden de beslissingen betreffende de aangelegenheden waarvoor de delegatie tijdelijk wordt opgeheven, genomen door het afdelingshoofd.

HOOFDSTUK XII. - Opheffings- en inwerkingtredingsbepalingen
Art. 11. Dit besluit treedt in werking op 18 maart 2015.