9 FEBRUARI 2015. - Ministerieel besluit houdende regels toe te passen bij het verlies, de diefstal of de beschadiging van de legitimatiekaart van nucleair inspecteur alsook in het geval dat de houder, ongeacht de duur en de grond, zijn ambt niet kan of mag uitoefenen
Art. 1-2
Artikel 1. Verlies, mogelijk verlies, diefstal of mogelijke diefstal van de legitimatiekaart moet door de betrokken nucleair inspecteur zo snel als mogelijk en ten laatste binnen de 24 uur na de vaststelling ervan gemeld worden aan de juridische dienst van het Agentschap die onverwijld de gepaste maatregelen zal treffen naar derden toe, waaronder het verwittigen van de bevoegde politiediensten.
Bij verlies, mogelijk verlies, mogelijke diefstal, diefstal of beschadiging wordt een nieuwe legitimatiekaart aangemaakt met dezelfde geldigheidsdatum als de verloren gegane of beschadigde kaart. Indien een kaart na hernieuwing bij verlies wordt teruggevonden, wordt ze vernietigd door de persoon aangewezen door de verantwoordelijke van de dienst nucleaire beveiliging.
Art. 2. De legitimatiekaart moet onverwijld worden ingeleverd bij de verantwoordelijke van de dienst bevoegd voor nucleaire beveiliging van het Agentschap of een door hem aangewezen persoon in geval van de houder, ongeacht de duur en de grond, zijn ambt niet kan of mag uitoefenen.
De betrokken houder krijgt bij inlevering van de kaart een ontvangstbewijs.