Details



Externe links:

Justel
Reflex
Staatsblad pdf



Titel:

6 JUNI 2012. - Ministerieel besluit tot bepaling van de inhoud van het verslag bedoeld in artikel 365 van het Waals Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid en tot bepaling van de wijze waarop het wordt overgemaakt



Inhoudstafel:


Art. 1-6



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:



Uitvoeringsbesluit(en):



Artikels:

Artikel 1. Dit besluit regelt, overeenkomstig artikel 138 van de Grondwet, een materie bedoeld in artikel 128, § 1, ervan.

Art.2. Het verslag bedoeld in artikel 365 van het Waals Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid bevat voor elke inriching de gegevens betreffende :
  1° de identificatie van de inrichting;
  2° de contacten met de inrichting;
  3° de geografische ligging van de inrichting en van de verschillende eventuele vestigingen;
  4° de beheerder;
  5° de directeur;
  6° de opsteller van het verslag.

Art.3. Het verslag bevat bovendien voor de rusthuizen, rust- en verzorgingshuizen en de bedden voor kortstondig verblijf :
  A. Architecturale en milieugegevens betreffende :
  1° de beschrijving van de kamers en hun uitrusting;
  2° de gemeenschappelijke ruimtes;
  3° de eventuele eenheden aangepast aan gedesoriënteerde personen;
  4° de energieaudits;
  5° de uitrustingen ter vermindering van het energieverbruik;
  6° de recuperatie van het regenwater.
  B. Naamloze gegevens over de bewoners betreffende :
  1° het aantal, het geslacht, de leeftijd, de herkomst en het afhankelijkheidsniveau van de bewoners;
  2° de hulpverlening waarover de bewoners beschikken;
  3° de gemiddelde duur van het verblijf.
  C. Economische gegevens betreffende :
  1° de huisvestingsprijs;
  2° de toeslagen op de huisvestingsprijs;
  3° het RIZIV forfait.
  D. Naamloze gegevens m.b.t. het personeel en de andere medewerkers betreffende :
  1° de functie, leeftijd, anciënniteit, statuut en financiering van het personeel;
  2° de andere soorten medewerking;
  3° het opleidingsplan.
  E. Sanitaire gegevens betreffende :
  1° het overlijden;
  2° de oorzaken van de ziekenhuisopname;
  3° de nosocomiale ziektes en de andere besmettelijke ziektes;
  4° de bedwingings- en/of isoleringsmaatregelen.
  F. Kwalitatieve gegevens betreffende :
  1° de functies van "referenten" binnen de inrichting;
  2° de opvang van de bewoners;
  3° het levensproject en zijn jaarlijkse evaluatie;
  4° de organisatie van de activiteiten;
  5° de voeding.

Art.4. Bovendien bevat het verslag voor de serviceflats de gegevens betreffende :
  1° de voorgestelde diensten en hun interne of externe organisatie;
  2° de huisvestingsprijzen;
  3° de organisatie van de wachtdienst;
  4° de herkomst van de bewoners.

Art.5. Bovendien bevat het verslag voor de opvangcentra :
  A. Naamloze gegevens betreffende de opgevangen personen :
  1° de gemiddelde leeftijd van de opgevangen personen;
  2° de bestemming van de bejaarde personen na de opvang.
  B. Gegevens betreffende de werking :
  1° het gemiddelde bezoeksritme van de inrichting;
  2° het jaarlijks aantal opvangdagen;
  3° de gemiddelde opvangduur per persoon.

Art. 6. De verslagen worden om de twee jaar elektronisch overgemaakt via de rekening die door het Operationeel Directoraat-generaal Plaatselijke Besturen, Sociale Actie en Gezondheid aan de inrichtingen wordt meegedeeld en, voor de eerste keer :
  1° uiterlijk op 29 februari 2012 voor het verslag van de rusthuizen, rust- en verzorgingshuizen en de bedden voor kortstondig verblijf;
  2° uiterlijk op 30 juni 2012 voor de verslagen van de serviceflats en opvangcentra.

  Namen, 6 juni 2012.
  Mevr. E. TILLIEUX