Details



Externe links:

Justel
Reflex
Staatsblad pdf



Titel:

7 DECEMBER 2012. - Besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 23 juni 2000 tot vaststelling van de procedure voor de bijzondere erkenning van een centrum voor dagverzorging, wat de afstemming van die procedure op de procedure voor de erkenning van een dagverzorgingscentrum betreft



Inhoudstafel:


Art. 1-13



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:

2000035714 



Uitvoeringsbesluit(en):



Artikels:

Artikel 1. In artikel 1 van het besluit van de Vlaamse Regering van 23 juni 2000 tot vaststelling van de procedure voor de bijzondere erkenning van een centrum voor dagverzorging, gewijzigd bij de besluiten van de Vlaamse Regering van 31 maart 2006 en 12 januari 2007, worden de volgende wijzigingen aangebracht :
  1° punt 3° wordt vervangen door wat volgt :
  " 3° besluit van 21 september 2004 : het koninklijk besluit van 21 september 2004 houdende vaststelling van de normen voor de bijzondere erkenning als rust- en verzorgingstehuis, als centrum voor dagverzorging of als centrum voor niet aangeboren hersenletsels; ";
  2° in punt 4° wordt de zinsnede " artikel 2bis van het besluit van 2 december 1982 " vervangen door de zinsnede " artikel 3 van het besluit van 21 september 2004 ".

Art.2. In artikel 2 van hetzelfde besluit worden de volgende wijzigingen aangebracht :
  1° punt 2° wordt vervangen door wat volgt :
  " 2° de erkenningsaanvraag past in de planning en criteria, die de minister bepaalt; ";
  2° in punt 3° wordt de zinsnede " het besluit van 2 december 1982 " vervangen door de zinsnede " het besluit van 21 september 2004 ".

Art.3. In artikel 3 van hetzelfde besluit worden de woorden " die ten vroegste ingaat vanaf de datum waarop het centrum een ontvankelijke erkenningsaanvraag indient " opgeheven.

Art.4. In artikel 4 van hetzelfde besluit, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 24 juli 2009, worden de woorden " per aangetekende brief " vervangen door de zinsnede " met de post, per fax of per e-mail ".

Art.5. In artikel 5 van hetzelfde besluit, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 12 januari 2007, worden de volgende wijzigingen aangebracht :
  1° paragraaf 1 wordt vervangen door wat volgt :
  " § 1. Als de aanvraag niet conform artikel 4 is ingediend, deelt de administratie dit binnen dertig dagen na ontvangst van de aanvraag aan het centrum mee met vermelding van de reden. ";
  2° in paragraaf 2 worden de woorden " twee maanden " vervangen door de woorden " vier maanden ".

Art.6. In artikel 6, eerste lid, van hetzelfde besluit, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 12 januari 2007, worden de woorden " drie maanden " vervangen door de woorden " vier maanden ".

Art.7. In artikel 7, § 1, eerste lid, van hetzelfde besluit, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 12 januari 2007, worden de volgende wijzigingen aangebracht :
  1° de woorden " vijfenveertig dagen " worden vervangen door de woorden " een maand ";
  2° tussen de woorden " per aangetekende brief " en de woorden " een gemotiveerd bezwaarschrift " worden de woorden " of tegen ontvangstbewijs " ingevoegd.

Art.8. In artikel 9, eerste lid, van hetzelfde besluit worden tussen de woorden " per aangetekende brief " en de woorden " aan de administratie " de woorden " of tegen ontvangstbewijs " ingevoegd.

Art.9. In artikel 10, eerste lid, van hetzelfde besluit wordt de zinsnede " de bijlage 2, gevoegd bij het koninklijk besluit van 24 juni 1999 tot wijziging van het koninklijk besluit van 2 december 1982 houdende vaststelling van de normen voor de bijzondere erkenning van rust- en verzorgingstehuizen " vervangen door de zinsnede " bijlage 2 bij het besluit van 21 september 2004 ".

Art.10. In artikel 12, § 1, eerste lid, van hetzelfde besluit, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 12 januari 2007, worden de volgende wijzigingen aangebracht :
  1° de woorden " vijfenveertig dagen " worden vervangen door de woorden " een maand ";
  2° tussen de woorden " via een aangetekende brief " en de woorden " een gemotiveerd bezwaarschrift " worden de woorden " of tegen ontvangstbewijs " ingevoegd.

Art.11. De volgende aanvragen of procedures worden verder afgehandeld volgens de bepalingen van het besluit, vermeld in artikel 1, die voor de datum van inwerkingtreding van dit besluit van toepassing waren :
  1° de erkenningsaanvragen die voor die datum van inwerkingtreding van dit besluit werden ingediend en waarin werd gevraagd om de erkenning te laten ingaan voor die datum;
  2° de aanvragen tot wijziging van een of meer elementen van de erkenning, die voor de datum van inwerkingtreding van dit besluit werden ingediend;
  3° de procedures tot intrekking van de erkenning, waarin het voornemen tot intrekking werd verstuurd voor de datum van inwerkingtreding van dit besluit.

Art.12. Dit besluit treedt in werking op 17 december 2012.

Art. 13. De Vlaamse minister, bevoegd voor de bijstand aan personen, is belast met de uitvoering van dit besluit.

  Brussel, 7 december 2012.
  De minister-president van de Vlaamse Regering,
  K. PEETERS
  De Vlaamse minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin,
  J. VANDEURZEN