18 OKTOBER 2012. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot vaststelling van het huishoudelijk reglement van de Commissie opgericht bij artikel 37 van het decreet van 2 februari 2007 tot vaststelling van het statuut van de directeurs
HOOFDSTUK 1. - Installatie van de Commissie
Art. 1-2
HOOFDSTUK 2. - Oproepingen
Art. 3-4
HOOFDSTUK 3. - Discretieplicht
Art. 5
HOOFDSTUK 4. - Secretariaat
Art. 6-7
HOOFDSTUK 5. - Slotbepalingen
Art. 8
HOOFDSTUK 1. - Installatie van de Commissie
Artikel 1. De Commissie, opgericht en samengesteld overeenkomstig artikel 37 van het decreet van 2 februari 2007, hierna " de Commissie ", wordt ingericht bij het Algemeen bestuur Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek, Algemene dienst Pedagogische Zaken en Sturing van het Onderwijsnet ingericht door de Franse Gemeenschap, Kruidtuinlaan 20-22, te 1000 Brussel.
Art.2. Er wordt bij handopsteken gestemd.
De Commissie vergadert in enig lokaal van het Ministerie dat toelaat haar activiteiten en beraadslagingen te verwelkomen.
HOOFDSTUK 2. - Oproepingen
Art.3. De oproepingen tot de vergaderingen worden aan de leden door het Secretariaat gestuurd, minstens tien werkdagen vóór de datum van de zitting. De oproepingen kunnen per elektronische mail of per telekopie gestuurd worden en dienen per briefwisseling bevestigd te worden. De Voorzitter kan de termijn voor de oproeping tot vijf dagen terugbrengen in geval van met redenen omklede hoogdringendheid.
De opgeroepen leden wonen de zitting bij, behoudens verhindering, in welk geval ze ertoe gehouden worden het Secretariaat te verwittigen.
Art.4. De oproeping vermeldt de dag, het uur en de plaats van de vergadering alsook de agenda.
De agenda wordt door de Voorzitter opgesteld.
De mandaten van de leden van de Commissie wordt niet bezoldigd. Nochtans kunnen hen reis- en verblijfsvergoedingen toegekend worden volgens de reglementbepalingen ter zake.
HOOFDSTUK 3. - Discretieplicht
Art.5. De leden van de Commissie worden tot de striktste discretieplicht gehouden in verband met de informatie hen toevertrouwd in het kader van de werken van de Commissie, en dit ook omtrent de genomen beslissingen en de inhoud van de beraadslagingen.
HOOFDSTUK 4. - Secretariaat
Art.6. Het Secretariaat wordt door personeelsleden van de Algemene dienst Onderwijs ingericht door de Wallonië-Brussel Federatie, waargenomen.
Het Secretariaat stelt de notulen op van elke vergadering waarin vermeld worden :
1. de aanwezige en verontschuldigde leden;
2. de goedkeuring of de aan- of opmerkingen van de leden betreffende de notulen van de vorige vergadering;
3. een trouw en afdoend verslag over de vergadering.
De notulen van een vergadering worden tijdens de eerstvolgende zitting goedgekeurd.
Het Secretariaat zorgt voor het behouden van al het archief van de Commissie.
Art.7. Elke briefwisseling dient aan de Voorzitter van de Commissie toegestuurd te worden die ze aan het Secretariaat van de Commissie overzendt.
De briefwisseling wordt aan het Algemeen bestuur Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek, Kruidtuinlaan 20-22, te 1000 Brussel, toegezonden, of elke andere plaats die door de Voorzitter bepaald kan worden.
HOOFDSTUK 5. - Slotbepalingen
Art. 8. Dit besluit treedt in werking de dag waarop het wordt ondertekend.
Brussel, 18 oktober 2012.
De Minister van Leerplichtonderwijs en Onderwijs voor Sociale Promotie,
Mevr. M.-D. SIMONET