Details





Titel:

3 MAART 2011. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot wijziging van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 29 maart 2007 betreffende de taxidiensten en de diensten voor het verhuren van voertuigen met chauffeur en houdende vaststelling van de nieuwe visuele identiteit van de taxivoertuigen(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 18-03-2011 en tekstbijwerking tot 14-10-2022)



Inhoudstafel:


Art. 1-6
BIJLAGE.
Art. N



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:

2007031181 



Uitvoeringsbesluit(en):

2016031339 



Artikels:

Artikel 1. Artikel 32, § 1, 10° van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 29 maart 2007 betreffende de taxidiensten en de diensten voor het verhuren van voertuigen met chauffeur wordt vervangen door volgende tekst :
  " 10° de voor een taxidienst bestemde voertuigen moeten zwart zijn en voorzien zijn van de aanduidingen vermeld in de bijlage van dit besluit :
  a) Een zelfklevende of magnetische horizontale band in zwart en mango-geel dambordmotief geplaatst op de hele lengte van de twee deuren van beide flanken op de lijn van het koetswerk, reëel of visueel, boven de wielen;
  b) Het identificatienummer van de taxi in mango-geel op de twee achtervleugels, boven de achterwielen;
  c) Een iris in mango-geel aan beide flanken aan de voorkant en achterkant van de band. "

Art.2. De exploitant waarvan een of meerdere voor een taxidienst bestemde voertuigen, in gebruik genomen vóór de inwerkingtreding van dit besluit, een koetswerk in witte kleur hebben, is gemachtigd deze voertuigen te blijven gebruiken zolang zij in overeenstemming zijn met de bepalingen uit het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 29 maart 2007 betreffende de taxidiensten en de diensten voor het verhuren van voertuigen met chauffeur.

Art.3. De exploitant waarvan een of meerdere voor een taxidienst bestemde voertuigen, in gebruik genomen vóór de inwerkingtreding van dit besluit en voorzien van een zwart koetswerk beschikken over een termijn van zes maanden te rekenen vanaf de inwerkingtreding van dit besluit om te voldoen aan de voorwaarden bedoeld in artikel 1.

Art.4.
  <Opgeheven bij BESL 2022-10-06/08, art. 59, 003; Inwerkingtreding : 21-10-2022>

Art.5. Dit besluit treedt in werking op 1 maart 2011.

Art.6.De Minister bevoegd voor bezoldigd Vervoer van personen is belast met de uitvoering van dit besluit.

BIJLAGE.
Art. N.Technische clausules voor de zelfklevende of magnetische banden
  De banden
  Het zwart en mangogeel (RAL 1003) dambordmotief in vinyl met zelfklevende of magnetische rug van 80 mm hoogte en +/- 2200 mm lengte (variabel volgens het type voertuig gaande van de voordeur tot de achterdeur).
  De band in zelfklevende vinyl is bestemd voor langdurig extern nuttig gebruik voor het merken van het voertuig met lichte afwijkingen en is verwijderbaar.
  De band met magnetische rug is voorzien voor een verpersoonlijking van de voertuigen en heeft een dikte van 0,8 tot 1mm.
  De band is bestendig tegen UV-stralen, slechte weersomstandigheden, afslijping en frequente reinigingen.
  De bedrukking van het dambordmotief is hetzij digitaal + beschermingslaminaat, hetzij door serigrafie + beschermingsvernis met " oplosbare " UV-bestendige inkt.
  De afwerking is glanzend.
  Het identificatienummer van de taxi
  Het bestaat uit twee " nummerblokken " in mangogeel (RAL 1003) en zwart waarop het identificatienummer van het voertuig staat, in vinyl met zelfklevende of magnetische rug van 80 mm hoog en 400 mm lang.
  Het " nummerblok " in zelfklevende vinyl is bestemd voor langdurig extern nuttig gebruik voor het merken van het voertuig met lichte afwijkingen en is verwijderbaar.
  Het " nummerblok " met magnetische rug is voorzien voor de verpersoonlijking van voertuigen en heeft een dikte van 0,8 tot 1 mm.
  Het " nummerblok " met een rug in static heeft een laag in micro-zuignapjes.
  De bedrukking is hetzij digitaal met " oplosbare " UV-bestendige inkt + beschermingslaminaat. De afwerking is glanzend
  Het is bestendig tegen UV-stralen, slechte weersomstandigheden, afslijping en frequente reinigingen.
  Plaatsing van de band
  De plaatsing van de banden wordt bepaald door bijgevoegd schema : in het algemeen wordt de bovenkant van de band parallel geplaatst met de lijn van het koetswerk (werkelijk of visueel) die zich min of meer ter hoogte van de deurklinken bevindt, de plaatser moet echter over de precieze plaatsing oordelen in functie van de krommingen eigen aan elk voertuig.
  Bepaalde zones met lichte welvingen (bijvoorbeeld onder de deurklinken) kunnen bedekt worden door vormverandering met warmte of onbedekt worden gelaten door te knippen indien dat adequater lijkt.
  (Figuren niet opgenomen om technische redenen, zie B.St. van 18-03-2011, p. 16989-16991)
  Plaatsing van de nummers
  De " nummerblokken " moeten zich op één lijn bevinden in het verlengde van de band in dambordmotief. Ze worden op de twee achtervleugels geplaatst, ter hoogte van de wielen, volgens het schema gevoegd in bijlage.
  (Figuren niet opgenomen om technische redenen, zie B.St. van 18-03-2011, p. 16992)