13 AUGUSTUS 2011. - Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 18 juli 2008 betreffende een jaarlijkse enquête naar de structuur van de ondernemingen
Art. 1-5
BIJLAGEN.
Art. N1-N2
Artikel 1. In artikel 6 van het koninklijk besluit van 18 juli 2008 betreffende een jaarlijkse enquête naar de structuur van de ondernemingen worden de volgende wijzigingen aangebracht:
1° in paragraaf 1 wordt de bepaling onder 2° vervangen als volgt:
" 2° De verenigingen zonder winstoogmerk maken gebruik van de specifiek voor hen ontworpen vragenlijst verenigingen' (bijlage 3). "
2° paragraaf 3 wordt aangevuld met een lid, luidende:
" Verenigingen van klasse 5 die een volledige boekhouding voeren moeten vijfjaarlijks de inlichtingen in de kaders AI, AS en IM (bijlagen 11 tot 13) verstrekken. "
Art.2. In hetzelfde besluit wordt de bijlage 3 vervangen door de bijlage 1 gevoegd bij dit besluit.
Art.3. Bijlage 4 van hetzelfde besluit wordt opgeheven.
Art.4. In hetzelfde besluit wordt de bijlage 13 vervangen door de bijlage 2 gevoegd bij dit besluit.
Art.5. De Minister bevoegd voor Economie is belast met de uitvoering van dit besluit.
Gegeven te Nice, 13 augustus 2011.
ALBERT
Van Koningswege :
Voor de Minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen, afwezig,
De Vice-Eerste Minister en Minister van Begroting,
G. VANHENGEL
BIJLAGEN.
Art. N1. Bijlage 3. - Vragenlijst verenigingen
ALGEMENE GEGEVENS
- Identificatie van de onderneming
o Ondernemingsnummer
- Naam en adres van de onderneming
o Wettelijke benaming
o Straat
o Nummer
o Bus
o Postcode en gemeente
o Andere postcode (bijvoorbeeld in het buitenland)
o Andere gemeente (bijvoorbeeld in het buitenland)
- Identificatiegegevens van de contactpersoon binnen de onderneming
o Naam
o Voornaam
o Functie
o Telefoonnummer
o Faxnummer
o E-mail
- Identificatiegegevens van de contactpersoon buiten de onderneming (bijvoorbeeld externe boekhouder)
o Naam
o Voornaam
o Functie
o Straat
o Nummer
o Bus
o Postcode en gemeente
o Andere postcode (bijvoorbeeld in het buitenland)
o Andere gemeente (bijvoorbeeld in het buitenland)
o Telefoonnummer
o Faxnummer
o E-mail
- Inlichtingen over het boekjaar
o Begindatum van de referentieperiode
o Einddatum van de referentieperiode
o Enquêtejaar
- Werkzame personen in gemiddeld aantal voltijdse equivalenten (VTE)
o Werknemers ingeschreven in het personeelsregister (VTE)
o Uitzendkrachten en ter beschikking gestelde personen (VTE)
o Vrijwilligers (VTE)
o Totaal aantal werkzame personen (VTE)
- Activiteiten van de vereniging
o Omschrijving van de activiteiten van de entiteit
o Totaal aantal werkzame personen per activiteit (VTE)
o Totaal aantal werkzame personen (VTE)
- Begunstigden of klanten van uw activiteiten (in %)
o In België
- Gezinnen en particulieren
- Ondernemingen (inclusief overheidsbedrijven)
- Overheid
- Andere verenigingen
o In het buitenland
o Totaal (100%)
BOEKHOUDKUNDIGE GEGEVENS
- Omzet
o Ontvangsten uit de verkoop van goederen
o In de omzet geboekte werkingssubsidies van de overheid
o Andere in de omzet geboekte ontvangsten
- Voorraad goederen in bewerking, gereed product en bestellingen in uitvoering: toename (afname)
- Geproduceerde vaste activa
- Lidgeld, schenkingen, legaten en subsidies
o Lidgeld leden
o Ontvangen schenkingen en legaten
- Schenkingen en legaten van gezinnen en particulieren
- Schenkingen en legaten van verenigingen of andere niet openbare stichtingen
- Schenkingen en legaten van ondernemingen
- Schenkingen en legaten uit het buitenland
- Kapitaal- en intrestsubsidies
o Intrestsubsidies ontvangen van de overheid
o Kapitaalsubsidies
- Werkingssubsidies ontvangen van de overheid
o Waarvan werkgelegenheidssubsidies
- Andere bedrijfsopbrengsten
o Werkingssubsidies ontvangen van de overheid
- Waarvan werkgelegenheidssubsidies
o Meerwaarden op de courante realisatie van materiële vaste activa
o Andere bedrijfsopbrengsten
- Aankoop van goederen en diensten
- Aankoop van handelsgoederen bestemd voor de wederverkoop
- Aankoop van goederen en diensten voor rekening van derden
- Aankopen van computersoftware
- Premies voor schadeverzekeringen
- Betalingen aan uitzendbedrijven
- Aandeel voor terbeschikkingstelling van werknemers door andere werkgevers
- Terugbetalingen en vergoedingen aan vrijwilligers
- Aankoop van andere goederen en diensten voor de werking van de vereniging
- Wijzigingen in de voorraad (+) (-)
- Bezoldigingen, sociale lasten en pensioenen
- Afschrijvingen, waardeverminderingen en voorzieningen voor risico's en kosten
- Andere bedrijfskosten
o Bedrijfsbelastingen en -taksen
- Taks tot vergoeding van de successierechten
- Andere bedrijfsbelastingen en -taksen
o Minderwaarden op de courante realisatie van materiële vaste activa
o Schenkingen
- Schenkingen aan gezinnen en particulieren
- Schenkingen aan verenigingen of andere niet openbare stichtingen
- Schenkingen aan ondernemingen
- Schenkingen aan het buitenland
o Overige andere bedrijfskosten
- Totaal lopende uitgaven voor milieubescherming
- Financiële opbrengsten
o Opbrengsten uit financiële vaste activa en uit vlottende activa
- Waarvan intresten
- Waarvan dividenden
o Andere financiële opbrengsten
- Financiële kosten
o Intresten, commissielonen en kosten van schulden + discontokosten
o Andere financiële kosten
- Uitzonderlijke opbrengsten
o Meerwaarden bij de realisatie van vaste activa
- Meerwaarden bij de realisatie van immateriële vaste activa
- Meerwaarden bij de realisatie van materiële vaste activa
- Meerwaarden bij de realisatie van financiële vaste activa
- Uitzonderlijke kosten
o Minderwaarden bij de realisatie van vaste activa
- Minderwaarden bij de realisatie van immateriële vaste activa
- Minderwaarden bij de realisatie van materiële vaste activa
- Minderwaarden bij de realisatie van financiële vaste activa
- Aanschaffingen van immateriële vaste activa
- Kosten van onderzoek en ontwikkeling
- Aanschaffingen van computersoftware geboekt als immateriële vaste activa
- Andere immateriële vaste activa
- Terreinen, gebouwen en andere zakelijke rechten op onroerende goederen
o Terreinen
o Nieuwe gebouwen en bouwwerken
o Bebouwde terreinen en bestaande gebouwen
- Installaties, machines en uitrusting
o Waarvan informaticamaterieel
- Meubilair en rollend materieel
o Rollend materieel
o Informaticamaterieel
o Ander meubilair
- Leasing en soortgelijke rechten
o Terreinen
o Nieuwe gebouwen en bouwwerken
o Bestaande gebouwen
o Informaticamaterieel
o Overige
- Overige materiële vaste activa
- Activa in aanbouw en vooruitbetalingen
- Investeringen ter behandeling van milieuhinder
- Investeringen ter voorkoming van milieuhinder
- Verkopen van materiële vaste activa
Gezien om gevoegd te worden bij ons besluit van 13 augustus 2011 tot wijziging van het koninklijk besluit van 18 juli 2008 betreffende een jaarlijkse enquête naar de structuur van de ondernemingen.
ALBERT
Van Koningswege :
Voor de Minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen, afwezig,
De Vice-Eerste Minister en Minister van Begroting,
G. VANHENGEL
Art. N2. Bijlage 13. - Vijfjaarlijkse bijlage over de verdeling van de investeringen in materiële vaste activa
- Terreinen, gebouwen en andere rechten op onroerende goederen
o waarvan terreinen (inclusief zakelijke rechten op terreinen)
o waarvan gebouwen en bebouwde terreinen (inclusief zakelijke rechten op gebouwen en bebouwde terreinen), te specificeren
- Installaties, machines en uitrusting
o waarvan installaties, machines en uitrusting, te specificeren
- Meubilair en rollend materieel
o waarvan rollend materieel, te specificeren
o waarvan meubilair, te specificeren
- Leasing en soortgelijke rechten (exclusief operationele leasing)
o waarvan leasing en soortgelijke rechten, te specificeren
- Overige materiële vaste activa
o waarvan overige materiële vaste activa, te specificeren
- Activa in aanbouw en vooruitbetalingen
o waarvan activa in aanbouw en vooruitbetalingen, te specificeren
Gezien om gevoegd te worden bij ons besluit van 13 augustus 2011 tot wijziging van het koninklijk besluit van 18 juli 2008 betreffende een jaarlijkse enquête naar de structuur van de ondernemingen.
ALBERT
Van Koningswege :
Voor de Minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen, afwezig,
De Vice-Eerste Minister en Minister van Begroting,
G. VANHENGEL