Details



Externe links:

Justel

Staatsblad pdf



Titel:

20 MEI 2010. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot toekenning van een toelage van 1.273.449,60 euro aan de Brusselse gemeenten voor het jaar 2010 ter ondersteuning van de toepassing van de wet op de administratieve sancties in de gemeenten



Inhoudstafel:


Art. 1-11
BIJLAGE.
Art. N



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:



Uitvoeringsbesluit(en):



Artikels:

Artikel 1. Dit besluit regelt een aangelegenheid zoals bedoeld in artikel 39 van de grondwet.

Art.2. Binnen de grenzen van de begrotingskredieten die hiertoe ingeschreven zijn op de basisallocatie 10.007.27.01.43.22 van de ordonnantie van 14 december 2009 houdende de algemene uitgavenbegroting van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor het dienstjaar 2010, wordt een toelage ten bedrage van 1.273.449,60 euro toegekend aan de 19 gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Art.3. § 1. Elke Brusselse gemeente ontvangt een bedrag van 42 090,65 euro. Dit bedrag vertegenwoordigt de jaarwedde van een ambtenaar van universitair niveau.
  Het saldo van de toelage van 1 273 449,60 euro wordt verdeeld onder dertien Brusselse gemeenten volgens het aandeel dat elk van hen heeft bekomen in het kader van de overeenkomsten tussen de Staat en bepaalde steden en gemeenten met het oog op de verwezenlijking van veiligheids- en preventievoorzieningen.
  § 2. De bedragen die aan elke gemeente toegekend worden overeenkomstig de bepalingen van de voorgaande paragraaf worden vermeld in de bijlage bij dit besluit.

Art.4. Deze subsidies worden toegekend voor het uitvoeren, tussen 1 januari en 31 december 2010, van de acties ingeschreven in de overeenkomst die elke gemeente heeft gesloten met het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
  Overeenkomstig artikel 12, § 5, tweede lid van de ordonnantie van 14 december 2009 houdende de algemene uitgavenbegroting van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor het begrotingsjaar 2010 en met het oog op het waarborgen van de continuïteit van de acties die plaatsvinden sinds de toepassing van de wet op de administratieve sancties in de gemeenten, worden de gemeenten gemachtigd om de acties die zijn opgenomen in voornoemde overeenkomst uit te voeren vóór de ondertekening van dit besluit, zijnde vanaf 1 januari.

Art.5. Om deze subsidies te kunnen genieten, moeten de gemeenten zich ertoe verbinden de nodige schikkingen te treffen voor het inzetten van geschikt personeel en dit personeel de nodige middelen ter beschikking stellen om de in de overeenkomst bepaalde doelstellingen te verwezenlijken.

Art.6. § 1. De subsidie zal in twee schijven worden uitgekeerd op de bankrekening van elke begunstigde gemeente :
  - een voorschot van 50 % zal vrijgegeven worden tegen afgifte van een schuldvordering, die melding moet maken van de reden van de betaling, het bedrag waarvan betaling wordt gevraagd, het visumnummer voor vastlegging en het rekeningnummer waarop het bedrag moet worden gestort. Deze schuldvordering moet uiterlijk op 1 november 2010 naar het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden verstuurd, volgens de modaliteiten bepaald in § 2;
  - het saldo wordt uitgekeerd na ontvangst en analyse van de in § 3 bedoelde verantwoordingsstukken. Nadat voornoemde stukken gecontroleerd zijn, wordt de begunstigde door de bevoegde ordonnateur verzocht een schuldvordering over te maken met vermelding van het eindbedrag dat hem toegekend is op grond van de controle.
  De schuldvordering vermeldt de reden van de betaling, het als saldo toegekende eindbedrag, het visumnummer voor vastlegging en het rekeningnummer waarop het bedrag moet worden gestort.
  Deze schuldvordering moet gericht worden aan het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest volgens de modaliteiten bepaald in § 2, binnen een termijn van 15 dagen nadat de begunstigde het verzoek van de bevoegde ordonnateur heeft ontvangen.
  § 2. De in § 1 bedoelde schuldvorderingen moeten als origineel exemplaar ingediend worden bij het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Directie Comptabiliteit, CCN, Vooruitgangstraat 80, 8e verdieping, 1035 Brussel.
  § 3. De in § 1 bedoelde verantwoordingsstukken bestaan uit : de kopie van het diploma, het uittreksel van de beslissing van het College of van de Gemeenteraad tot aanwijzing van de gesubsidieerde werknemer, de individuele rekening 2010 van de aangeworven universitair, en de stukken verbonden aan de eventuele werkingskosten. Een gedetailleerde samenvatting moet ook aan de verantwoordingsstukken toegevoegd worden.
  Uit de controle van voornoemde verantwoordingsstukken door de beherende administratieve dienst moet blijken dat alle vastgelegde uitgaven daadwerkelijk verricht werden voor de realisatie van de acties waarvoor de subsidie verleend wordt.
  De controle van de uitgaven door de beherende administratieve dienst zal plaatsvinden conform artikel 6 (" In aanmerking komende uitgaven en voorlegging van de verantwoordingsstukken ") van de overeenkomst die elke gemeente heeft gesloten met het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
  De in § 1 bedoelde verantwoordingsstukken moeten uiterlijk op 31 maart 2011 ingediend worden bij het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Bestuur Plaatselijke Besturen, Directie Specifieke Initiatieven, City Center, Kruidtuinlaan 20, te 1035 Brussel.

Art.7. De Minister bevoegd voor Plaatselijke Besturen of zijn administratie mag de begunstigde alle bijkomende gegevens vragen die nodig zijn voor de behandeling van het dossier en mag alle daartoe aangewezen stappen ondernemen om ze ter plaatse te bekomen.

Art.8. De Directie Specifieke Initiatieven van het Bestuur Plaatselijke Besturen van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest wordt aangewezen als de administratieve dienst die ermee belast is in te staan voor een goed beheer van de bij dit besluit toegekende kredieten.

Art.9. Elke aanvraag tot wijziging van de overeenkomst dient schriftelijk gericht te worden aan de beherende administratieve dienst aangewezen in artikel 8. Bij akkoord zal een bijvoegsel opgesteld worden.

Art.10. Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 januari 2010.

Art.11. De Minister-Voorzitter van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering bevoegd voor de Plaatselijke Besturen is belast met de uitvoering van dit besluit.

  Brussel, 20 mei 2010.
  Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering :
  De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen en Openbare Netheid,
  Ch. PICQUE
  De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting en Externe Betrekkingen,
  J.-L. VANRAES

BIJLAGE.
Art. N.



   <td colspan="4" valign="top">BA/AB 10.007.27.01.43.22<td colspan="4" valign="top">Personeels- en werkingskosten
  -
  Frais de personnel et de fonctionnement
  
Gemeenten
  -
  Communes
  
Totaal
  -
  Total
Gemeenten
  -
  Communes
  
Totaal
  -
  Total
  
Anderlecht 90 226,30 EURKoekelberg 60 245,33 EUR
  
Auderghem
  Ouderghem
46 354,90 EURSint-Jans-Molenbeek
  Molenbeek-Saint-Jean
  
79 594,53 EUR
  
Sint-Agatha-Berchem
  Berchem-Sainte-Agathe
  
42 090,65 EURSint-Gillis
  Saint-Gilles
  
75 594,12 EUR
  
Brussel
  Bruxelles
  
198 005,88 EURSint-Joost-ten-Node Saint-Josse-ten-Noode
  
75 715,03 EUR
  
Etterbeek 56 293,40 EURSchaerbeek
  Schaarbeek
105 599,79 EUR
  
Evere 56 154,70 EURUkkel
  Uccle
  
52 688,56 EUR
  
Vorst
  Forest
  
64 771,10 EURWatermaal-Bosvoorde
  Watermael-Boitsfort
  
42 090,65 EUR
  
Ganshoren 42 090,65 EURSint-Lambrechts-Woluwe
  Woluwe-Saint-Lambert
  
42 090,65 EUR
  
Elsene
  Ixelles
  
59 662,06 EURSint-Pieters-Woluwe
  Woluwe-Saint-Pierre
  
42 090,65 EUR
  
Jette 42 090,65 EUR
Totaal/Total 1 273 449,60 EUR

  Gezien om te worden gevoegd bij het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 20 mei 2010.
  Brussel, 20 mei 2010.
  Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering :
  De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering bevoegd voor Plaatselijke Besturen,
  Ch. PICQUE
  De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering bevoegd voor Begroting,
  J.-L. VANRAES