Details





Titel:

15 MEI 2008. - Besluit van de Waalse Regering betreffende het secretariaat van de gouverneur van een Waalse provincie (VERTALING) (NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 02-06-2008 en tekstbijwerking tot 23-02-2024)



Inhoudstafel:


Art. 1-15



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:

1969011305 



Uitvoeringsbesluit(en):

2011200529  2011202174  2016200549  2019200928  2024001679 



Artikels:

Artikel 1. De bevoegdheden van het secretariaat van de gouverneur worden vastgelegd als volgt : het onderzoek en de studies die het persoonlijk werk van de gouverneur kunnen vereenvoudigen, de presentatie van de dossiers van de administratie, het secretariaat, de ontvangst en het openen van de briefwisseling, zijn particuliere briefwisseling, de organisatie van officiële evenementen.

Art.2.[1 De Regering stelt haar secretariaat binnen de begrotingskredieten van haar enveloppe bestemd voor de bezoldigingen en vergoedingen van haar personeel vast.
  [2 De verantwoordelijke van het secretariaat is houder van een diploma of studiegetuigschrift of een gelijkwaardig diploma dat toegang verleent tot niveau A.]2]1
  ----------
  (1)<BWG 2016-01-28/01, art. 1, 003; Inwerkingtreding : 15-02-2016>
  (2)<BWG 2019-01-31/20, art. 1, 004; Inwerkingtreding : 16-03-2019>

Art.3.De leden van het secretariaat die niet door de Waalse Regering, de provincie of een andere openbare dienst ter beschikking worden gesteld, worden via een arbeidsovereenkomst aangeworven.
  In afwijking van het besluit van de Waalse Regering van 18 december 2003 betreffende de voorwaarden voor de indienstneming en de administratieve en geldelijke toestand van de contractuele personeelsleden, worden de leden van het secretariaat door de [1 Gouverneur na gunstig advies van de Inspecteur van Financiën]1 aangeworven.
  ----------
  (1)<BWG 2019-01-31/20, art. 2, 004; Inwerkingtreding : 16-03-2019>

Art.4.[1 Er wordt aan de personeelsleden van het secretariaat die niet door de Waalse Regering, de provincie of een andere openbare dienst ter beschikking worden gesteld, een als wedde geldende toelage verleend waarvan het bedrag vastligt in de hierna vermelde schalen van toepassing op het personeel van de Waalse Regeringsdiensten :
   - verantwoordelijke van het secretariaat : schaal A4;
   - [2 attaché van niveau A : schaal A5/1 of A6/1]2;
   - [2 uitvoerend personeelslid: schaal B2/1 of C2 volgens het diploma]2;
   - chauffeur : schaal D3.]1
  De in dit artikel bedoelde personeelsleden genieten de tussenwedden die met weddetrappen van geldelijke anciënniteit overeenkomen en die voortvloeien uit tussentijdse verhogingen voorzien in de schaal waarin hun als wedde geldende toelage is vastgesteld. De verdiende geldelijke anciënniteit die hen kan worden toegekend, wordt berekend volgens dezelfde regels als die welke vastgesteld zijn voor de berekening van de in aanmerking komende diensten van het personeel van de Diensten van de Waalse Regering.
  ----------
  (1)<BWG 2011-01-27/04, art. 2, 002; Inwerkingtreding : 17-02-2011>
  (2)<BWG 2019-01-31/20, art. 3, 004; Inwerkingtreding : 16-03-2019>

Art.5.De leden van het secretariaat die niet door de Waalse Regering, de provincie of een andere openbare dienst ter beschikking worden gesteld, krijgen de volgende jaarlijkse toelage :
  - verantwoordelijke van het secretariaat : 5.784,82 euro;
  - attaché van [1 attaché van niveau A]1 : 3.402,84 euro;
  - uitvoerend personeelslid : 2.381,99 euro.
  ----------
  (1)<BWG 2011-01-27/04, art. 3, 002; Inwerkingtreding : 17-02-2011>

Art.6.[1 De geldelijke toestand van de gedetacheerde secretariaatspersoneelsleden van de provincie of een andere openbare dienst wordt geregeld als volgt :
   1° als de werkgever de wedde blijft uitbetalen, krijgt de betrokkene de toelage bedoeld in artikel 5; als de werkgever de wedde opeist, wordt de wedde en de toegekende voordelen aan de oorspronkelijke dienst terugbetaald;
   2° indien de werkgever de betaling van de wedde opschort, ontvangt de betrokkene de in artikel 4 bedoelde toelage, die als wedde geldt.]1
  ----------
  (0)<BWG 2011-01-27/04, art. 5, 002; Enkel in de Franstalige versie.>

Art.7. De chauffeur ontvangt :
  1° een maandelijkse forfaitaire toelage van 272,22 euro;
  2° een jaarlijkse forfaitaire vergoeding van 2.478,20 euro;
  ----------
  (0)<BWG 2011-01-27/04, art. 3, 002; Inwerkingtreding : 17-02-2011>

Art.8.[1 De vergoedingen en toelagen bedoeld in de artikelen 4, 5, 6 en 7 worden aan het einde van elke maand uitbetaald. Het maandbedrag is gelijk aan 1/12e van het jaarlijks bedrag. Wanneer het maandbedrag niet volledig verschuldigd is, wordt het uitbetaald in dertigsten, overeenkomstig de regel bedoeld in het geldelijk statuut van het personeel van de Waalse Regering.]1
  Deze toelagen en vergoedingen worden gekoppeld aan het indexcijfer der consumptieprijzen. Zodoende worden ze gekoppeld aan de spilindex 138,01 van 1 januari 1990.
  ----------
  (1)<BWG 2011-01-27/04, art. 6, 002; Inwerkingtreding : 17-02-2011>

Art.9.[1 De personeelsleden van het secretariaat van de gouverneur hebben recht op maaltijdcheques, kinderbijslag, een geboortetoelage[2 ...]2, het vakantiegeld, een eindejaarspremie en op elke andere toelage en vergoeding tegen het bedrag en onder de voorwaarden die voor het personeel van de Waalse Regeringsdiensten gelden, met uitzondering van de toelagen en vergoedingen bedoeld in het besluit van de Waalse Regering van 14 juni 2001 tot regeling van de valorisering van onregelmatige prestaties en van wacht- en terugroepingsprestaties en van de toekenning van toelagen betreffende specifieke werken
   De toelagen en vergoedingen alsmede de maaltijdcheques toegekend krachtens dit besluit zijn echter niet cumuleerbaar met die toegekend door de oorspronkelijke werkgever.]1
  ----------
  (1)<BWG 2011-01-27/04, art. 7, 002; Inwerkingtreding : 17-02-2011>
  (2)<BWG 2023-12-14/48, art. 15, 005; Inwerkingtreding : 01-01-2024>

Art.10. De bepalingen waarin wordt voorzien voor de personeelsleden van de Diensten van de Waalse Regering inzake verblijf- en reiskosten die voortvloeien uit verplaatsingen in het belang van de dienst en uit het gebruik van het openbaar vervoer, zijn toepasselijk op de leden van het secretariaat van de gouverneur.
  De verblijfkosten- en reiskostenvergoedingen van de leden van het secretariaat van de gouverneur worden verleend op grond van de volgende gelijkstelling met de graden van de administratieve hiërarchie :
  - de verantwoordelijke van het secretariaat met de ambtenaar van rang A4;
  - de attaché van niveau 1 met de ambtenaar van rang A6;
  - het uitvoerend personeelslid met de ambtenaar van rang B3 of C3 volgens het diploma van de gekozen persoon;
  - de chauffeur met de ambtenaar van rang D3.
  De personeelsleden van het secretariaat van de gouverneur, wier woonplaats en administratieve verblijfplaats buiten de provincie liggen, hebben recht op een abonnement voor een openbaar vervoermiddel of op de financiële tegenwaarde daarvan die gelijkwaardig is met de tegemoetkoming van de werkgever in de kosten voor openbaar vervoer tussen de woonplaats en de werkplek.

Art.11. De reglementaire bepalingen inzake verloven en afwezigheden van de statutaire en contractuele personeelsleden van de Diensten van de Waalse Regering zijn van toepassing op de personeelsleden van het secretariaat van de gouverneur, met uitzondering van :
  - het uitzonderlijke verlof om een stage te vervullen in een openbare dienst;
  - de indisponibiliteitstelling wegens persoonlijke aangelegenheden;
  - het verlof wegens opdracht;
  - het verlof wegens loopbaanonderbreking met uitzondering van het verlof wegens palliatieve verzorging dat voor een duur van één maand, eventueel verlengbaar met één maand, kan worden verleend;
  - de vierdagenweek op vrijwillige basis;
  - de vervroegde halftijdse uittreding.

Art.12.De gouverneurs ondertekenen de arbeidsovereenkomsten betreffende de leden van hun secretariaat.
  Daarvan wordt een afschrift [1 aan de Ministers van Plaatselijke besturen en Ambtenarenzaken]1 overgemaakt.
  ----------
  (1)<BWG 2019-01-31/20, art. 4, 004; Inwerkingtreding : 16-03-2019>

Art.13. Het koninklijk besluit van 13 januari 1969 tot toekenning van de jaarlijkse toelagen aan de ambtenaren en beambten gehecht aan het kabinet van de provinciegouverneurs en de vice-gouverneur van de provincie Brabant, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 28 december 1973 en 8 juni 2000, wordt opgeheven.

Art.14. Het in overeenstemming brengen van de samenstelling van het secretariaat van de gouverneur met artikel 2 moet uiterlijk drie maanden na de inwerkingtreding van dit besluit plaatsvinden.

Art. 15. De Minister van Binnenlandse Aangelegenheden en Ambtenarenzaken is belast met de uitvoering van dit besluit.