Details



Externe links:

Justel

Staatsblad pdf



Titel:

22 FEBRUARI 2007. - Ministerieel Besluit tot vaststelling van de delegaties van bevoegdheden bij het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten.



Inhoudstafel:


Art. 1-5
BIJLAGE.
Art. N



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:



Uitvoeringsbesluit(en):



Artikels:

Artikel 1. § 1. Delegatie wordt verleend aan de Administrateur-Generaal van het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten met betrekking tot de in bijlage bij dit besluit vermelde bevoegdheden;
  § 2. Bij tijdelijke afwezigheid of verhindering van de Administrateur-Generaal worden deze bevoegdheden uitgeoefend door een lid van de Directieraad dat door hem of, bij gebrek hieraan, door deze raad zelf is aangesteld.

Art.2. § 1. Onverminderd hetgeen bepaald is in artikel 1 worden aan de directeurs-generaal respectievelijk belast met het Bestuur voor Normatief en Controlebeleid, het Bestuur van de Controle en het Bestuur van de Algemene Diensten, wat de diensten betreft waarvoor zij de leiding hebben, de bevoegdheden gedelegeerd als bedoeld in bijlage onder titel II, met uitzondering van punten 8 en 9, alsmede onder titel III.
  § 2. Onverminderd hetgeen bepaald is in artikel 1 wordt aan de directeur-generaal van het bestuur van de Algemene Diensten de bevoegdheden gedelegeerd als bedoeld in de bijlage onder titel I, met uitzondering van de punten 2, 3, 5, 6, 7, 9,10, 11, 14, 19, 23, 26, 29 en 31.

Art.3. De directeurs-generaal kunnen, binnen de perken die zij vaststellen, hun bevoegdheid verder delegeren. Indien aldus subdelegaties van bevoegdheden worden verleend, dient zulks niet te worden gerechtvaardigd ten aanzien van derden.

Art.4. De in dit besluit vermelde bedragen zijn bedragen zonder de belasting over de toegevoegde waarde.

Art.5. Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 januari 2007.
  Brussel, 22 februari 2007.
  R. DEMOTTE

BIJLAGE.
Art. N. Bevoegdheden
  TITEL I. - Delegaties met betrekking tot personeelszaken
  1° De relaties met de Gedelegeerd Bestuurder van SELOR.
  2° De statutaire vacantverklaring van de betrekkingen.
  3° De benoeming van de personeelsleden van de niveaus B, C en D.
  4° De toelating tot de stage.
  5° De bevordering in graad en de benoeming bij verandering van graad voor de personeelsleden van de niveaus B, C en D.
  6° De bevordering door verhoging in weddenschaal.
  7° Het uitspreken van tuchtstraffen.
  8° De in ontvangstneming van vrijwillige ontslagen.
  9° Het eervol ontslag van ambtswege van de personeelsleden van de niveaus B, C en D.
  10° Het voorstellen van ontslagen wegens arbeidsongeschiktheid en het ontslag.
  11° De aanstelling voor de uitoefening van een hoger ambt.
  12° Het verlenen van de toelagen voor de uitoefening van hogere functies, ter uitvoering van de beslissingen betreffende de aanwijzingen voor deze functies.
  13° De machtiging tot het uitoefenen van cumulaties.
  14° Het uitspreken van het in disponibiliteit stellen wegens ambtsontheffing in het belang van de dienst voor de personeelsleden van de niveaus B, C en D en het terugroepen in dienstactiviteit.
  15° De vaststelling en de wijziging van de administratieve standplaats.
  16° De in ontvangstneming van de aanvraag en de beslissing inzake interne overplaatsing.
  17° De beslissing betreffende de toekenning van de vrijwillige vierdagenweek en de halftijdse vervroegde uittreding.
  18° Het opstellen van opvang- en opleidingsprogramma's.
  19° De schorsing in het belang van de dienst.
  20° De aanstelling van de " bevoegde hiërarchische meerdere " voor tuchtzaken.
  21° De vaststelling van de wedde van de personeelsleden en de toekenning van toelagen en vergoedingen in uitvoering van de bezoldigingsregeling en aanvullende reglementaire en uitvoerende besluiten.
  22° De beslissing betreffende het verrichten van betaald overwerk.
  23° De ondertekening van arbeidsovereenkomsten voor het contractuele personeel, de schorsing en het ontslag.
  24° Het uitspreken van het in disponibiliteit stellen wegens ziekte.
  25° De juridische beslissing met betrekking tot de erkenning van arbeidsongevallen, van ongevallen op de weg van en naar het werk en van beroepsziekten, de toekenning van schadevergoedingen, het voorstellen en vaststellen van de rente.
  26° Het bij de Kamer van Beroep aanhangig maken, de aanstelling van de ambtenaar die het betwiste voorstel moet verdedigen en de betekening van de beslissing van de Minister die niet in overeenstemming is met het advies van de Kamer van Beroep.
  27° De machtiging om het eigen voertuig te gebruiken voor de dienst en de jaarlijkse verdeling van het kilometercontingent voor gebruik van het eigen voertuig om dienstredenen, binnen de perken van de daarvoor beschikbare kredieten en binnen de perken van de reglementering.
  28° De eventuele weigering van verblijfsvergoedingen.
  29° De machtiging om verplaatsingen en zendingen te doen in het buitenland.
  30° De machtiging om deel uit te maken van examencommissies bij overheidsinstellingen en ministeriële departementen, als deze daarom verzoeken.
  31° De machtiging van personeelsleden om interviews toe te staan of om voordrachten of toespraken te houden als vertegenwoordiger van het Agentschap.
  TITEL II. - Andere delegaties
  1° Onverminderd de delegaties met betrekking tot overheidsopdrachten, het afsluiten van alle overeenkomsten en de goedkeuring en uitvoering van alle uitgaven die niet onder de procedure van de overheidsopdrachten vallen met uitzondering van de subsidies, ten belope van de hierna vermelde bedragen :
  Administrateur-Generaal : 250.000 EUR
  Directeurs-generaal : 125.000 EUR
  2° De ondertekening van de briefwisseling betreffende aangelegenheden die het dagelijks beheer van het Agentschap aangaan, behalve die gericht aan het Rekenhof die betrekking heeft op door deze instantie uitgebrachte opmerkingen, alsmede het voor eensluidend verklaren van documenten.
  3° De ondertekening van legitimatiekaarten.
  4° Het nemen van alle beslissingen tot berusting of afstand inzake rechtsgedingen en het goedkeuren van alle dadingen en de eruit voortvloeiende uitgaven, zowel hoofdsom als rente, op voorstel of na advies van de juridische dienst.
  5° Het instellen van alle rechtsvorderingen en de aanduiding van de advocaten en technische deskundigen.
  6° De ondertekening van alle geschriften en procedurestukken bestemd voor de Raad van State en de in ontvangstneming van alle briefwisseling en documenten die uitgaan van de Raad van State.
  7° De ondertekening voor akkoordbevinding, onder alle voorbehoud van aansprakelijkheid en zonder enige nadelige erkenning, vanwege het Agentschap, van de processen-verbaal van expertises inzake schade toegebracht aan roerende en onroerende goederen die eigendom zijn van het Agentschap.
  8° De beslissing om, bij burgerlijke aansprakelijkheid van het Agentschap, een schadevergoeding toe te kennen aan de personeelsleden die bij een ongeval schade opliepen.
  9° De beslissing om, wanneer het Agentschap niet burgerlijk aansprakelijk is, een schadevergoeding toe te kennen aan de personeelsleden die een materiële schade hebben geleden die voortvloeit uit de bijzondere risico's die zij lopen bij de uitoefening van hun functie, wanneer de schade niet opzettelijk door het personeelslid werd veroorzaakt of wanneer de schade werd veroorzaakt door een derde op wie regres onzeker of onmogelijk lijkt.
  10° De machtiging tot publicatie in het Belgisch Staatsblad van de ministeriële en koninklijke besluiten en de officiële berichten met betrekking tot het Agentschap.
  11° De verklaringen van derdenbeslagen als bedoeld bij artikel 1452 van het Gerechtelijk Wetboek.
  12° De ondertekening voor ontvangst van aan het Agentschap betekende deurwaardersexploten.
  13° De vaststelling en de wijziging van de affectatie van personeelsleden.
  14° De machtiging om allerlei verplaatsingen te doen in België.
  15° De machtiging om deel te nemen aan congressen, colloquia, studiedagen, seminaries en conferenties.
  TITEL III. - Delegaties met betrekking tot overheidsopdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten
  1° a. De keuze van de gunningswijze, het opstellen van het bijzonder bestek, het inzetten van de procedure, de selectie van de kandidaten voor een opdracht, de gunning van de opdracht, de goedkeuring en de uitvoering van de uitgaven die eruit voortvloeien, voorzover de Minister vooraf het voorwerp van de opdracht - of een programma waarin dit voorwerp begrepen is - heeft goedgekeurd;
  Deze goedkeuring is evenwel niet vereist wanneer de uitgave het bedrag van 67.000 EUR niet overschrijdt;
  1° b. Het afzien van de gunning van een opdracht, het besluit om de procedure over te doen, desnoods op een andere wijze;
  ten belope van de hierna vermelde bedragen :
  - Administrateur-generaal : tot 250.000 EUR
  - Directeur-generaal : tot 31.000 EUR.
  2° De goedkeuring van de schuldvorderingen tot bedragen ten hoogste van :
  - Administrateur-generaal : even hoog als het bedrag vastgesteld voor de uitvoering van de opdracht,
  - Directeur-generaal : 75.000 EUR
  Gezien om gevoegd te worden bij het ministerieel besluit van 22 februari 2007.
  R. DEMOTTE.