5 DECEMBER 2003. - Besluit van de Vlaamse regering betreffende ICT-coördinatie in het onderwijs. (NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 29-01-2004 en tekstbijwerking tot 14-12-2022)
HOOFDSTUK I. - Toepassingsgebied.
Art. 1
HOOFDSTUK II. - De wegingsfactor en de coëfficiënt.
Art. 2-3
HOOFDSTUK III. - Het samenwerkingsplatform.
Art. 4
HOOFDSTUK IV. - Aanwending van de middelen.
Art. 5-6
HOOFDSTUK V. - Administratieve toewijzing.
Art. 7-8
HOOFDSTUK VI. - Slotbepalingen.
Art. 9-10
HOOFDSTUK I. - Toepassingsgebied.
Artikel 1.Dit besluit is van toepassing op :
1° de scholen voor gewoon en buitengewoon basisonderwijs;
2° de onderwijsinstellingen voor voltijds secundair onderwijs, deeltijds beroepssecundair onderwijs, deeltijds secundair zeevisserijonderwijs en buitengewoon secundair onderwijs;
3° de centra voor volwassenenonderwijs;
4° de instellingen voor deeltijds kunstonderwijs,
[1 5° de centra voor basiseducatie.]1
hierna instellingen te noemen.
----------
(1)<BVR 2021-09-03/19, art. 15, 005; Inwerkingtreding : 01-09-2021>
HOOFDSTUK II. - De wegingsfactor en de coëfficiënt.
Art.2.De wegingsfactor, zoals bedoeld in artikel X.54 van het decreet van 14 februari 2003 betreffende het onderwijs XIV, wordt als volgt vastgesteld :
1° [1 1,224882506 voor de leerlingen in het basisonderwijs;]1
2° [1 1,153471682 voor de leerlingen in de onthaalklas voor anderstalige nieuwkomers, de B-stroom van de eerste graad van het voltijds secundair onderwijs, de leerlingen van de tweede, derde en vierde graad van het beroepssecundair onderwijs, het deeltijds beroepssecundair onderwijs, het deeltijds secundair zeevisserijonderwijs en het buitengewoon secundair onderwijs;]1
3° [1 0,97368015 voor de leerlingen in de A-stroom van de eerste graad van het voltijds secundair onderwijs, de tweede en de derde graad van het algemeen secundair onderwijs, het kunstsecundair onderwijs en het technisch secundair onderwijs;]1
4° [1 0,001984075 voor de lesurencursist in de centra voor volwassenenonderwijs en de centra voor basiseducatie;]1
[1 5° 0,305845442 voor de leerlingen in het deeltijds kunstonderwijs.]1
----------
(1)<BVR 2021-09-03/19, art. 16, 005; Inwerkingtreding : 01-09-2021>
Art.3.De coëfficiënt, bedoeld in artikel X.54 van hetzelfde decreet, wordt als volgt vastgesteld :
1° [2 0,06511071]2 voor de berekening van de puntenenveloppen;
2° [2 0,670672377]2 voor de berekening van de werkingsmiddelen.
[1 3° voor het schooljaar 2019-2020 worden er extra werkingsmiddelen toegekend aan de scholen voor gewoon en buitengewoon basisonderwijs en de instellingen voor voltijds secundair onderwijs, deeltijds beroepssecundair onderwijs en buitengewoon secundair onderwijs. Hierbij bedraagt de coëfficiënt 3,0698. Deze middelen kunnen ook aangewend worden voor het aanstellen van ICT-coördinatoren overeenkomstig artikel 154, § 2 van het decreet basisonderwijs van 25 februari 1997 en artikel 251/1 van de codex secundair onderwijs. De middelen kunnen ook gebruikt worden tijdens het eerste semester van het schooljaar 2020-2021.]1
----------
(1)<BVR 2020-05-08/19, art. 18, 004; Inwerkingtreding : 08-05-2020>
(2)<BVR 2021-09-03/19, art. 17, 005; Inwerkingtreding : 01-09-2021>
HOOFDSTUK III. - Het samenwerkingsplatform.
Art.4. Het aantal gewogen leerlingen van het samenwerkingsplatform als bedoeld in artikel X.53, § 2, tweede lid, van hetzelfde decreet bedraagt ten minste 1100, behoudens indien een scholengemeenschap en/of een scholengroep deel uitma(a)k(t) (en) van bedoeld samenwerkingsplatform.
HOOFDSTUK IV. - Aanwending van de middelen.
Art.5.
<Opgeheven bij BVR 2021-09-03/19, art. 18, 005; Inwerkingtreding : 01-09-2021>
Art.6.[1 Ter uitvoering van artikel VI.7, § 1, van de Codificatie sommige bepalingen voor het onderwijs van 28 oktober 2016 worden de volgende punten in rekening gebracht voor het ambt van ICT-coördinator in het basisonderwijs, het secundair onderwijs, het deeltijds kunstonderwijs en de centra voor volwassenenonderwijs:
uren opdracht | 63 punten ssc. 202 | [<font color="red">1</font> 85 punten ssc. 301 /ssc. 148]<font color="red">1</font> | 126 punten ssc. 501 |
aantal punten | aantal punten | aantal punten | |
1 | 2 | 2 | 4 |
2 | 4 | 5 | 7 |
3 | 5 | 7 | 11 |
4 | 7 | 9 | 14 |
5 | 9 | 12 | 18 |
6 | 11 | 14 | 21 |
7 | 12 | 17 | 25 |
8 | 14 | 19 | 28 |
9 | 16 | 21 | 32 |
10 | 18 | 24 | 35 |
11 | 19 | 26 | 39 |
12 | 21 | 28 | 42 |
13 | 23 | 31 | 46 |
14 | 25 | 33 | 49 |
15 | 26 | 35 | 53 |
16 | 28 | 38 | 56 |
17 | 30 | 40 | 60 |
18 | 32 | 42 | 63 |
19 | 33 | 45 | 67 |
20 | 35 | 47 | 70 |
21 | 37 | 50 | 74 |
22 | 39 | 52 | 77 |
23 | 40 | 54 | 81 |
24 | 42 | 57 | 84 |
25 | 44 | 59 | 88 |
26 | 46 | 61 | 91 |
27 | 47 | 64 | 95 |
28 | 49 | 66 | 98 |
29 | 51 | 68 | 102 |
30 | 53 | 71 | 105 |
31 | 54 | 73 | 109 |
32 | 56 | 76 | 112 |
33 | 58 | 78 | 116 |
34 | 60 | 80 | 119 |
35 | 61 | 83 | 123 |
36 | 63 | 85 | 126 |
uren opdracht | 120 punten ssc. 501 |
aantal punten | |
1 | 3 |
2 | 7 |
3 | 10 |
4 | 13 |
5 | 17 |
6 | 20 |
7 | 23 |
8 | 27 |
9 | 30 |
10 | 33 |
11 | 37 |
12 | 40 |
13 | 43 |
14 | 47 |
15 | 50 |
16 | 53 |
17 | 57 |
18 | 60 |
19 | 63 |
20 | 67 |
21 | 70 |
22 | 73 |
23 | 77 |
24 | 80 |
25 | 83 |
26 | 87 |
27 | 90 |
28 | 93 |
29 | 97 |
30 | 100 |
31 | 103 |
32 | 107 |
33 | 110 |
34 | 113 |
35 | 117 |
36 | 120 |