13 DECEMBER 2002. - Besluit van de Vlaamse regering betreffende de projecten 2002 van het Onderwijskundig Beleids- en Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek.
Art. 1-4
Artikel 1. In november 2002 wordt aan de volgende projecten voor Onderwijskundig Beleids- en Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek een toelage verleend :
1. Sociale implicaties van ICT-gebruik en gerelateerde innovatieve onderwijsbenaderingen op school
Promotor : De heer Martin Valcke (UG)
Toegekend bedrag : 135.565,10 euro
Looptijd : 24 maanden
2. Ontwikkeling van een peilingtoets voor luisteren bij het vak Nederlands
Promotoren : De heer F. Daems (UA), Mevr R. Janssen (KUL)
Toegekend bedrag : 285.773,40 euro
Looptijd : 24 maanden
Art.2. Om de financiering te waarborgen van de programma's bedoeld in artikel 1 wordt een bedrag van 421.338,50 euro vastgelegd op het programma 39.2 basisallocatie 41.43 - subsidie Onderwijskundig Beleids- en Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek.
Art.3. § 1. De Vlaamse minister, bevoegd voor Onderwijs, wordt gemachtigd de nodige overeenkomsten betreffende de uitvoering van deze projecten met de betrokken universiteiten en promotoren af te sluiten. In deze overeenkomsten worden exacte verdelingen van de toelagen per werkingsjaar en desgevallend per universiteit voor de interuniversitaire projecten uitgewerkt op basis van de concrete gegevens.
§ 2. Indien bij het afsluiten van de overeenkomst met de universiteiten en promotoren van de in artikel 1 geselecteerde projecten blijkt dat deze projecten genieten van andere betoelagingsbronnen, worden de toelagen verleend in dit besluit dienovereenkomstig verminderd. Het op die manier vrijgekomen saldo op het voorziene budget 2002 wordt in 2002 toegewezen aan de meest gunstig gerangschikte projecten van de beoordelingsronde 2002, die niet werden geselecteerd.
Art. 4. De Vlaamse minister, bevoegd voor Onderwijs, is belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 13 december 2002.
De minister-president van de Vlaamse regering,
P. DEWAEL
De Vlaamse minister van Onderwijs en Vorming,
M. VANDERPOORTEN.