21 FEBRUARI 2003. - Besluit van de Vlaamse regering tot vaststelling van de gelijkwaardigheid van Vlaamse en Nederlandse studiebewijzen voor het voltijds secundair onderwijs(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 06-05-2003 en tekstbijwerking tot 28-08-2024)
Art. 1-5
BIJLAGE.
Art. N
Artikel 1. In de tabel in bijlage bij dit besluit wordt, leerjaar per leerjaar, de gelijkwaardigheid bepaald van het Nederlands voortgezet onderwijs, uitgezonderd het middelbaar beroepsonderwijs, met het Vlaams voltijds secundair onderwijs waarvan de structuur en de organisatie zijn vastgelegd in het decreet van 31 juli 1990 betreffende het onderwijs-II, titel IV, Hoofdstuk I, Afdeling 2.
Art.2. 1° Wat het Nederlands onderwijs betreft wordt verstaan onder:
a) H.A.V.O. : hoger algemeen voortgezet onderwijs;
b) I.V.B.O. : individueel voorbereidend beroepsonderwijs;
c) L.B.O. : lager beroepsonderwijs;
d) M.A.V.O. : middelbaar algemeen voortgezet onderwijs;
e) V.B.O. : voorbereidend beroepsonderwijs;
f) V.M.B.O. : voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs;
g) V.W.O. : voorbereidend wetenschappelijk onderwijs.
2° Wat het Vlaams onderwijs betreft, wordt verstaan onder:
a) A.S.O. : algemeen secundair onderwijs;
b) K.S.O. : kunstsecundair onderwijs;
c) T.S.O. : technisch secundair onderwijs;
d) B.S.O. : beroepssecundair onderwijs.
Art.3. Het besluit van de Vlaamse regering van 21 juni 1989 tot vaststelling van de gelijkwaardigheid van Vlaamse en Nederlandse studiebewijzen voor het voltijds secundair onderwijs, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse regering van 10 februari 1993, wordt opgeheven.
Art.4. Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 augustus 1999.
Art.5. De Vlaamse minister, bevoegd voor het Onderwijs, is belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 21 februari 2003.
De minister-president van de Vlaamse regering,
P. DEWAEL
De Vlaamse minister van Onderwijs en Vorming,
M. VANDERPOORTEN
BIJLAGE.
Art. N.[1 Beeld niet opgenomen om technische redenen]1
(1)<BVR 2024-06-21/34, art. 17, 002; Inwerkingtreding : 01-09-2024>