17 JULI 2003. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap houdende toepassing, voor het schooljaar 2003-2004, van de artikelen 21bis en 21ter van het decreet van 2 juli 1990 betreffende de berekening en de aanwending van het totaal aantal lestijden-leerkracht voor het secundair onderwijs met volledig leerplan van type I en type II (VERTALING).
Art. 1-4
Artikel 1. Voor het schooljaar 2003-2004, bij toepassing van de artikelen 21bis en 21ter van het decreet van 2 juli 1990 betreffende de berekening en de aanwending van het totaal aantal lestijden-leerkracht voor het secundair onderwijs met volledig leerplan van type I en type II, wordt het aantal lestijden ten belope van een bedrag van euro 6.094.837,5, ongeacht het globaal aantal lestijden/leraar, toegekend aan het geheel van schoolinrichtingen georganiseerd of gesubsidieerd door de Franse Gemeenschap, vastgesteld op 4294 lestijden.
Art.2. Het aantal van 4294 lestijden bedoeld in artikel 1 wordt als volgt verdeeld :
- geheel van inrichtingen georganiseerd door de Franse Gemeenschap : 1042 lestijden;
- geheel van inrichtingen georganiseerd door de provincies, gemeentes, gemeenteverenigingen en elke andere publiekrechtelijke persoon : 764 lestijden;
- geheel van inrichtingen voor katholiek vrij confessioneel onderwijs : 2448 lestijden;
- geheel van inrichtingen voor niet-katholiek vrij confessioneel onderwijs : 12 lestijden;
- geheel van inrichtingen voor niet-confessioneel vrij onderwijs : 28 lestijden.
Art.3. De lestijden bedoeld in artikel 2 worden toegekend ten belope van minstens 6 lestijden per inrichting. De verdeling van het eventueel saldo behoort tot de bevoegdheid van elke Inrichtende macht en van de groepen Inrichtende machten, in overleg met de vakorganisaties daar waar dat overleg wettelijk bepaald is.
Art. 4. De Minister tot wiens bevoegdheid het Secundair Onderwijs behoort, wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 17 juli 2003.
Vanwege de Regering van de Franse Gemeenschap :
De Minister van Secundair Onderwijs en Buitengewoon Onderwijs,
P. HAZETTE.