Details



Externe links:

Justel

Staatsblad pdf



Titel:

8 OKTOBER 2003. - Ministerieel besluit houdende oprichting en samenstelling van de tussenoverlegcomités en van de basisoverlegcomités bij de Regie der Gebouwen. (NOTA : raadpleging van vroegere versies vanaf 19-11-2003 en tekstbijwerking tot 24-09-2008)



Inhoudstafel:

HOOFDSTUK I. - Oprichting van de Comités.
Art. 1
HOOFDSTUK II. - De tussenoverlegcomités.
Art. 2-3
HOOFDSTUK III. - De basisoverlegcomités.
Art. 4-5
HOOFDSTUK IV. - Gemeenschappelijke bepalingen.
Art. 6
HOOFDSTUK V. - Opheffings- en slotbepalingen.
Art. 7-8



Deze tekst heeft de volgende tekst(en) gewijzigd:

1992014445 



Uitvoeringsbesluit(en):

2008003380 



Artikels:

HOOFDSTUK I. - Oprichting van de Comités.
Artikel 1. De volgende comités worden opgericht bij de Regie der Gebouwen, hieronder " Regie " genoemd :
  A. Tussenoverlegcomité van de Regie der Gebouwen;
  B. Tussenoverlegcomité van de Vlaamse buitendiensten;
  C. Tussenoverlegcomité van de Waalse buitendiensten;
  D. Tussenoverlegcomité van de Brusselse buitendiensten;
  E. Basisoverlegcomité voor de diensten gehuisvest in het gebouw van de Hoofdzetel van de Regie der Gebouwen;
  F. Een basisoverlegcomité in elke buitendienst die niet gehuisvest is in het gebouw van de hoofdzetel.

HOOFDSTUK II. - De tussenoverlegcomités.
Art.2. De (Administrateur-generaal van de Regie der Gebouwen) is voorzitter van het tussenoverlegcomité van de Regie der Gebouwen. <MB 2008-06-23/37, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 01-04-2008>
  Wanneer de Minister tot wiens bevoegdheid de Regie der Gebouwen behoort, of zijn Kabinetschef, de vergadering bijwoont, zit hij ze voor.
  (Maken eveneens deel uit van de vertegenwoordiging van de overheid :
  - De directeur van de Stafdiensten;
  - Een Nederlandstalig en een Franstalig personeelslid van niveau A van de Afdeling Personeel en Organisatie met voorkeur voor het Hoofd van de Afdeling Personeel en Organisatie en het Diensthoofd van de Dienst Personeel.) <MB 2008-06-23/37, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 01-04-2008>
  De voorzitter wijst de andere leden van de afvaardiging van de overheid aan en eventueel ook andere technici afhankelijk van de agenda van de vergadering.
  Een personeelslid van de Organisatie- en Productiviteitscel van de Afdeling Personeel en Organisatie organiseert en verzorgt het secretariaat.
  De (Directeur van de Stafdiensten) is plaatsvervangend voorzitter. <MB 2008-06-23/37, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 01-04-2008>

Art.3. Het tussenoverlegcomité van de Vlaamse buitendiensten vergadert onder het co-voorzitterschap van de (Afdelingshoofden) van de Vlaamse Diensten I en de (Afdelingshoofd) van de Vlaamse Diensten II. Hetzelfde co-voorzitterschap bestaat tussen de (Afdelingshoofden) van de Waalse diensten I en Waalse diensten II voor het tussenoverlegcomité van de Waalse buitendiensten. Voor het tussenoverlegcomité van de Brusselse buitendiensten bestaat er co-voorzitterschap tussen de (Afdelingshoofden) van de Brusselse diensten I en de Brusselse diensten II samen met de (Afdelingshoofd) voor de Internationale Instellingen. <MB 2008-06-23/37, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 01-04-2008>
  (Het Afdelingshoofd van de afdeling Personeel en Organisatie maakt deel uit van de vertegenwoordiging van de overheid bij elk van deze gewestelijke tussenoverlegcomités.) <MB 2008-06-23/37, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 01-04-2008>
  De co-voorzitters wijzen in gezamenlijk akkoord de andere leden van de afvaardiging van de overheid aan en eventueel ook technici afhankelijk van de agenda van de vergadering.
  (Het secretariaat van de 3 gewestelijke tussenoverlegcomités wordt georganiseerd en verzorgd onder het gezag van het Afdelingshoofd van de Afdeling Personeel en Organisatie.) <MB 2008-06-23/37, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 01-04-2008>

HOOFDSTUK III. - De basisoverlegcomités.
Art.4. Ieder basisoverlegcomité bedoeld in artikel 1, F van dit besluit staat onder het voorzitterschap van het diensthoofd van de betrokken directie der Gebouwen.
  De Voorzitter wijst de leden van de afvaardiging van de overheid aan en eventueel ook technici afhankelijk van de agenda van de vergadering. Hij wijst tevens de secretaris aan evenals de administratieve dienst die het secretariaat organiseert.
  (De ambtenaar van de hoogste klasse) en die de hoogste graadanciënniteit telt, is plaatsvervangend voorzitter. <MB 2008-06-23/37, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 01-04-2008>

Art.5. Het basisoverlegcomité voor de diensten gehuisvest in het gebouw van de Hoofdzetel van de Regie der Gebouwen vergadert onder het voorzitterschap van (de Directeur van de Stafdiensten). <MB 2008-06-23/37, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 01-04-2008>
  De voorzitter wijst de leden van de afvaardiging van de overheid aan en eventueel ook technici afhankelijk van de agenda van de vergadering. De Diensthoofden bevoegd voor de Dienst Personeel, de secties Algemene Zaken en Economaat van de Afdeling Personeel en Organisatie alsook het Diensthoofd van de Brusselse directie waarvan het gebouw van de hoofdzetel afhangt en de beheerder van dat gebouw maken deel uit van de afvaardiging van de overheid.
  Een personeelslid van de Cel Organisatie en Productiviteit organiseert en verzorgt het secretariaat.
  (Het Afdelingshoofd van de Afdeling Personeel en Organisatie is plaatsvervangend voorzitter.) <MB 2008-06-23/37, art. 1, 002; Inwerkingtreding : 01-04-2008>

HOOFDSTUK IV. - Gemeenschappelijke bepalingen.
Art.6. De plaatsvervangende voorzitters van de comités bedoeld in de artikelen 4 en 5 maken van ambtswege deel uit van de afvaardiging van de overheid van de comités waartoe ze behoren.
  Behalve het algemeen tussenoverlegcomité voor de Regie der Gebouwen, spreken de tussenoverlegcomités en de basisoverlegcomités zich niet uit over meer algemene problemen die verscheidene comités van hetzelfde niveau kunnen aanbelangen en die moeten worden behandeld door een comité van een hoger niveau. Evenmin spreken zij zich uit over problemen waarover reeds overleg op een hoger niveau plaatshad. Zo behoort de aanstelling van de preventieadviseurs tot de uitsluitende bevoegdheid van het algemeen tussenoverlegcomité voor de Regie der Gebouwen.
  Voor de goede orde hiertoe leggen zij vooraf de agenda van vergaderingen voor visum voor aan het secretariaat van het tussenoverlegcomité van de Regie der Gebouwen bedoeld in artikel 2 van dit besluit. Ingeval het bovenvermeld secretariaat er zich binnen de vijf werkdagen na ontvangst niet tegen verzet, mag de voorgestelde agenda behandeld worden.

HOOFDSTUK V. - Opheffings- en slotbepalingen.
Art.7. Het ministerieel besluit van 22 november 1991 houdende oprichting en samenstelling van de tussenoverlegcomités en van de basisoverlegcomités bij de Regie der Gebouwen wordt opgeheven.

Art. 8. Dit besluit treedt in werking op 1 juni 2003.
  Brussel, 8 oktober 2003.
  D. REYNDERS.