2 JUNI 1999. - Besluit van de Regering houdende uitvoering van de artikelen 121 en 124 van het decreet van 31 augustus 1998 betreffende de opdrachten toevertrouwd aan de inrichtende machten en aan het schoolpersoneel en houdende algemene pedagogische en organisatorische bepalingen voor het gewoon onderwijs (VERTALING).
Art. 1-7
Artikel 1. De artikelen 16, 19, 40 tot 45, 48 tot 56, 62, 65, 90 en 94 tot 98 van het decreet van 31 augustus 1998 betreffende de opdrachten toevertrouwd aan de inrichtende machten en aan het schoolpersoneel en houdende algemene pedagogische en organisatorische bepalingen voor het gewoon onderwijs treden in werking op 1 september 1999.
Artikel 39 van bovenvermeld decreet heeft uitwerking op 1 mei 1999.
Art.2. De artikelen 41, 42, 43 en 44 van de wet van 29 mei 1959 tot wijziging van sommige bepalingen van de onderwijswetgeving worden opgeheven.
Art.3. Artikel 5bis van de wet van 6 juli 1970 op het buitengewoon en geïntegreerd onderwijs wordt opgeheven.
Art.4. Artikel 15 van het koninklijk besluit van 28 juni 1978 houdende de omschrijving van de types en de organisatie van het buitengewoon onderwijs en vaststellende de toelatings- en behoudsvoorwaarden in de diverse niveaus van het buitengewoon onderwijs wordt opgeheven, wat het basisonderwijs betreft.
Art.5. De artikelen 5, 6, 7, 10, 11 en 12 van het koninklijk besluit van 11 december 1987 tot vaststelling van het organiek reglement voor de rijksonderwijsinrichtingen met volledig leerplan, waarvan de onderwijstaal het Frans of het Duits is, met uitzondering van de inrichtingen voor hoger onderwijs, worden opgeheven.
Art.6. De artikelen 2 en 5 treden in werking op 1 september 1999.
De artikelen 3 en 4 hebben uitwerking op 1 september 1998.
Art. 7. De Minister bevoegd inzake Onderwijs is belast met de uitvoering van dit besluit.
Eupen, 2 juni 1999.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap :
De Minister-President, Minister van Financiën, Internationale Betrekkingen, Gezondheid, Gezin en Bejaarden, Sport en Toerisme,
J. MARAITE
De Minister van Onderwijs, Cultuur, Wetenschappelijk Onderzoek, Monumenten en Landschappen,
W. SCHRODER