6 APRIL 1995. - Koninklijk besluit tot wijziging van het koninklijk besluit van 14 februari 1966 tot vaststelling van de samenstelling van het Beheerscomité, de organisatie en werkingsregelen van de Hulpkas voor ziekte- en invaliditeitsverzekering.
Art. 1-3
Artikel 1. Artikel 2 van het koninklijk besluit van 14 februari 1966 tot vaststelling van de samenstelling van het Beheerscomité, de organisatie en de werkingsregelen van de Hulpkas voor ziekte- en invaliditeitsverzekering, wordt vervangen door de volgende bepaling :
"Art. 2. Met toepassing van de bepalingen van artikel 5, tweede lid, van de wet betreffende de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli 1994, wordt in elke provincie van het land een gewestelijke dienst ingesteld. Het ambtsgebied van deze gewestelijke diensten stemt overeen met de grenzen van voormelde provincies.
Wat betreft evenwel :
1° de provincie Luik worden twee gewestelijke diensten ingesteld, één met administratieve zetel te Luik, de andere te Eupen. Het ambtsgebied van de gewestelijke dienst met administratieve zetel te Eupen omvat de gemeenten en steden van de kantons Eupen, Malmedy en St.-Vith, alsook de gemeenten Baelen, Plombières en Welkenraedt.
Het ambtsgebied van gewestelijke dienst met administratieve zetel te Luik omvat de andere gemeenten en steden van de provincie Luik;
2° de provincie Waals-Brabant, de provincie Vlaams-Brabant en het tweetalig Brussels Hoofdstedelijk Gewest, wordt één enkele dienst met administratieve zetel te Brussel ingesteld. Het ambtsgebied van de gewestelijke dienst met administratieve zetel te Brussel stemt overeen met de grenzen van de provincie Waals-Brabant, van de provincie Vlaams-Brabant en van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.".
Art 2. Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 januari 1995.
Art 3. Onze Minister van Sociale Zaken is belast met de uitvoering van dit besluit.
Gegeven te Châteauneuf-de-Grasse, 6 april 1995.
ALBERT
Van Koningswege :
De Minister van Sociale Zaken,
Mevr. M. DE GALAN